Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er det veldig mange år siden jeg har sett Terminator-filmene, så kanskje dette er forklart i en av dem uten at jeg husker det:

Hvordan kan det ha seg at Terminatorene kan reise i tid? De gjør jo et ganske stort poeng i at man ikke kan ta med seg noe "tilbehør" når man reiser i tid (derfor man er naken når man har reist i tid). Men terminatorene er jo tross alt maskiner. En vandrende blikkboks kan reise i tid, men ikke prøv å ta med deg en binders..?

De er kapslet inn i levende vev, dermed går det bra. Husker ikke om det var forklart noe mer enn dette.

Ellers skulle jeg ønske at det var mange år siden jeg hadde sett filmene selv, slik at jeg kunne opplvedt de pånytt. Terminator :love:

Endret av Gregers
Lenke til kommentar
Mens jeg er i rom-sci-fi-stemning. Noen som kan anbefale rom-filmer som Sunshine, 2001 og Event Horizon? Har sett amerikanske Solaris og Apollo13, hvordan er det originale Solaris?

Du kan sjekke Supernova og Lost in Space. De er ikke spesielt gode, men de har sin sjarm.

Star Trek er vel også et alternativ.

Av serier kan en burde vel kanskje nevne Lexx, Battlestar Galactica, Babylon 5, osv.

Lenke til kommentar
Mens jeg er i rom-sci-fi-stemning. Noen som kan anbefale rom-filmer som Sunshine, 2001 og Event Horizon? Har sett amerikanske Solaris og Apollo13, hvordan er det originale Solaris?

Jeg føler det dessverre er veldig få gode filmer av denne typen, men gleder meg utrolig når David Fincher en gang kommer på banen med denne.

Lenke til kommentar

Du kan jo sjekke ut 2010 også, jeg synes den er underrated. Personlig vil jeg ikke anbefale den originale Solaris.

Andre ok sci-fi-filmer, men som ikke foregår i rommet: Dark City, Gattaca

Hvis du først skal se Star Trek-filmer (ikke at jeg anbefaler det), burde du få med deg First Contact.

Lenke til kommentar

Du har vel sett alle de filmene som er verdt å se da synes jeg. Det er vel ingen andre rom-filmer som ligner på de der.

Lenke til kommentar

Du har vel sett alle de filmene som er verdt å se da synes jeg. Det er vel ingen andre rom-filmer som ligner på de der.

Hva med Alien?

Eller er kanskje ikke den verdt å få med seg? :p

Lenke til kommentar

Jeg føler det dessverre er veldig få gode filmer av denne typen, men gleder meg utrolig når David Fincher en gang kommer på banen med denne.

Oh! Tøft! Arthur C. Clarke bøker er jo konge innen sci-fi. Håper filmen blir bra også. :D

Lenke til kommentar

Kan bli spennende. Jeg har ikke sett AI eller E.T, så jeg vet ikke hva jeg kan forvente, men etter det jeg har hørt er Spielberg dyktig når det gjelder Science-fiction.

Et annet spennende prosjekt fra Spielberg blir jo Tintin. Spielberg og Peter Jackson må jo være dømt til å resultere i en meget god og underholdende film :)

Har faktisk ikke hørt om Tintin-prosjektet, til tross for at jeg er en stor fan av vår belgiske helt.

Lenke til kommentar

Som en nevnte her så kan vel science fiction-filmen Gattaca med bla. Jude Law og Ethan Hawke anbefales. Den foregår riktignok ikke i rommet, men har hele tiden romferdsel som bakteppe for historien. Utrolig god i mine øyne.

Spielberg's prosjekt synes jeg virker spennende, men nå er ikke dyktige Jonathan Nolan (The Prestige, Memento) kreditert lenger som skribent. Likevel liker jeg filmer/serier/bøker som utfordrer oppfatningen vi har av virkeligheten, og hvis jeg har forstått plottet riktig så handler dette om tidsreiser og parallelle dimensjoner.

Men jeg vet likevel ikke om Spielberg er rett man for et slikt prosjekt. Hans tidligere sci-fi filmer bærer jo et ganske stort preg av mye eventyr.

Endret av CollectTheCheck
Lenke til kommentar

Ligger ute en ny alternativ slutt på I Am Legend, og jeg må si at denne slutten passer bedre med hvordan resten av filmen er blitt bygget opp. Jeg antar at slutten ikke er like tro mot boken, men....

Jeg kan i si at jeg synes den nye slutten er noe bedre, synes faktisk begge er ganske dårlig.

Lenke til kommentar

Du kom meg i forkjøpet. Den alternative slutten tilfører til dels dimensjonen boken hadde (men som filmen manglet totalt). Den gir oss en slutt som får oss til å tenke over hvem som virkelig er monsteret i filmen. Når Will Smiths karakter ser på bildene av alle "forsøkskaninene" som ikke overlevde, så kan man bare forestille seg hvilken grusom åpenbaring det må være for egen del (selv om han nok har reflektert mye over dette allerede, men den scenen blir virkelig som et slag i mellomgulvet).

Kan se den her:

http://www.aintitcool.com/node/35857

Hvorfor i all verden gikk de ikke for den slutten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...