Programvare Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Med beskrivelser som "skikkelig bra" og "fikk meg til å tenke" så skulle man tro at du hadde gjort opp en mening. Ellers anbefaler du bare filmer du ikke har en mening om. Jeg husker at jeg likte den for 3 år siden og at jeg begynte å tenke av den, men om jeg ville gjort det i dag, spørs. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Det er ikke så vanskelig. Se den igjen og hvis du fortsatt liker den sier du "FUCK YOU!" osv. eller "Jeg var ung og dum." om du ikke likte den. Da-a, lzm. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Stilig reklame med Michael Bay Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 "Bingo." Det er nesten synd at fyren fremstilles som en douchebag av folk flest, han virker til å være ganske jordnær med god selvironi. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Folk gjør seg jo gjerne opp et syn om andre uten å ha møtt dem og siden Bay ikke lager små fransk-inspirerte kunstfilmer så er det jo lett og hate mannen... Men jeg er vel da på andre siden igjen og når han da i tillegg har masse selvironi og ikke tar seg selv så veldig høytidlig så er jo det bare enda bedre "Hmmm genius" "Awesome pussycat" Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Jeg kan ikke nekte for at innstillingen til de som står bak musikken/filmene jeg liker hjelper. Det er vanskelig å virkelig digge (evt å skryte av at man digger) Skrewdriver som band når de er kjent for å være white supremists. På samme måte sliter jeg med å like Oliver Stone sine filmer når jeg leser hvor utrolig mye dumt han sier. Platoon, B4J og Wall Street kan ingen ta fra ham, men fra og med Natural Born Killers er det meste uinteressant. Men så er jeg halvt amerikaner, som betyr at jeg sannsynligvis ikke forstår filmene hans (ifølge han selv). Endret 15. februar 2008 av SteffyPants Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Michael Bay er min helt. Hvorfor skal han sees ned på, bare fordi han lager filmer med en liten overveielse av bensin, og ikke hjerne? Han er ekspert på sitt felt, de andre folka på sitt felt. Såe, Bay er awesome. Hvis du skjønner... du veit. reklama? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Har sett sykt mye Hitchock i det siste og nå har jeg akkurat sett Vertigo. Har hørt at folk sier den er en av de beste Hitchcock-filmene, men jeg som har sett ca. 10 stk nå, synes at denne har vært svakest hittil. Noen som tenker det samme? Nå skal jeg se North By Nothwest, og senere kommer jeg med en liten rapport på den og. Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Jumper var helt ok. Likte spesialefektene veldig godt! Hadde dessuten den beste plassen i kinosalen. Endret 15. februar 2008 av Dynejonas Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 North by Northwest ble min Hitchcock-favoritt etter et gjensyn for noen uker siden. Jeg er ikke typen som liker alle filmene til Hitch, og synes blant annet at Rope er en av, om ikke den sterkeste filmen hans med James Stewart i hovedrollen. Rear Window er blitt utvannet av ørten kopier, mens Vertigo aldri traff meg helt. Jeg tror den fortjener et gjensyn, men jeg tror ikke den vil stige veldig på listen min. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Jeg må virkelig anbefale filmen Once. Plot Outline:A modern-day musical about a busker (gatemusikant) and an immigrant and their eventful week in Dublin, as they write, rehearse and record songs that tell their love story. Den har kanskje et lavt budsjett, men et stort hjerte. (høhø) En god historie om det å framføre musikk, gleden av å dele det med andre og kjærligheten. Filmens to hovedrolleinnehavere er ikke skuespillere, men artister som faktisk har skrevet en del av låtene, og er de som faktisk framfører låtene i filmen, noe som gjør det desto mer imponerende. Det som er mest imponerende, er at filmen er lagd på et budsjett på 130 000 USD. (ca 700 000) Til sammenligning hadde Kill Buljo et budsjett på 890 000. Endret 16. februar 2008 av Xtra Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Å herre for et filmår 2007 egentlig var, hvis vi tar amerikanske utgivelserdatoer