Awesome X Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Equlibrium er svært bra, Bale gjør en utmerke rolle. Kan også anbefalle Gattaca. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Han må vertfall ha stjelt litt av soundtracket til Raiders of the Lost Ark når han lagde det til Jurassic Park. Makan til likhet skal man lete lenge etter. Alle de store og kjente har en viss rød tråd igjennom karrieren og John Williams er ikke noe unntak. Trenger vel stort sett bare å høre noe få toner av et score før man hører at det er Williams. Kan jo ta et par andre eksempler på et par komponister som man "lukter" på en mils avstand Hans Zimmer og Danny Elfman De har en stil som er lett å kjenne igjen, så nå og da så vil man jo tro at man har hørt det samme før. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Jepp, det er som at man kan kjenne igjen en Iron Maiden-låt bare på måten den begynner på, eller måten bassen spilles. Alle komponister har sin egen stil som kan gjenkjennes fra verk til verk. Og et filmsoundtrack må nok regnes som et gigantverk. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Hva er forskjell på filmen ¨Alien (1979)¨ og ¨Aliens (1986)¨? Hvilken av alien filmene er best? Alien Aliens Aliens 2 Alien 3 OSV.. Alien (i original utgave) er best, Aliens (I Director's Cut) en god nummer to. De to siste er i mine øyne ikke egentlig dårlige filmer, men de passer ikke særlig godt inn med det vi har opplevd i de to første. Og så Alien første gang på Eldorado premierehelgen. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Kan vel kort oppsummert si at jeg ser etter kvalitetsdrama i en sci-fi setting, sluppet etter 1990, helst i løpet av fjoråret eller nåværende år, da jeg har sett det meste av det gamle. Noen anbefalinger? Solaris, The Man From Earth, The Fountain, K-PAX, Pi, Primer, S1m0ne, Vanilla Sky, 2046 Har faktisk sett alle sammen (vel, Primer orket jeg aldri å fullføre grunnet kjedsomhet), og likte alle unntatt Primer og S1m0ne (kvalifiserer den egentlig som en underholdningsfilm?), The Fountain grodde på meg ved andre visning. Har også sett Equilibrium, takk til de som anbefalte, men den var skivebom for min del (stikkord jeg husker er overspilt og harry, prøvde å rote frem anmeldelsen min fra da jeg så den men fant den ikke). Men her er vi ved kjernen av problemet, har sett nesten alt som er "verdt å se" (og noe ekstra), så det må nesten bli anbefalinger til noen filmer som er litt på siden av mainstream. Men takk for forsøkene, mener ikke å slå hånden av noen. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Kan vel kort oppsummert si at jeg ser etter kvalitetsdrama i en sci-fi setting, sluppet etter 1990, helst i løpet av fjoråret eller nåværende år, da jeg har sett det meste av det gamle. Noen anbefalinger? znip Men her er vi ved kjernen av problemet, har sett nesten alt som er "verdt å se" (og noe ekstra), så det må nesten bli anbefalinger til noen filmer som er litt på siden av mainstream. Jeg vet ikke om du overså tipset, men Gattaca kan virkelig anbefales. Riktignok har 46 000 mennesker stemt på den på imdb.com, men det er sjeldent jeg ser den anbefalt eller omtalt. Andre som kanskje kan være aktuelle er; Children of Men Minority Report Problemet her er at du mest sannsynligvis har sett filmene jeg har nevnt og det at jeg ikke ser så forferdelig mye sci-fi selv. Du kan jo prøve å lage en lignende tråd i Science-Fiction delen av imdbs "message boards". Endret 24. februar 2008 av Xtra Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Jeg vet ikke om du overså tipset, men Gattaca kan virkelig anbefales. Riktignok har 46 000 mennesker stemt på den på imdb.com, men det er sjeldent jeg ser den anbefalt eller omtalt. Andre som kanskje kan være aktuelle er; Children of Men Minority Report Problemet her er at du mest sannsynligvis har sett filmene jeg har nevnt og det at jeg ikke ser så forferdelig mye sci-fi selv. Du kan jo prøve å lage en lignende tråd i Science-Fiction delen av imdbs "message boards". Ja har sett alle tre. Som jeg hintet til tidligere, er det heller få gode tips å hente fra "geeks" i sjangeren, de holder seg stort sett til action og 50-talls horror. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Da har jeg fått sett "No Country for Old Men". Erketypisk Coen-brødrene, lange sekvenser, mye dialog. Men filmen var bra den, kanskje ikke så bra som jeg trodde den skulle være etter IMDb-hypen, men absolutt en meget sterk film. Javier Bardem gjør jo en helt enestående rolle som psykopat som går rundt med lyddemper på shotgunen og en boltpistol (?). Jeg gav den en 8/10 på IMDb, og den når ikke oppe til Fargo Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 S1m0ne, kvalifiserer den egentlig som en underholdningsfilm? Vil ikke definere den som en underholdningsfil, nei. Vil heller kalle den en samfunnsatire. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Syk hjemmekino? Bl.a. 16 stk 18" subwoofere. Har du 30 mill. til overs er det bare å sette i gang. http://blog.audiovideointeriors.com/208great/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Hva er poenget? Geeeez. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Det samme poenget som å samle på frimerker: Hobby og lidenskap! Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Aldri i verden om jeg ville hatt noe sånt. Han får sikkert helt sykt god lyd, men du verden så stygt det var. Du er jo omringet av gigantiske høytalere! Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Aldri i verden om jeg ville hatt noe sånt. Han får sikkert helt sykt god lyd, men du verden så stygt det var. Du er jo omringet av gigantiske høytalere! Er vel bare å skru av lyset når man ser film. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Ja så klart. Men når lyset er på da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Aldri i verden om jeg ville hatt noe sånt. Han får sikkert helt sykt god lyd, men du verden så stygt det var. Du er jo omringet av gigantiske høytalere! Er vel bare å skru av lyset når man ser film. Bildet vil jo avgi nok lys til at man ser alt rundt seg. Leste for øvrig hele artikkelen og han har visst nok bygget det for å teste ting og tang. Det er med andre ord en slags demo. Begynte nesten å lure på om det var en vanlig John Doe som hadde vunnet i lotto. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Nå snakker vi surround sound Også en måte å bruke $6 milloner på, men jeg er vel ganske overbevist om at det er mulig å bruke de pengene på å gjøre det penere enn det der, lyest må jo være konstant av for i det rommet der... Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Får håpe han har en god air-condition også. Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 wow, han må få en skikkelig god film-opplevelse med det utstyret der så hvertfall ganske fett ut å se film på det anlegget der Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Hva med og bare gå på kino istedet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå