Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rett og slett at jeg ikke liker kjærlighetsdramaer :wee:

Hehe..

Kanskje litt tynt grunnlag menmen..

Jeg Liker ikke musikaler, men jeg elsker Singin' in the Rain ;)

Vel, den virker ikke interresant for meg. Og ja, kanskje også litt at den er i svart-hvit, hvis jeg skal være ærlig. Hver og en har sin mening.

Lenke til kommentar

Når det finnes såpass mange filmer i verden, må man prioritere litt. Selv hater jeg musikaler, men digger Rocky Horror Picture Show, South Park the Movie, og The Blues Brothers (Dog de to siste ikke er langt fra typiske musikaler). Så jeg vet det eksisterer gode filmer i denne sjangeren. Problemet er å finne dem. Jeg har ikke tid eller interesse av å se gjennom 20 musikaler, i håp om å kanskje finne én jeg liker.

Så jeg forstår godt hvorfor han ikke vil se Casablanca. Som jeg selv var svært skeptisk på, og med god grunn. Fordi den viste seg å være utrolig kjedelig og uninteressant.

Lenke til kommentar
Syns Christian Bale eier som skuespiller, hva vil dere si er hans beste film? Har sett Batman Begins, Rescue Dawn, The Prestige, Equillibrium og 3:10 to Yuma.

American Psycho uten tvil.

Uh..var ikke klar over at Edward Norton hadde fått tilbudet om å spille Bateman o.O

En lærer stadig noe nytt ^^

Kk, tror jeg skal skaffe mef den, den er jo på den imdb lista og greier :)

Lenke til kommentar
Selve American Psycho er vel ikke mer enn helt ålreit, men filmen er jo først og fremst kjent for Bale's helt syke rolletolkning.

Helt ålreit? Hva er det som er så galle med den da?

Uff.. Superhero-tingen så...tja..har de ikke melket det konseptet nok egentlig? Men som Dotten sier, blir vel mest for å se Leslie Nielsen igjen...trodde fyren hadde nådd kista for lenge siden.

Lenke til kommentar
Selve American Psycho er vel ikke mer enn helt ålreit, men filmen er jo først og fremst kjent for Bale's helt syke rolletolkning.

Helt ålreit? Hva er det som er så galle med den da?

Filmen er på det beste helt middelmådig og klarer ikke fortelle den spennende og syke historien på noen tilfredstillende måte. Det er noe man merker hvis man har lest boka. Men American Psycho er likevel verdt å se pga. de mange minneverdige replikkene og ikke minst Bale's prestasjon som bør gå inn i historiebøkene.

Mange gode Bale filmer er nevnt her, men vil også nevne Spielbergs Empire of The Sun (Hvor Bale er en liten guttunge), Harsh Times (minner om Training Day) og The New World.

Endret av CollectTheCheck
Lenke til kommentar
Mange gode Bale filmer er nevnt her, men vil også nevne Spielbergs Empire of The Sun (Hvor Bale er en liten guttunge)
Å jah...han er 11 år i den filmen hvis jeg husker korrekt og en ser han så og si igjennom HELE filmen og så ung som han var da så spiller han gnistrende. Så den for noen dager siden, anbefales på det sterkeste :)
Lenke til kommentar
Han er veldig aktiv til å være snart 82 år gammel..

Bortsett fra litt mer pondus så er det heller ikke lett å se at han er blitt særlig eldre siden 80-tallet :wee:

Han og Steve Martin er litt i samme klasse. De har sett gammal ut siden jeg gikk i bleier, men de ser aldri eldre ut etterhvert som årene går.

Edit: Steve Martin har jo til og med sett ung ut....

Se filmen hos Youtube

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...