som grunnlag. En norsk bekjent ba meg i går liste opp mine 10 favoritter fra fjoråret, men det ble langt vanskeligere enn jeg først trodde. Bare se på denne lista over gode filmer fra ifjor: - Gone Baby Gone - Zodiac - No Country For Old Men - Into The Wild - Eastern Promises - American Gangster - Superbad - The Bourne Ultimatum - Transformers - The Breach - The Assassination of Jesse James - 3:10 To Yuma - Rescue Dawn - Planet Terror - The Man From Earth - Sunshine (delvis) - Shooter - Hot Fuzz Og jeg har enda ikke sett filmer som There Will Be Blood, Simpson The Movie, Ratatouille, Sweeney Todd, Anatonement, Kautokeino-opprøret (ja, den virker faktisk bra) og sikkert en hel del andre. Og folk sier at film var så mye bedre før... Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Du kan jo kutte ned en god del på den lista der hvis du fjerner filmer som kom ut i 2008 i Norge... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 LOL ! Lenke til kommentar
Dandor Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Jeg må virkelig anbefale filmen Once. Plot Outline:A modern-day musical about a busker (gatemusikant) and an immigrant and their eventful week in Dublin, as they write, rehearse and record songs that tell their love story. Den har kanskje et lavt budsjett, men et stort hjerte. (høhø) En god historie om det å framføre musikk, gleden av å dele det med andre og kjærligheten. Filmens to hovedrolleinnehavere er ikke skuespillere, men artister som faktisk har skrevet en del av låtene, og er de som faktisk framfører låtene i filmen, noe som gjør det desto mer imponerende. Det som er mest imponerende, er at filmen er lagd på et budsjett på 130 000 USD. (ca 700 000) Til sammenligning hadde Kill Buljo et budsjett på 890 000. Agreed! Så den for noen måneder siden, virkelig en fin film uten å være for hollywood-aktig. Utrolig hva de har fått til med et så lite budsjett og artistene som gjør en helt utmerket jobb som hovedrolleinnhavere. Anbefales! Scenen der de spiller inn "When Your Minds Made Up" er nydelig. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Du kan jo kutte ned en god del på den lista der hvis du fjerner filmer som kom ut i 2008 i Norge... Joa, men nå tok jeg utgangspunkt i amerikanske datoer. Og hvis jeg tok norske kun jeg jo erstattet enkelte filmer med Apocalypto, The Prestige, 300, Pans Labyrint etc. Så uansett, det har kommet mye bra for filmfans det siste året. Veldig mye bra. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Tror ikke 2008 blir like bra som 2007 nei... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Jeg ser på There Will Be Blood, Juno, Cloverfield og No Country for Old Men som 2008-utgivelser, for min del ihvertfall. I tillegg har vi Iron Man, The Dark Knight, 10 000BC, Shine a Light, The Darjeeling Limited, filmatiseringen av yndlingsboken min Bringing Down the House (filmen heter 21), Transformers 2 og kanskje Watchmen. Jeg har tro på året, og det er enda en del unannounced, så jeg er spent. Jeg har ihvertfall ingen tro på at året blir kjedelig. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Ikke glem "Sweeney Todd" og "Into the wild"... men dem har release i 2008 hos Norge, men var 2007 i America. Vet ikke om det tells jeg. Endret 16. februar 2008 av BadSmile Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 (endret) Å herre for et filmår 2007 egentlig var, hvis vi tar amerikanske utgivelserdatoer som grunnlag. En norsk bekjent ba meg i går liste opp mine 10 favoritter fra fjoråret, men det ble langt vanskeligere enn jeg først trodde. Bare se på denne lista over gode filmer fra ifjor: - Gone Baby Gone - Zodiac - No Country For Old Men - Into The Wild (ikke sett, men det blir snart) - Eastern Promises - American Gangster - The Bourne Ultimatum - The Assassination of Jesse James - The Fountain - Once - Michael Clayton Redigert litt på listen etter mine favoritter. Jeg må fortsatt se There Will Be Blood, Into The Wild og Sweeney Todd før jeg kan komme med en endelig liste. (hvis en tar utgangspunkt i amerikanske utgivelser da) Endret 16. februar 2008 av Xtra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå