Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Når du ser den første, Alien, så husk å se den alene, i mørket. Helst i en kjeller. Da det er en sci-fi skrekkfilm, som IMO er ganske skummel. Det samme med Alien 3. Oppfølgeren Aliens, og Alien: Ressurection er mer sci-fi action.

Edit: Ressurection er nr. 4 i rekken.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg så Alien da jeg var 8-10 år. Var den første skikkelige grøsseren jeg så. Min mor hadde tatt den opp på VHS for å introdusere meg til denne herlige filmsjangeren.

Et av mine beste barndomsminner.

jeg så alien selv når jeg var 7, og skremte liv shiten av meg, tørte ikke se den igjen før jeg bar 16.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Jeg har bare sett sporadiske scener fra filmer i serien. Har alle på hyllen over meg. Kanskje det blir maraton i natt?

It`s time ;)

Blir Aliens på meg ikveld i alle fall :)

Lenke til kommentar
da var no country for old men sett, må si det var en god film, Vellaget og spennende film. Bad guy-en er blandt de mest psykopatiske morderene jeg har sett på film.

Chigurh er den mest vellykkede badguyen siden Hannibal Lecter, ingen tvil om det.

Trenger vel ikke å si mer enn: "What's the most you ever lost in a coin toss?"

Javier Bardem er rå, men Oscaren for "supporting actor" bør gå til Casey Affleck for hans innsats i Jesse James.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Jeg elsker sci-fi, men har en tendens til å hate alt såkalte sci-fi freaks anbefaler, da det stort sett bare er filmer for forvokste gutter med mange laserstråler, store monster og lite innhold, og gjerne håpløst gamle produksjoner.

Kan vel kort oppsummert si at jeg ser etter kvalitetsdrama i en sci-fi setting, sluppet etter 1990, helst i løpet av fjoråret eller nåværende år, da jeg har sett det meste av det gamle.

Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Nettopp sett Raiders of the Lost Ark for første gang. Knall film, men det var en ting jeg satt å lurte på gjennom hele filmen. Har de brukt samme soundtrack i Jurassic Park som i Raiders of the Lost Ark?

Nei, men det er John Williams som har komponert musikken til begge to...

Lenke til kommentar
Kan vel kort oppsummert si at jeg ser etter kvalitetsdrama i en sci-fi setting, sluppet etter 1990, helst i løpet av fjoråret eller nåværende år, da jeg har sett det meste av det gamle.

Noen anbefalinger?

Solaris, The Man From Earth, The Fountain, K-PAX, Pi, Primer, S1m0ne, Vanilla Sky, 2046

Endret av Otth
Lenke til kommentar

Noen anbefalinger?

Solaris, The Man From Earth, The Fountain, K-PAX, Pi, Primer, S1m0ne, Vanilla Sky, 2046

Sett Equlibrium? Veldig god.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...