DoktorBacon Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Jeg er egentlig litt skuffet over hele grøsser-sjangeren. Til å være en lettskremt person er det virkelig få filmer som får meg redd lengre. Det pøses for mye med blod, gørr og diverse spesialeffekter, istedenfor å fokusere på mer subtile og psykologisk skremmemetoder. Da tar jeg heller til takke med mørke thrillere. De har riktignok ikke noe hovedfokus på grøss, men til gjengjeld får jeg ofte en velregissert og skummel scene i løpet av filmen. Alien er forøvrig konge. Det er lite som slår en god blanding av sci-fi og horror. Endret 17. februar 2008 av CollectTheCheck Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Vil ha en som virkelig skremmer meg Kan ikke huske å ha hørt om noen som ikke syns den thailandske filmen Shutter (2004) var skummel. Anbefaler deg å prøve den. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 En bra grøsser kan være to ting. En virkelig kvalitetsfilm eller en film som virkelig skremmer deg. En grøsser kan også være begge disse to tingene, som f. eks Alien. Tenkte en virkelig skremmende film. Alien skremte vettet av meg da jeg så den første gang, og den skremmer fortsatt meg, selv om jeg vet alt som skjer/kommer til å skje. (men ikke i like stor grad) Hva en person betegner som skremmende, kan en annen mislike. Et godt eksempel på dette føler jeg er The Grudge. Mange jeg kjenner syntes den var ufattelig skremmende, mens jeg synes den ikke var skremmende i det hele tatt. Når det gjelder psykologisk skrekk, kan jeg anbefale A Tale of Two Sisters. Jeg må skaffe meg de filmene da Jeg er egentlig litt skuffet over hele grøsser-sjangeren. Til å være en lettskremt person er det virkelig få filmer som får meg redd lengre. Det pøses for mye med blod, gørr og diverse spesialeffekter, istedenfor å fokusere på mer subtile og psykologisk skremmemetoder. Da tar jeg heller til takke med mørke thrillere. De har riktignok ikke noe hovedfokus på grøss, men til gjengjeld får jeg ofte en velregissert og skummel scene i løpet av filmen. Alien er forøvrig konge. Det er lite som slår en god blanding av sci-fi og horror. Er enig der, finns ikke så mange grøsser filmer som virkelig er skremmende. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 Jeg er på jakt etter en nettbutikk som selger plaketer i størrelsesordenen 40x50, evt 50x70. Man bør helst ha mulighet til å sortere plakater etter størrelse. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Du kan prøve denne siden, kan sortere på størrelse: http://movieposter.com/ Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Tok en titt og så denne. Hvorfor i helvete blir ikke den alltid brukt? Jeg har bare sett denne tidligere, som er forsåvidt grei. Men herregud så tøff den andre var i forhold: Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Den er knall tøff, Lunar. Plakaten skildrer tonen til filmen veldig godt. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Jeg ble mer underholdt av å se på den plakaten i 20 sekunder enn av hele Temple of Doom. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Jeg så "The Last King of Scotland" i går/dag kveld. Den var meget bra og anbefales til alle. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Er Lola Rennt beviset på at amerikansk og film fra andre land blir bedømt på to forskjellige skalaer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Mulig, men personlig liker jeg ikke Lola Rennt i det hele tatt. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Jeg synes Lola Rennt absolutt var ålreit underholdning, men utifra de mange prisene, gode kritikkene og høye scoren på IMDB forventet jeg litt mer enn en gjennomsnittlig amerikansk spenningsfilm. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Har begynt å se en del av Tim Burton sine filmer og kom omsider til Big Fish. Den er på twofifty. Jeg hadde forventet en veldig sterk film, men den var fryktelig skuffende. Ikke i närheten av like spennende, eller fengende som de andre. Den var rett og slett kjedelig og overdrevet. Greit nok at Tim Burton lager eventyr-pregede filmer, men denne kunne de like så godt vist på barne-tv. Nei, gi meg heller noe med en god historie i tillegg til eventyr og ikke bare overdrevet barne-tv-tull. Edward Scissorhands hadde perfekt mengde med eventyr og perfekt mengde med realisme. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Jeg er på jakt etter en nettbutikk som selger plaketer i størrelsesordenen 40x50, evt 50x70. Man bør helst ha mulighet til å sortere plakater etter størrelse. Litt ot, men var du og så Cloverfield på Nova på fredag ? Hvis ikke var det en som liknet veldig på deg.. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Er Lola Rennt beviset på at amerikansk og film fra andre land blir bedømt på to forskjellige skalaer? Mange vil nok si det, men jeg synes derimot at Lola Rennt er en fantastisk film. Litt ot, men var du og så Cloverfield på Nova på fredag ? Hvis ikke var det en som liknet veldig på deg.. Juppjupp, det var jeg. Lenke til kommentar
ttd Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Har begynt å se en del av Tim Burton sine filmer og kom omsider til Big Fish. Den er på twofifty. Jeg hadde forventet en veldig sterk film, men den var fryktelig skuffende. Ikke i närheten av like spennende, eller fengende som de andre. Den var rett og slett kjedelig og overdrevet. Greit nok at Tim Burton lager eventyr-pregede filmer, men denne kunne de like så godt vist på barne-tv. Nei, gi meg heller noe med en god historie i tillegg til eventyr og ikke bare overdrevet barne-tv-tull. Edward Scissorhands hadde perfekt mengde med eventyr og perfekt mengde med realisme. Overdrevet? Nei, nå kødder du! Jeg er ikke sikker på hva du prøver å kritisere med innlegget ditt, men du gjør en elendig jobb uansett. Om du mener at Big Fish, av alle mulige filmer du kunne velge å kritisere for nettopp dèt, mangler historie, såeh, ja, er vi uenige. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Da er man tilbake etter en uke i Berlin og festivalen der. Så lite filmer siden det var vanskelig å få tak i billetter til de profilerte filmene. Mye salg under bordet der tror jeg. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Noen andre som har problemer med å få betalt på Elkjop.no? (med VISA) Vil ikke gå glipp av tilbudet deres på Seinfeld boksen, så må nesten få avklart om noen andre har problemer med å bestille der. (Usikker hvor jeg skulle putte denne, så jeg slengte den inn her) Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Jeg ble mer underholdt av å se på den plakaten i 20 sekunder enn av hele Temple of Doom. Jeg vil bare for å understreke at jeg likte plakaten men jeg hater Temple of Doom av hele mitt svarte hjerte. Det var godt å få ut.. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Jeg ble mer underholdt av å se på den plakaten i 20 sekunder enn av hele Temple of Doom. Jeg vil bare for å understreke at jeg likte plakaten men jeg hater Temple of Doom av hele mitt svarte hjerte. Det var godt å få ut.. Filmen er jo ikke forferdelig, men jeg forstår hvordan noen "får noia" av kvinnen og gutten som er med. (husker ikke navnene deres, verken som skuespillere eller som roller i filmen) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå