Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Har sett pulp fiction, Natural born killers og From dusk to Dawn. siste nevnte så jeg da jeg var 7-8 tror jeg :p

Natural Born Killers og Form Dusk till Dawn er ikke Tarantino-filmer. Han har riktignok skrevet manus, men det blir feil å kalle disse Tarantino-filmer. Natural Born Killers er en Oliver Stone film, og bærer mer preg av Oliver Stone enn Tarantino. På samme måte med Form Dusk till Dawn, den bærer mer preg av Rodriguez enn Tarantino.

Første halvdel av Dusk er da veldig Tarantino'ish.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det nok heller Tarantino som har tatt avstand fra filmen, ikke Stone som har tatt avstand fra historien.

Edit: Eller for all del, kanskje Stone også har sagt noe. Men jeg tviler han har uttrykkt seg like kraftig som Tarantino på dette området.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Jeg har et lite spørsmål om Det Sjunde Inseglet av Ingmar Bergman. Forøvrig en fantastisk film og noe av det beste jeg har sett av Bergman.

Spoiler-alert:

Hvorfor så Jof døden, når ingen andre gjorde det? Døden kom jo ikke etter han...

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Jof så jo mye rart (hvis jeg ikke blander karakterer nå), blant annet jomfru Maria.

Joda, du har helt rett, det var han som så jomfru Maria og beskrev synet til hans hustru. Men jeg syntes det var merkelig at bare han så Døden, når ingen andre så ham. (i hvertfall ikke før han kom for å "ta dem")De merkelige synene kan jo forklares på andre måter.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor Frank Darabonts nyeste film The Mist har fått så lite oppmerksomhet som den har fått. Ikke kom den til kino i Norge og ser ikke ut som den kommer på sone2 dvd i det hele tatt. Jeg finner rett og slett lite info om filmens utgivelse.

Noen som vet noe mer? Har fryktelig lyst til å se den.

Lenke til kommentar

Reservoir Dogs trenger man ikke se som 14-åring. Det er så mange andre filmer man kan se først, som er minst like gode uten å være like ekstrem. Hele bilscenen med White og Orange er sinnsykt intens, og en av de mest realistiske fremstillingene av filmvold.

Ellers ble selv Madsen kvalm av Stuck-scenen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...