Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

OK. Nå mener sikker flere at jeg er teit, men hva er meninga med å se en film som bare var grei første gang en gang til?

Personlig er jeg ikke interessert i å se en film som Mullholand Dr. en gang til. Selv om jeg kanskje får en liten a-ha-opplevelse andre gang er det ikke nok til at jeg gidder sette den i spillern en gang til. Om historien er så bra, hvorfor skjule den?

Flere grunner. Kanskje man har hørt at en spesiell film ofte blir bedre ved andre eller tredje gjennsyn (2001: A Space Odyssey og The Big Lebowski f.eks er kjent for å være slik). Kanskje lidenskapen din til film fungerer på en måte som gjør det lettere for deg å se filmer om igjen, enn det er for andre. Kanskje man tror filmen vil være bedre andre gangen. Kanskje et element av filmen virker interessant, og man ser den igjen pga det. Kanskje den tilfeldigvis går på TV, og du ikke har noe bedre å finne på. Kanskje du er med noen venner, og de skal se filmen og du ikke har noe bedre å gjøre.

Kanskje det er snakk om nettopp en film som Mullhollan Dr., og man er en person som liker når filmer utvikler seg sakte men sikkert gjennom hver visning. Osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ellers, er du genuint interessert i å sette deg mer inn i koreansk film er Darcy Paquets Koreanfilm.org et utmerket utgangspunkt. Han bor delvis i Sør-Korea, og er koreansk gift (kona, Yeon, drev tidligere en av de beste korea>internasjonale kunder nettbutikkene).

Nettstedet har både anmeldelser, nyheter, og et godt forum.

takk for linken.

Lenke til kommentar

Jeg kan vel forsåvidt innrømme at jeg leste diverse tolkninger av Mullholland Drive etter første gjennomgang, som hjalp meg til å forstå filmens oppbygging og sammensetting litt bedre. Men det gjorde egentlig ikke filmen noe til en større opplevelse.

Jeg tror Modin har et godt poeng på at hvis du trenger en håndfast historie å forholde deg til, så vil heller ikke Mullholland Drive være din type film.

Endret av CollectTheCheck
Lenke til kommentar
Skal se "Drageløperen" i dag. Vet ikke helt hva jeg skal forvente.

Jeg tror du kan forvente deg en god film - det er en grunn til at en så smal film er hausa opp så mye. Nominert til Oscar for beste org. musikk. Ble også til tre BAFTA-priser. Ikke småtteri.

Lenke til kommentar
Jøss, den traileren så omtrent helt lik Death Sentence sin bare med andre folk og andre steder.

Nah. I Death Sentence blir sønnen drept. Her blir hun bare kidnappet. Såeee, den er HELT original og annerledes.

Endret av KoffeinKanin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...