Xtra Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Til dere som så M på NRK2 i stad: Hva synes dere? Jeg synes hvert fall den var veldig bra. Jeg syntes den var veldig bra og den hadde en godt oppbyd spenning som ble opprettholdt gjennom hele filmen. Peter Lorre gjorde en fabelaktig rolle, selv om en egentlig ikke merker det før helt i slutten. Temaet er like aktuelt i dag, som for (ca) 80 år siden, da M ble laget. Helt klart et mesterverk, og jeg kan ikke si at det filmatiske uttrykket er foreldet, så frykt ikke, filmen er ikke bare "sebar" for "filmnerdene". Endret 2. mars 2008 av Xtra Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Til dere som så M på NRK2 i stad: Hva synes dere? Jeg synes hvert fall den var veldig bra. Veldig bra synes jeg. Fungerte veldig bra som spenningsfilm/underholdning siden den filmatisk ikke var 'sær' eller krevende og som samfunnsrefser/varsku-roper. Det siste får jo en ekstra dimensjon når vi vet hvilken vei det gikk med samfunnet filmen ble laget i. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg likte ikke ubåtfilmer i utgangspunktet, men nå har jeg sett Das Boot, Director's Cut i 3 timer og 20 minutter uten en eneste liten pause. Må virkelig si at det er verdens beste film. Jeg så først vanlig versjonen. Den digga jeg MAKS! Så fikk jeg tak i DC... "WOW!", tenkte jeg... det kunne faktisk bli bedre. Så var det en som tipset meg om at det fantes en miniserie-versjon som var ENDA lenger... Jeg fikk tak i den og etter å ha sett den så lurte jeg egentlig bare på en ting; Hva er det egentlig de følte var nødvendig å kutte. Den lengste versjonen er faktisk den beste. 5 timer er lenge for meg, men kanskje jeg ser den en gang i fremtiden. Er miniserien akkurat som en forlenget versjon av filmen? De har ikke lagt til noe i filmen som ikke er i serien? Synd at jeg har så lite penger, har så forferdelig lyst på filmer nå Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 "But it was a damn fine rug" "Yeah man, that rug really tied the room together". Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Dama siden av meg syntes hele tiden synd for bikkjene i No Country For Old Men De var vel heller agressive. Hadde mest lyst til å knerte en selv :!: Kan ikke si jeg følte no særlig. Fankern var rå den scenen hvor bikkja svømmer etter Moss. Første gangen jeg har sett ei bikkje svømme på jakt etter et menneske. Endret 3. mars 2008 av tjalla Lenke til kommentar
Speik Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Jeg kjedet meg, og lagde en simpel movie-quotes-plakat. Legger den ut her om noen er interessert. Obs, den er 60 x 40 cm i 300 DPI (stoor) Quotes fra: 2001 ASO Scarface The Shining The Big Lebowski Apocalypse Now! Lock, stock and two smoking barrels Star Wars Reservoir Dogs Pulp Fiction The Godfather 12 Angry Men Shawshank Fight Club Usual Suspects Shine Citizen Kane Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Jeg kjedet meg, og lagde en simpel movie-quotes-plakat. Legger den ut her om noen er interessert. Obs, den er 60 x 40 cm i 300 DPI (stoor) Ikke verst, Speik. Endret 3. mars 2008 av TomJ Lenke til kommentar
Badering Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 "Shut the fuck up, Donny!". Ah, for en herlig linje. Lo hver gang Walter sa det ^_^ Nice plakat, Speik! Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Fin plakat. Synes du skulle hatt med yippi kay yeah motherfucker. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Kubrick oppe, nede og på si'. Lekkert. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Har hatt drikkelek til Big Lebowski. Fant en hel liste med regler man skulle følge på nettet, så satte vi oss ned med en kasse pils (3 stk inkl en amerikaner) og pimpa i vei. Det gikk fordømra fort Det må sies at vi drakk en SLURK på hver av disse reglene, ellers hadde vi aldri overlevd filmen. Og jeg tror ikke vi fikk med oss alle "fuck"'ene. The rules Drink every time someone says the following: "Fuck" or some variation "Vagina" or some variation "The Dude" (does not include "Dude" said on its own) "Shut up, Donny" (include an extra drink for the word fuck, making it two drinks for the phrase "Shut the fuck up, Donny" "Let's go bowling" "The big Lebowski" Drink every time the following occurs: The Dude makes a drink/drinks The Dude is wearing jellies Nudity (includes drawings & unseen nudity such as in the bathtub) Jesus is seen on screen Professor Lupin (David Thewlis) is seen on screen Someone mentions the rug Endret 3. mars 2008 av Bytex Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Har en bra lek til Fight Club også: Drink Every Time . . . 1. The rules are mentioned 2. Anyone smokes 3. Anyone says "Tyler Durden" 4. Krispy Kreme is referenced 5. Soap is shown or mentioned 6. The voiceover says "I am Jack's..." AND IF YOU REALLY WANT TO GET WASTED . . . Anytime anyone bleeds. http://www.lazydork.com/movies/fightclub.htm Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Noen som har sett "Varg Veum - Din til døden" enda? Skal se den nå etterpå Håper den er bra. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Speik: Du glemte Casablanca på listen din over hvor quotesene på din plakat er hentet fra. Quote: "Round up the usual suspects!" Ellers en fin film-sitat poster/plakat Endret 3. mars 2008 av Xtra Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Apropos "kunstnerlønn": http://www1.vg.no/film/artikkel.php?artid=504212 Imponerende, om det stemmer.... Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Noen som har sett "Varg Veum - Din til døden" enda? Skal se den nå etterpå Håper den er bra. Har ikke sett den, men så Tornerose i går. Var flere hakk over Bitre Blomster, mest på grunn av at historien ikke var så ufattelig teit. 17 år gamle Julie Rusti gjør også en drittgod jobb. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Så den forrige helg..Julie er jo ufattelig pen også, da. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Hva gjør man hvis man får den beskjeden om at "your play.com order requires valid credit/debit card details" etter å ha; laget ny konto med samme informasjon (sjekket at alt er rett) og i tillegg tastet inn alt på nytt av credit card details og adresse. Ja, denne meldingen passer nok bedre i en annen tråd, men der får jeg ikke noe svar.. Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Hva gjør man hvis man får den beskjeden om at "your play.com order requires valid credit/debit card details" etter å ha; laget ny konto med samme informasjon (sjekket at alt er rett) og i tillegg tastet inn alt på nytt av credit card details og adresse. Da sender man en mail til Play. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Kan jeg sende en slik forespørsel til [email protected], eller er det en annen adresse jeg må bruke? Endret 3. mars 2008 av Xtra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå