Mastema Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Tror info@play er det beste stedet å sende mailen til. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Speik: Du glemte Casablanca på listen din over hvor quotesene på din plakat er hentet fra. Quote: "Round up the usual suspects!" Ellers en fin film-sitat poster/plakat Wow, var ikke klar over at den linjen blir sagt i Casablanca også.. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Har akkurat sett den orginale motorsagmasakeren,var forsåvidt en helt grei film å slå ihjel en time med, MEN for meg var filme ganske merkelig med bestefars opplegget og med de to personene som han ene kontrollerte, noen som har noen forklaring? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Noen som vet hva som har skjedd med shompy.com? (YMDb) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Jeg så "The Patriot" denne helgen, da jeg var i Danmark. Kjøpte den for DK25,-. Må si den var værdt pengene, men jeg ville nok ikke gitt stort mer for den heller. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Braindead sklir lett inn på ethvert forsøk på å lage en topp 20-liste over tidenes mest underholdende filmer. Ekstrem kultfilm med enorm vorspielfaktor. Da må jeg nok skaffe meg den, å se den i helgen... Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg så "The Patriot" denne helgen, da jeg var i Danmark. Kjøpte den for DK25,-. Må si den var værdt pengene, men jeg ville nok ikke gitt stort mer for den heller. Den med Steven Seagal eller Mel Gibson? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg så "The Patriot" denne helgen, da jeg var i Danmark. Kjøpte den for DK25,-. Må si den var værdt pengene, men jeg ville nok ikke gitt stort mer for den heller. Den med Steven Seagal eller Mel Gibson? Spiller det noen rolle? :!: Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Det er greit å vite hvilken film han snakker om, ja. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 There will be blood var...hmm.. Jeg tror jeg må gi den en dags evaluering før jeg bestemmer meg hva jeg syns om filmen. Gnistrende skuespill av Daniel Day-Lewis, fryd for øye den fyren. "i'm finished!" Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg ble litt skuffa over There Will Be Blood. Skuespillet var kjempebra. God rolletolkning av DDL. Men med en slik tittel bør filmen virkelig inneholde litt mer en en liten flekk med blod. Selve teamaet i filmen var også svært uinteressant, og fengte ikke meg det minste. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Wuæ, går i konstant frykt for å lese noen spoilere om There Will Be Blood, men leser alt alikevel. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Selve teamaet i filmen var også svært uinteressant, og fengte ikke meg det minste. Bare lurer på hva du anså temaet for filmen å være? Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Men med en slik tittel bør filmen virkelig inneholde litt mer en en liten flekk med blod. Snakk om å misforstå hva filmtittelen gjenspeiler. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 (endret) Men med en slik tittel bør filmen virkelig inneholde litt mer en en liten flekk med blod. He changed the title from Oil! to There Will Be Blood because, at the end of the day, there was not enough of the book to feel like it was a proper adaptation. forklaring på tittelen i spoiler: Saying Is Believing Here we find out the meanings of the title There Will Be Blood. First, the literal meaning is that there will be violence in this story. Plainview can and will kill to achieve his ends. The second meaning is a statement from Plainview, telling us that there will be blood, making it so by saying it. He already has the intention to spill blood to achieve his ends. Thirdly, and most importantly, the title is a statement from Plainview where he is trying to create kinsblood, or family, for himself. "Will" means that he is trying to will it into being, making it so by claiming the boy he found to be his son. It is a sad, desperate call for family when we know one cannot just make family by demanding it verbally. This vanity is what this film is about. Edit: kilde Endret 4. mars 2008 av Hille Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 forklaring på tittelen i spoiler: Hvis du refererer fra noe slik som det så burde du i det minste linke til kilden, som er her. Forøvrig en bra tolkning av filmen. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 forklaring på tittelen i spoiler: Hvis du refererer fra noe slik som det så burde du i det minste linke til kilden, som er her. Forøvrig en bra tolkning av filmen. Done. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Selve teamaet i filmen var også svært uinteressant, og fengte ikke meg det minste. Jeg syns temaet i filmen er selve vanskene med det å være et menneske, samt en kommentar til kapitalismens råskap. Er det så lite fengende? Tre tomler opp for There Will Be Blood Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 For meg er tema enkelt og greit grådighet. Et tema som for ordens skyld er politisk uavhengig, man finner det i alle samfunn. The Treasure of the Sierra Madre ga meg noen av det samme inntrykket. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg så "The Patriot" denne helgen, da jeg var i Danmark. Kjøpte den for DK25,-. Må si den var værdt pengene, men jeg ville nok ikke gitt stort mer for den heller. Den med Steven Seagal eller Mel Gibson? Spiller det noen rolle? :!: Seagal selfølgelig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå