Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trenger et par WW2-filmer som ligger så tett opptil historisk korrekt som mulig, og som helst har handlingsforløpet i krigen i fokus. Noe å anbefale?

the longest day og a bridge to far,

med unntak av noen få feil her og der er ganske historisk korrekte, i hvertfall så korrekte som spille filmer kan bli.

på begge filmene kan man faktisk regne de størte feilene på bare en hånd, noe som er langt bedre enn de fleste filmer

Lenke til kommentar

prada8: Film = spillefilmer og dokumentarfilmer. :)

tjalla: The Pianist, Saving Private Ryen, Das Boot, Schindler's List, Der Untergang, Battle of the Bulge, Where Eagles Dare, Enemy at the Gates ... som jeg kommer på i farta.

Gunfreak: Takk.

Lenke til kommentar
Sean Bean. Hvorfor får han aldri større roller? Han spiller jo kjempebra i både Ringenes Herre, The Island og Equilibrium. Men likevel, siden da har jeg sett han i The Hitcher og Silent Hill? What?

Den mannen fortjener hovedroller!

Og, en ting til. Dracula, versjonen fra 1992, er den verdt å se? Åssen er den?

liker du Bean som meg, bør du se Sharpe serien 15 90min episoder med Bean i hovedrollen, kjempe fin serie også, masse drama og spenning med en god dose action også,

tenk deg James bond i 1809

Lenke til kommentar
Sean Bean. Hvorfor får han aldri større roller? Han spiller jo kjempebra i både Ringenes Herre, The Island og Equilibrium. Men likevel, siden da har jeg sett han i The Hitcher og Silent Hill? What?

Sean Bean er tøff, men har han ikke hovedrollen i Beowulf da?

Lenke til kommentar

Nei, det er Ray Winstone.

Lenke til kommentar

Nei, det er Ray Winstone.

Ja, ok takk. Lurte litt på det for han ligna litt, men det var vanskelig å se pga. det var animert.

Lenke til kommentar
Hva synes folket om D-War? Ser ganske dårlig ut spør du meg.

Har ikke sett den, men koreansk film er generellt veldig bra for tida.

D-War har rundt 5 minutter tålelig festlig drage/øgle/flygeøgle/etc vs moderne hær/jagerfly/helikopter, men er resten av filmen virkelig imponerende kjedelig, usammenhengende, dårlig skrevet, og elendig spilt.

Ellers, koreansk film er vel ikke generellt veldig bra for tida, det kommer betraktelig færre gode filmer derfra nå (og de siste 2-3 årene) enn årene før det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...