Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
gleder meg mest til planet terror

7557280[/snapback]

 

På en måte jeg også, i hvertfall etter traileren, men jeg har uansett i bakhodet at Tarantino er to hakk bedre enn Rodriguez hva filmmekking angår, så det blir spennende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Er vel strengt tatt ikke Tarantinos feil at distributører siterer ham på DVD-cover. Han elsker jo så og si alt som har med film å gjøre, det er nok derfor navnet hans er over alt.

Lenke til kommentar

Jeg var vell en 14 år gammel da jeg ble kjent med Tarantinos Pulp Fiction, innen ett år etter dette så jeg også Reservoir Dogs, og var da blitt litt fan av han Quentin. Når jeg nevnte Quentin Taranton da, ble jeg lissom svart med "Hvem faen er det?". Nå har jo alle hørt om Tarantino. At han har blitt almeneie gjør ikke filmene hans noe dårligere, men filmene var mer spesielle den gangen da jeg var den eneste jeg kjente som viste om filmene hans. Jeg ler litt for meg selv hver gang jeg ser ett nytt kover hvorpå Quentin Tarantinos navn er skrevet med minst like stor skrift som filmens tittel, spesielt når han ikke har gjort stort mer enn å nevne filmens titel i gitte sammenhenger.

Lenke til kommentar

Jeg greide å glemme årets "grevinnen og hovmesteren". Er det noen som vet om lovlige plasser å streame den fra? Med tanke på alderen, er filmen fremdeles under noens rettigheter? Hvis den ER det, skal jeg slette denne posten, er ikke ute etter å bryte hverken lov eller retningslinjer.

 

EDIT: Glem det, fant den på google video :)

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Jeg greide å glemme årets "grevinnen og hovmesteren". Er det noen som vet om lovlige plasser å streame den fra? Med tanke på alderen, er filmen fremdeles under noens rettigheter? Hvis den ER det, skal jeg slette denne posten, er ikke ute etter å bryte hverken lov eller retningslinjer.

 

EDIT: Glem det, fant den på google video :)

7558102[/snapback]

Siden den er fra 1963, og copyright for den slags materiale så vidt jeg vet varer 50 år fra publisering/første visning, er det vel fremdeles noen år før den er offentlig eiendom.

Lenke til kommentar

Må ikke rettighetene fornyes etter de første årene eller noe slikt? Mente det var det som skjedde med Frank Capras "It's a wonderful life", slik at den ble offentlig tilgjengelig lenge før nevnte 50 år, da de tabbet seg ut med å fornye rettighetene til denne. Dette førte jo igjen til at den ble vist regelmessig på amerikansk TV (den var jo gratis), og den fikk kultstatusen den har idag (sikkert ikke riktig bruk av "kultstatus", men, men). Iom G&H er verdens mest spilte reprise, trodde jeg noe lignende kunne ha skjedd med rettighetene til denne...

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...