Venerable Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 OK. Nå mener sikker flere at jeg er teit, men hva er meninga med å se en film som bare var grei første gang en gang til?Personlig er jeg ikke interessert i å se en film som Mullholand Dr. en gang til. Selv om jeg kanskje får en liten a-ha-opplevelse andre gang er det ikke nok til at jeg gidder sette den i spillern en gang til. Om historien er så bra, hvorfor skjule den? Flere grunner. Kanskje man har hørt at en spesiell film ofte blir bedre ved andre eller tredje gjennsyn (2001: A Space Odyssey og The Big Lebowski f.eks er kjent for å være slik). Kanskje lidenskapen din til film fungerer på en måte som gjør det lettere for deg å se filmer om igjen, enn det er for andre. Kanskje man tror filmen vil være bedre andre gangen. Kanskje et element av filmen virker interessant, og man ser den igjen pga det. Kanskje den tilfeldigvis går på TV, og du ikke har noe bedre å finne på. Kanskje du er med noen venner, og de skal se filmen og du ikke har noe bedre å gjøre. Kanskje det er snakk om nettopp en film som Mullhollan Dr., og man er en person som liker når filmer utvikler seg sakte men sikkert gjennom hver visning. Osv. Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Ellers, er du genuint interessert i å sette deg mer inn i koreansk film er Darcy Paquets Koreanfilm.org et utmerket utgangspunkt. Han bor delvis i Sør-Korea, og er koreansk gift (kona, Yeon, drev tidligere en av de beste korea>internasjonale kunder nettbutikkene). Nettstedet har både anmeldelser, nyheter, og et godt forum. takk for linken. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Jeg kan vel forsåvidt innrømme at jeg leste diverse tolkninger av Mullholland Drive etter første gjennomgang, som hjalp meg til å forstå filmens oppbygging og sammensetting litt bedre. Men det gjorde egentlig ikke filmen noe til en større opplevelse. Jeg tror Modin har et godt poeng på at hvis du trenger en håndfast historie å forholde deg til, så vil heller ikke Mullholland Drive være din type film. Endret 5. februar 2008 av CollectTheCheck Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Se filmen hos Youtube La Antena. Interessert! Andre? Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 La Antena. Interessert! Andre? Noen av oss krever litt mer enn en naken pupp for å være interessert i en film, Zaeira. (Ja, jeg skrev det det på tull, en naken pupp holder i massevis for å vekke interessen ) Lenke til kommentar
modin Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 La Antena. Interessert! Andre? Veldig vet du noe mer om den når kommer den til Norge, virker som en veldig interesant film. Quite Lynchian in style i most say. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Ha'kke peiling, du. Tror en DVD-utgivelse er det beste man kan håpe på. En kar på DF var i kontakt med en 35mm-kopi, though. Aner ikke hva som foregår med den. Endret 6. februar 2008 av Zaeira Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Skal se "Drageløperen" i dag. Vet ikke helt hva jeg skal forvente. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Ha'kke peiling, du. Tror en DVD-utgivelse er det beste man kan håpe på. En kar på DF var i kontakt med en 35mm-kopi, though. Aner ikke hva som foregår med den. Den har jeg sett og synes den er fantastisk, en veldig spesiell film indeed :-) Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Skal se "Drageløperen" i dag. Vet ikke helt hva jeg skal forvente. Jeg tror du kan forvente deg en god film - det er en grunn til at en så smal film er hausa opp så mye. Nominert til Oscar for beste org. musikk. Ble også til tre BAFTA-priser. Ikke småtteri. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg tror du kan forvente deg en god film - det er en grunn til at en så smal film er hausa opp så mye. Har jo også med at boken ble relativt populær. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Har jo også med at boken ble relativt populær. Ja, "Ringenes Herre" er jo et godt eksempel på dette. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Ser ut til at revenge filmer er i skuddet igjen... Death Sentence, The Brave One etc... og denne, Taken med Liam Neeson. Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Så nettopp Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street med Johnny Depp. Meget dyster, meget bra. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 I will find you. Den har jeg hørt før? Så jo faktisk litt spennende ut, men veldig oppbrukt historie. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Never change a working formula Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Ser ut til at revenge filmer er i skuddet igjen... Death Sentence, The Brave One etc... og denne, Taken med Liam Neeson. Se filmen hos Youtube Jøss, den traileren så omtrent helt lik Death Sentence sin bare med andre folk og andre steder. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Jøss, den traileren så omtrent helt lik Death Sentence sin bare med andre folk og andre steder. Nah. I Death Sentence blir sønnen drept. Her blir hun bare kidnappet. Såeee, den er HELT original og annerledes. Endret 6. februar 2008 av KoffeinKanin Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Nei, samme opplegg, foreldre som skal ha hevn.. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Someone didn't smell the irony. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå