Programvare Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Min favoritt "Die Hard" Tyskland: "Die Slowly" Danmark: " Die Hard Mega Hard" Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Det finnes en ganske lang tråd om sånne teite oversettelser her på forumet.. Kan se om jeg finner den i morra Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 http://videoeta.com/news/2462 <--- fikk lyst å bestille den, kursen er på ca 5? da blir det jo ca 300 kr. og da bryter jeg jo toll-grensen. hvor mye vil totalt havne på da ca? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 http://videoeta.com/news/2462 <--- fikk lyst å bestille den, kursen er på ca 5? da blir det jo ca 300 kr. og da bryter jeg jo toll-grensen. hvor mye vil totalt havne på da ca? DinSides toll- og momskalkulator Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 http://videoeta.com/news/2462 <--- fikk lyst å bestille den, kursen er på ca 5? da blir det jo ca 300 kr. og da bryter jeg jo toll-grensen. hvor mye vil totalt havne på da ca? Du kan uansett få den billigere fra play.com (under tollgrensa, men da selvsagt ikke med det fancy coveret). Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Jeg ble litt sjokkert når jeg hørte at TGC vant over Transformers, men når jeg begynte å tenke over saken gikk det opp for meg at effekten i TGC jo var overlegne Transformers. CGI-karakterene i TGC er såpass gode og sømløst innflettet at man jeg ikke så på de som effekter, men ekte karakterer. Det synes jeg de fortjener all ære for. TGC sin CGI var ikke imponerende i forhold til annet som er kommet. "Tacky" er hva jeg vil karakterisere den som i så måte. Det føltes ofte veldig kunstig og lite imponerende. Med tanke på at regissøren en periode trakk seg fra filmen fordi han syntes de visuelle utfordringene ble for store, så merkes det at han ikke kom i mål når han etter mye tull ble overtalt til å komme tilbake. Når den 6 år eldre LOTR banker den ned i støvlene så sier det sitt for min egen del. Det var steg tilbake, ikke frem. Spider-Man 3, Harry Potter 5, Stardust, 300, POTC og ikke minst Transformers var filmer jeg så i 2007 som var langt mer imponerende visuelt sett (men tror ikke 300 kom inn under årets Oscar, korriger meg om jeg tar feil). Beowulf også, for den saks skyld. Men den er vel regnet som animasjonsfilm og teller ikke. Jeg har sjeldent sett en mer feilaktig gitt Oscar, i mine øyne. Det er i hvert fall et halvt dusin filmer som fortjente den mer. Ellers, for alle Terminator-fans så kan jeg anbefale den nye tv-serien Terminator: The Sarah Connor Chronicles. Fin underholdning det og dette kommer fra en som var veldig skeptisk til serien. Føles litt som Terminator 2: Judgment Day i serieformat på noen måter, så litt rip-off er det. Virker som om den siste filmen bare er blitt ignorert. Men jeg ville nå gitt serien så langt en solid terningkast 4 og nå kribler det etter å se filmene om igjen. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Nå skal jeg innrømme at CGI er ikke noe jeg legger spesielt merke til eller vekt til, men jeg synes ikke det var noe bemerkelsesverdig med CGIen til Transformers, for den saks skyld ei heller Stardust, Spider-Man 3, Harry Potter 5 og POTC. Det kan ha mer med å gjøre at jeg ikke synes noe spesielt godt om noen av disse filmene. Nå sier jeg ikke at jeg likte TGC, for det gjør jeg ikke, men jeg synes uansett at den var bedre laget enn t.eks. Transformers. Skal si meg enig i at CGI i 300 slo TGC i støvlene, da. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Bare jeg som synes effektene i spiderman er (utrolig) cheesy? :S De var mye penere implentert i 300 og Transformers. Kanskje det er grunnen til at TGC vant? Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Må nesten hive inn denne oversettelsen, mens det ble snakket om det: Star Wars VI: Dune Sea -> KLITTHAVET! Er det et ord jeg ikke fikk med meg i engelsktimene på skolen? Dune=klitt?! Edit Jensen: Da har jeg forresten sett alle 6 Star Wars-filmene på like mange dager, og selv om de 3 nyeste ikke akkurat når de 3 gamle opp til stortåneglen, var det morsomt å endelig få se hele historien. Endret 28. februar 2008 av Tharos. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Hva er det som er så ille med den oversettelsen? klitt -en, -er (om da. forh.) sanddyne: ute på klittene Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Vi har jo noen berømte klitter i Skagen. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Det er ikke noen her som har noe si om Sweeny Todd? Har utrolig lyst til å se den. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Oscarnominasjoner, gode anmeldelser og høyt snitt på IMDB. Hva stopper deg egentlig? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Det er ikke noen her som har noe si om Sweeny Todd? Har utrolig lyst til å se den. Alt i filmen tilsier at dette skal være bra, men likevell sitter man ikke igjen med den følelsen etter å ha sett filmen. Filmen mangler x-faktoren helt. Lenke til kommentar
ttd Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Nei, det er ingen som har noe å si om Sweeny Todd, verken her på forumet eller på Internett generelt. Den er ikke anerkjent og har heller ikke vunnet noen priser. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Hva er det som er så ille med den oversettelsen? klitt -en, -er (om da. forh.) sanddyne: ute på klittene Fader...den stod ikke i ordboka mi. Da var det nok kun kofferten min som tok overhånd. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Det er ikke noen her som har noe si om Sweeny Todd? Har utrolig lyst til å se den. Det virker som enkelte selverklærte filmguruer mener den er kjedelig og gjennomsiktig. Selv så syntes jeg den var kjempegod. Se den snarest. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Hvorfor? Fordi alle har forskjellige meninger og jeg vil ha litt av hver av dem. Stoler på dere forumfolk, vet dere. Og det som stopper meg for øyeblikket er en kraftig forkjølelse. Da hører jeg på deg, L4r5. Den skal sees så fort som mulig. Liker jeg den godt nok kan den jo pryde filmsamlingen min? Endret 28. februar 2008 av Loveless Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Jeg gleder meg til å se Big Fish i kveld. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Jeg gleder meg til å se Big Fish i kveld. Den kjøpte jeg meg for ikke så lenge siden faktisk. Men har ikke fått sett den enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå