Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Både Clover og Shoot Em Up er filmer jeg kun skal se på blu-ray. Clover BD skal ikke dukke opp før i juni, forresten.

Istedenfor å se den på kino skal du se den på BD? Hvorfor?

Jeg syntes Cloverfield var forferdelig middelmådig, ikke noe mer.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke? Det blir en film ekstra i samlingen.

Det står "filmer jeg kun skal se på Blu-Ray". Mener han da at han aldri skal se filmen på kino eller på DVD? For det høres virkelig ut som dette: "Jeg ser heller Cloverfield på BD på min 42 tommer enn å se den på kino."

Noen som har sett No End In Sight?

Plot outline, for de interesserte: A comprehensive look at the Bush Administration's conduct of the Iraq war and its occupation of the country. :hmm:

Lenke til kommentar
Både Clover og Shoot Em Up er filmer jeg kun skal se på blu-ray. Clover BD skal ikke dukke opp før i juni, forresten.

Istedenfor å se den på kino skal du se den på BD? Hvorfor?

Jeg syntes Cloverfield var forferdelig middelmådig, ikke noe mer.

Kinoene i Ålesund er ikke noe å skryte av...

Så The Fountain nå. Det var jævlige saker, gitt. Gav den 2/10 på imdb. Selv kvaliteten (BD) var dårlig.

Lenke til kommentar

Plot outline, for de interesserte: A comprehensive look at the Bush Administration's conduct of the Iraq war and its occupation of the country. :hmm:

Jeg har sett den og kan anbefale den. Meget bra dokumentar som særlig kartlegger den manglende planleggingen i forkant av Irak "eventyret" til Bush administrasjonen.Det vies også en god del tid til hvordan USA klarte å rote det til for seg og resten av verden etter at invasjonen var overstått. En ordentlig "skrekkfilm" i den forstand at den viser hvor komplett hodeløst USAs Irakprosjekt er.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Så The Fountain nå. Det var jævlige saker, gitt. Gav den 2/10 på imdb. Selv kvaliteten (BD) var dårlig.

Jeeebuz? Har sett mange rare karakterer på denne filmen, men bare lydsporet aleine burde trekke denne filmen opp på øverste delen av skalaen imo.

The Fountain er hvertfall noe av det peneste/nydeligste jeg noensinne har sett på film før.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar

Jeg har sett den og kan anbefale den. Meget bra dokumentar som særlig kartlegger den manglende planleggingen i forkant av Irak "eventyret" til Bush administrasjonen.Det vies også en god del tid til hvordan USA klarte å rote det til for seg og resten av verden etter at invasjonen var overstått. En ordentlig "skrekkfilm" i den forstand at den viser hvor komplett hodeløst USAs Irakprosjekt er.

Høres bra ut, tror jeg tar en titt jeg da :)

Jeg tror denne kommer til å stikke av med Oscar for beste dokumentarfilm, da grunnet dens tema om hvordan Bushadministrasjonen rotet det til.

Lenke til kommentar

Jeeebuz? Har sett mange rare karakterer på denne filmen, men bare lydsporet aleine burde trekke denne filmen opp på øverste delen av skalaen imo.

The Fountain er hvertfall noe av det peneste/nydeligste jeg noensinne har sett på film før.

Soundtracket var nok for meg til å gi filmen minst 8/10.

Er veldig enig i at den er fryktelig pen film. Alt er helt strøkent.

Lenke til kommentar

Filmen består av 70% grining, uten at man bygger opp noen grunn til at seeren skal bry seg. Når det begynner å ligne på noe hopper man i tid. Så er det litt visuelle greier som ikke drar historien videre. Dryss på litt munkepiss og sutring så er man i mål. Wow...vakkert..

Lenke til kommentar

The Fountain skjønte jeg aldri en dritt av, så jeg tolket den sånn: Bruk tiden du har godt, eller noe sånn. Hovedkarakteren forsøkte hele tiden å finne en kur mot konas sykdom, i stedet for å tilbringe det han hadde igjen av tid med kona. Den er fortalt på en fantastisk måte, som dog får meg til å føle meg desto dummere, da jeg ikke skjønner smukket. Jeg elsket filmen i allefall.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Andre som har sett Cloverfield? Ser utrolig digg ut.

Jeg likte den ikke i det hele tatt.

Samme, jeg og vennenne mine sto aa snakket dritt om filmen i en halvtime etter kinoen var ferdig. Folk saa veldig rart paa oss :wee:

Det er vel en veldig love/hate film. Jeg synd den var spennende og utrolig intens. Var hele tiden noe som skjedde. De som jeg så den med likte den også, så jeg vil absolutt anbefale den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...