Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Var på harrytur idag :wee:

• The Ultimate Bourne Collection
  • Nicolas Cage Collection ( The Rock, Gone In Sixty Seconds, Face/Off )
  • Van Helsing, Bram Stokers Dracula (1992) og Frankenstein (1994)
    (den siste var en veldig tragisk boks, men når jeg får alle de tre for 149, så klager jeg ikke)

+

Black Hawk Down: The Reel Collection i posten igår, og jeg venter på Chihiro og heksene.

Jeg er fornøyd :love:

Endret av KoffeinKanin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg akkurat sett ferdig Revolver.

Det som så ut til å være en typisk actionfilm med middels historie ble noe helt annet.

Revolver fikk meg til å tenke, stille meg selv spørsmål og var til tider forvirrende.

Men ved slutten av filmen forstod jeg det meste, men fortsatt er det noen spørsmål sittende igjen. Noen om filmen, noen om livet.

Filmen er flott produsert, og har kjempebra manus. Skuespillerne var jevnt over bra, noen trakk opp kraftig mens andre mindre roller var ikke fullt så bra. Rart at denne ikke har blitt mer omtalt, men kan forstås da ikke alle vil klare å forstå filmen. Blir kanskje å måtte se filmen enda en gang for å skjønne det bedre.

Anbefales på det sterkeste hvis du vil ha en film som får deg til å tenke. :)

Edit: Skrivefeil

Endret av Aivio
Lenke til kommentar
Da har jeg akkurat sett ferdig Revolver.

Filmen er flott produsert, og har kjempebra manus.

Edit: Skrivefeil

Vil ikke akkurat si at filmen's manus er så jæklig bra. Alt for surrete og forvirrete til sitt eget beste. Nå skal det sies at jeg liker uforståelige filmer som Mullholland Dr., men den prøver til gjengjeld ikke å late som den kan forklare sitt eget plott på en tilfredstillende måte.

Nå skal det sies at jeg ikke mislikte Revolver og egentlig fant den ganske underholdende, men filmen har såpass mange løse tråder og upassende hendelser at jeg ikke helt skjønte poenget med den.

Endret av CollectTheCheck
Lenke til kommentar
Så akuratt House Of The Dead 2... Sinsykt sprø film...

Fins det en oppfølger? :o

håper for guds skyld at den er bedre enn den første. det må seriøst være den dårligste filmen jeg har sett.

Uwe Boll. What did you expect?

Hadde aldri hørt om fyren der og da. Vi bare så den sånn at lillebroren til en fyr måtte gå.

Men jeg skal se Farcry rett og slett pga to venner av meg skal vær med i den. ingen av dem hadde gjort noen form for skuespill før men ble tatt i mot med åpne armer :p

Lenke til kommentar

Det er noe merkelig med Uwe Boll. Uansett hvor mange bedritne filmer han har lagd, får han alltid med store kjente hollywood-skuespillere på neste film. Det er som om skuespillerne tenker "Hmm, ungdommen spiller jo dataspill, så da får jeg sikkert masse cred hvis jeg er med i en spill basert på et dataspill!".

Jeg mener. Michelle Rodriguez, michael madsen, kristanna loken, Udo Kier, OG sir Ben Kingsley i BloodRayne? En kalkunfilm av

de helt store.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Sant det. Skjønner det ikke selv. han får vel et budsjett til filmene også? Hvorfor gidder de og gi penger til han når de vet at det kommer til og bli en fiasko.

Hva syntes dere egentlig om the Last Samurai? Jeg likte den veldig godt. Digger ninjaer og nå digger jeg smauraier også. Elsker filmer der de slåss med sverd.

Kan noen anbefale noen?

Lenke til kommentar

Det er en automatikk i det i Tyskland. Filmskapere får automatisk penger fra staten for å utvikle filmene sine. Som et slags stipend. Veldig mye av filmene hans er CGI, så han sparer mye penger på store sett og dyre kulisser.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Det er en automatikk i det i Tyskland. Filmskapere får automatisk penger fra staten for å utvikle filmene sine. Som et slags stipend. Veldig mye av filmene hans er CGI, så han sparer mye penger på store sett og dyre kulisser.

Det hullet (Ja, bedrageri) skal bli tettet.

Lenke til kommentar
Nå skal det sies at jeg ikke mislikte Revolver og egentlig fant den ganske underholdende, men filmen har såpass mange løse tråder og upassende hendelser at jeg ikke helt skjønte poenget med den.

Har du noen konkrete eksempler å komme med?

Poenget mitt var at Revolver på slutten prøver å forklare sitt eget plot på en surrete og faktisk uforklarende måte. Nå er det sikkert regissør Ritchie's intensjon til å ikke servere oss alt på et gullfat og heller la oss tenke for oss selv, men jeg sliter litt med måten han gjør det på. Hva er fakta og hva er fantasi? Og når jeg visstnok må kunne noe om Kabbalah (som han og madammen praktiserer aktivt) for å forstå enkelte av metaforene, så blir jeg helt satt ut.

Problemet var at jeg ble sliten av å tenke på det. Kanskje er det slik det skal være, men jeg foretrekker enten en forklarende tvist og slutt, eller en film som ikke prakker på meg halveise forklaringer på slutten, men heller kun åpner for tolkning på en rolig, mystisk måte.

Dette ble en nesten like surrete forklaring.

Lenke til kommentar
The Hottie and the Nottie

Haha,1.1. Den filmen må vær så utrolig dårlig. Nesten så dårlig at jeg må se den. :ohmy: :ohmy:

Den har fått nesten 5000 votes på IMDB selv om filmen ikke kommer på kino før i helgen.. Over halvparten av stemmene er fra folk utenfor USA som garantert ikke har sett filmen og bare stemmer den ned fordi det er Paris Hilton. Det kan hende den ikke er så forferdelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...