Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Må ikke se film når du er trøtt vettu.

I prinsippet ikke, men da jeg f.eks. så There Will Be Blood på kino, var jeg trøtt som et dovendyr. Allikevel klarte filmen å holde meg våken, da den er såpass magisk som den er. Dette er vel det som kalles x-faktor og det syns jeg No Country for Old Men manglet, til tross for den superkoole skurken.

Ey, det er jeg spent på hvordan du klarte ettersom jeg har hørt og lest en del bitching om at filmen har en del intetsigende og langtekkelige scener. Skal se den til uka og håper selvsagt på en ny klassefilm fra Paul Thomas Anderson, men har mine tvil om at den skal kunne klare å overgå Boogie Nights og Magnolia.

Uansett, er jeg trøtt kan jeg sovne under selv mine favorittfilmer. X-faktoren har dessverre lite å stille opp med mot trøtthetsfaktoren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så There Will Be Blood i går. Syns det var en god film, ikke perfekt, men rolletolkningen til Daniel Day Lewis blåste meg av banen. Han er så overbevisende som Daniel Plainview at jeg har ingen problemer med å støtte oscaren han vant.

Han er mildt sagt suveren. Sjelden jeg har sett noen leve seg såpass inn i rollen. Jeg håper jeg får se lignende engasjement i The Dark Knight med Heath Ledger, som på mange måter har fulgt DDL sin "oppskrift" for å gjøre seg kjent med karakteren. Selv om Ledger aldri fikk leve lenge nok til å opparbeide seg nok erfaring til å nå lignende kvalitet. Men jeg forstår godt at DDL dedikerte SAG-prisen (eller var det WGA?) til Ledger, som han aldri fikk møte.

De fleste skuespillerne er lett gjennkjennelige i de fleste roller, for de tar mye "av seg selv" med i rollen. Dette gjelder gode skuespillere som Tom Hanks, Harrison Ford osv. Men når det kommer til DDL så er jo transformasjonen nesten skummel.

DLL i virkeligheten:

There Will be Blood(Spoierish, ikke se om du ikke har sett filmen):

Se filmen hos Youtube

I drink your milkshake :wee:

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Herregud! Såg "No country for old men" idag i Bergen (Magnus Barfot) i fullsatt kinosal. Likte filmen veldig godt, men fekk opplevelsen litt ødelagd då enkelte individer synes filmen var skikkelig komisk. Filmen hadde sine artige øyeblikk, men det var voldsomt til folk synes den var morsom, blei faktisk litt oppgitt, ikkje den type film du skal le av.

Jeg var på forestillingen på Lillestrøm kino, klokka 19:00. Fikk akkurat samme inntrykket. Var en del karer foran meg som lo seg skakk innimellom. Selv de scenene som ikke var morsomme. Tullingar.

edit:

Hvorfor dreiv han å putta den kofferten med pengene inne i ventilasjonsanlegget på hotellet? Jeg synes det var en helt idiotisk del av filmen. Var jo null mening. Eller var det virkelig noe poeng med det?

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar
edit:

Hvorfor dreiv han å putta den kofferten med pengene inne i ventilasjonsanlegget på hotellet? Jeg synes det var en helt idiotisk del av filmen. Var jo null mening. Eller var det virkelig noe poeng med det?

Hva er det som er så idiotisk som du ikke skjønner? Llewellyn ser at mexicanerne venter på han i motellrommet. Han bestemmer seg da for å leie rommet på andre siden av gangen og kjøper seg disse teltstengene. Ettersom ventilasjonsanlegget er forbundet, klarer han å få ut kofferten med penger han på forhånd hadde gjemt der inne.

Lenke til kommentar

Hva var poenget med å legge de i ventilasjonsanlegget?

Gjøre det vanskeligere for folk å finne den?

Greit nok det, men hvorfor dra den ut på andre siden i et annet hotellrom? Hvorfor i all verden kunne han ikke bare slenge kofferten i bilen og kjøre til et annet hotell da?

Lenke til kommentar

Greit nok det, men hvorfor dra den ut på andre siden i et annet hotellrom? Hvorfor i all verden kunne han ikke bare slenge kofferten i bilen og kjøre til et annet hotell da?

Fordi rommet allerede var fullt av Mexicanere som ventet på han?

Lenke til kommentar

Det kan virkelig ikke jeg huske. Fikk vi se noen mexicanere? Hvis jeg ser filmen igjen, kanskje jeg husker.

Lenke til kommentar

Det kan virkelig ikke jeg huske. Fikk vi se noen mexicanere? Hvis jeg ser filmen igjen, kanskje jeg husker.

Seriøst? Anton Chigurh gikk jo inn å skjøt de alle sammen. Llewelyn hørte til å med skytingen mens han dro kofferten over i det andre rommet.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

:!:

"The secret thread".

(Men bra at folk bruker spoilers for folk som meg, som alltid venter på DVD-en). :)

Og i går så jeg Universal Soldiers igjen. Den holder seg greit den også, Van Damme og Dolph Lundgren utgjorde litt av et "actionpar" i sin tid.

Endret av Tharos.
Lenke til kommentar
Herregud! Såg "No country for old men" idag i Bergen (Magnus Barfot) i fullsatt kinosal. Likte filmen veldig godt, men fekk opplevelsen litt ødelagd då enkelte individer synes filmen var skikkelig komisk. Filmen hadde sine artige øyeblikk, men det var voldsomt til folk synes den var morsom, blei faktisk litt oppgitt, ikkje den type film du skal le av.

Jeg var på forestillingen på Lillestrøm kino, klokka 19:00. Fikk akkurat samme inntrykket. Var en del karer foran meg som lo seg skakk innimellom. Selv de scenene som ikke var morsomme. Tullingar.

edit:

Nå er jo som regel lillestrøm kino fylt til randen med såkalte fjortiss unger...

Det var da veldig til spoilere :p Ble grådig nyskjerrig egentlig...

Lenke til kommentar

edit:

Nå er jo som regel lillestrøm kino fylt til randen med såkalte fjortiss unger...

Det var da veldig til spoilere :p Ble grådig nyskjerrig egentlig...

Var faktisk veldig lite fjortisser der. De går vel nok på filmer som har høy underholdningsfaktor og lite filmkunst. Filmnerdene, som meg selv drar nok på filmkunst. Det var veldig mye voksne i salen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...