Xtra Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Cloverfield var strengt tatt middelmådig, selv om den på et sett og vis er et friskt pust. Selv om filmen hadde sine stunder, (da ting og tang raser sammen/folk løper i gatene), ble den en smule kort, for lite som faktisk skjedde og i tillegg var monsteret en slags blanding av kjente og kjære filmmonstere og annet. (den var ei heller skremmende) Skuespillerene var relativt troverdige, manuset var helt kurant, så mitt problem med filmen er dens vinkling. Et pluss for måten den ble laget på (håndholdt), som gjør at vi får et helt annet forhold til både personene og det som skjer rundt oss. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Det jeg likte best med Cloverfield var at den var en katastrofefilm som utelukkende viste hendelsen fra siviles synspunkt. Det var deilig, og mye mer breath-taking enn å se en classy president sitte avslappet i Det hvite hus for å ta avgjørelsene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Awesome! Mortal Kombat 3: Domination Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Forresten positive nyheter rundt Frank Millers nye prosjekt, The Spirit. http://www.superherohype.com/news/spiritnews.php?id=6770 Får håpe den blir så bra som hypen tilsier. Som langvarig The Spirit (og Will Eisner)-fan kan jeg ikke si posteren akkurat ga meg en god følelse, og ser også på forskjellige forum at mange som primært er fans av Eisner/The Spirit framfor Miller-fans også er en smule skeptiske. Jeg håper ikke den blir så bra som hypen tilsier, jeg håper den blir halvparten så cool som Eisners originale historier, også visuelt. Skulle nesten trodd du hadde vært fornøyd om Lionsgate ikke hadde vært fornøyd med hva Miller har gjort... Etter hva Miller gjorde med Sin City så har jeg ikke akkurat den alt for store angsten. Fans på forskjellige nettforum har for vane å krisemaksimere. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Kevin Smith om det (heldigvis) skrinlagte Superman Lives prosjektet "In Hollywood you just kinda fail upwards" Lenke til kommentar
Bilet Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Så nettopp Into the Wild, filmen regisert av Sean Penn og med Emile Hirsch i hovedrollen. En av de sterkeste filmopplevelsene jeg har hatt på lenge, lenge. Herlig filmmatisering av historien om Christopher McCandless som ga fra seg alt i livet og haiket veien helt til Alaska. Må sees. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Så nettopp Into the Wild, filmen regisert av Sean Penn og med Emile Hirsch i hovedrollen. En av de sterkeste filmopplevelsene jeg har hatt på lenge, lenge. Herlig filmmatisering av historien om Christopher McCandless som ga fra seg alt i livet og haiket veien helt til Alaska. Må sees. Jeg fikk en trang til å slutte i jobben og gå til nordkapp etter at jeg så den filmen :] Må også få sagt at christopher var en arrogant egoist. Frastøtte seg mange folk på den turen, og at han ikke "ville" la seg adoptere fikk meg til å bli trist. Lenke til kommentar
Jan-Erik123 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Er det noen her som har sett filmen Hard Eight? Med blant annet Samuel L. Jackson. Fikk med den på DVD fra jobb, men er i tvil hva som kommer til å bli kveldens film. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Når man finner Dawn of the Dead middelmådig så undres på om det er poeng i å bruke penger på resten av filmene i serien. Er det stort sett mye av det samme, repetert i ny innpakning? Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Når man finner Dawn of the Dead middelmådig så undres på om det er poeng i å bruke penger på resten av filmene i serien. Er det stort sett mye av det samme, repetert i ny innpakning? Skamme seg. Dawn of the Dead herjer. Men siden du ikke likte den, og det er den beste av gjengen så kan du vel like gjerne ikke kaste bort tiden på resten. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Nah, jeg mislikte den ikke. Fikk bare ikke "hellige Achmed, for en deilig film"-følelsen. Stemningen var der, men jeg fikk ikke helt den rette følelsen. Men kanskje jeg bør ta og piske meg selv litt som straff. Som albinokaren i Da Vinci-koden. Jeg føler meg som blasfemisk overfor zombiegenren, som om jeg har brutt en eller annen hellig lov. Thou shall not Dawn of the Dead find average. Motherfucker. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Så du originalen? Jepp. Tør ikke se re-makes av klassikere som jeg ikke har sett. Er en eller annen uskreven hellig lov. Litt synd jeg rotet med rekkefølgen, men den fristet litt for mye. Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Når man finner Dawn of the Dead middelmådig så undres på om det er poeng i å bruke penger på resten av filmene i serien. Er det stort sett mye av det samme, repetert i ny innpakning? Nå er vel Dead filmene ganske forskjellige, både i stil, tematikk og budsjett. Du bør i hvertfall ha sett Night of the Living Dead før du gir opp. Så du originalen? Jepp. Tør ikke se re-makes av klassikere som jeg ikke har sett. Er en eller annen uskreven hellig lov. Litt synd jeg rotet med rekkefølgen, men den fristet litt for mye. Remaken er faktiks utrolig bra. Er ikke så fryktelig glad i remakes selv, men denne vil jeg anbefale sterkt. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Thou shall not Dawn of the Dead find average. Motherfucker. Hah. Amen. Enig i at du burde få med deg Night of the Living Dead. Men Day of the Dead derimot er ikke film man absolutt trenger å få med seg, selv om det er ett par scener som gjør det verdt bryet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hørte på nyhetene at en Scheider er død "nei , det er nok en annen Scheider enn han fra Haisommer" Først det med HHS jr og nå dette , jeg er rett og slett forbannet Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Jeg lurer på to ting ang. cloverfield. Er det godzilla-film? Ser sånn ut i trailern. Det andre, har de pressa inn en kvalm "sønn-har-problemer-med-forholdet-til-pappa-og-de-kommer-nærmere-hverandre-etter-katastrofen" storyline? Btw, ang. Romero-filmene, han har gjort et festlig kompromiss med negre som blir zombier. Hvite blir jo bare hvitere, men han har ikke gjort negrene hvite, bare blå i ansiktet. Endret 11. februar 2008 av Bytex Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) Jeg lurer på to ting ang. cloverfield. Er det godzilla-film? Ser sånn ut i trailern. Det andre, har de pressa inn en kvalm "sønn-har-problemer-med-forholdet-til-pappa-og-de-kommer-nærmere-hverandre-etter-katastrofen" storyline? Ja, godzillafilm. Nei har ingen ting med forhold til fedre. Kjapt forklart i spoiler hva filmen handler om, uten å avsløre for mye. Ungdommer på fest feirer en kamerats nye jobb i et annet land. Gutt frastøter jente. Jente drar hjem. Stor eksplosjon nede i manhatten. Masse kaos, og alle begynner å løpe rundt. Gutt får telefon fra den frastøtte jenten. Mens "godzilla" herjer new york og alle flykter, skal gutten redde jenten. Alt blir dokumentert av hans kamerat som også er med. Vi får se filmen kameraten tok Endret 11. februar 2008 av Hille Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Roy Scheider er død i en alder av 75, var vist kreften som tok han til slutt. litt synd, like han egentlig. RIP Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Roy Scheider er død i en alder av 75, var vist kreften som tok han til slutt. litt synd, like han egentlig. RIP Han var glimrende i Haisommer. RIP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå