Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ble litt skuffa over There Will Be Blood. Skuespillet var kjempebra. God rolletolkning av DDL. Men med en slik tittel bør filmen virkelig inneholde litt mer en en liten flekk med blod. Selve teamaet i filmen var også svært uinteressant, og fengte ikke meg det minste.
Teamene var veldig interessante - spør du meg. Kaptialisme, grådighet, oljeindustrien, familieforhold, far/sønn-forhold, religion, etc. Tidsperioden filmen skildrer synes jeg er også veldig spennende. 2 x :thumbup: fra meg.

Tittelen «There Will Be Blood» er passende. Hvorfor? Se filmen.

Lenke til kommentar
I går kveld så jeg Ghost Ship for første gang om omfg for en utrolig rå film. Var en ting jeg ikke forsto helt på slutten da, ble det salvage crewet, crewet til han "soul collectoren" på slutten der?

Sorry mate, men, putt det i spoiler da :)

Jepp, det var hans crew. Mannen var ikke død, og fortsatte med å samle.

Endret av KoffeinKanin
Lenke til kommentar

Så akkurat Requiem For A Dream. Wow. Slike filmer elsker jeg, og hater jeg. Jeg elsker de, fordi det er slike filmer som får deg til å tenke på livet, på det at man må nyte det man har, og det at jeg alltid etterpå gir mamma en klem :wee: Det er slike filmer som kan forandre liv. Fordi, hvem vet hva som skjer i morgen? Ihvertfall, jeg vil ikke at det siste jeg gjorde med mine nærmest, er å krangle eller lignende. Nei, jeg vil være en livsnyter.

Jeg hater slike fordi.. vel.. jeg blir alltid så nedfor etterpå :(

Vel, nå må jeg ihvertfall se Pi, elle [Pi] eller hvordan det skal skrives. Elsket og elsker både Requiem og Fountain, så da må vel denne være like.. livsforandrende. Håper jeg.

Endret av KoffeinKanin
Lenke til kommentar
Er det noen andre filmer dere kan anbefale da, som ligner på dette?

Joda de finnes, men ofte mer "jordnære". Filmer som har potensialet til å endre noens oppfatning av livet (men dette er avhengig av hva man er mottagelig for). Into the Wild vil jeg absolutt si er en slik type film, men som nevnt er en mer jordnær og har ikke den "magiske" atmosfæren til The Fountain eller "brutaliteten" til Requiem for a Dream.

Modern Times og Cool Hand Luke er to andre filmer som har skapt en lik type reaksjon hos meg. Men alle filmene satser på ulike former for atmosfære og virkemidler. Men styrken deres er potensialet de har til å endre et menneske. Filmatiske kalddusjer som kan få en til å se lyset, på en ikke religiøs måte :)

Det er en spesiell følelse når et artistisk verk kan ha den effekten på en. Litt synd om man går glipp av inntrykket, men så er jo verden tross alt subjektiv. Men kom deg nå uansett på kino og se Into the Wild. Det kan være den treffer deg, er jo lov å håpe (om ikke så tror jeg uansett det blir en fin filmopplevelse) :)

Lenke til kommentar

Nå er det veldig mange år siden jeg har sett Terminator-filmene, så kanskje dette er forklart i en av dem uten at jeg husker det:

Hvordan kan det ha seg at Terminatorene kan reise i tid? De gjør jo et ganske stort poeng i at man ikke kan ta med seg noe "tilbehør" når man reiser i tid (derfor man er naken når man har reist i tid). Men terminatorene er jo tross alt maskiner. En vandrende blikkboks kan reise i tid, men ikke prøv å ta med deg en binders..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...