Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

"I know what you really are" skriker hun til den ene tvillingen dagen før hun henger seg. Etter å ha levd så nære med mannen sin begynte hun å ane ugler i mosen, noe vi ser bla. når hun merker at Borden ikke alltid mener det når han sier at han elsker henne. Hun taklet, forståelig nok ikke, å leve slik med to tvillinger.

Angående maskinen som funker den som en eksakt duplikator. Alt fra selve utseende til minner, tanker og følelser blir nøyaktig kopiert. Så det finnes ingen original Angier, bare to nøyaktig like personer. Mannen som går inn i maksinen på hvert show, drukner, mens den nøyaktige kopien lever videre. Så han vil aldri vite hvordan det er å drukne, derav denne store frykten for å gå inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cutter (M. Caine) sympatiserte med Angier etter at kona døde og mente Borden var svært uaktsom da han knøt en annen knute enn det de var enige om på forhånd. Men da han på slutten forstår hvor langt Angiers besettelse hadde drevet han (ved å få den ene av tvillingene dømt til døden), så blir han jo selvsagt forbanna. Spesielt fordi Cutter's vitnemål var avgjørende for at Borden ble dømt.

Lenke til kommentar
Hvorfor kan de ikke innføre et internasjonalt system på alle disse utgivelsene?

Er så drittlei av "Extended Version", "Extended Deluxe Version", Extended Deluxe Collectors Edition", "Extended Limited Ultimate Collectors Deluxe Special Edition" !

Hvorfor kan de ikke bare gå etter et system som f.eks

"Collectors Edition"

"Directors Edition"

og

"Extended Edition"

:thumbdown:

Nei, nei. Sånnt som dette her er mye bedre: http://imdb.com/title/tt1176418/

Lenke til kommentar
Nei, nei. Sånnt som dette her er mye bedre: http://imdb.com/title/tt1176418/

hahahahaha :!:

I lol'd 2 :wee:

Har fått meg 7 disc-boksen av Hitcock Collection. Følgende filmer er med, og de som er bold har jeg sett:

Psycho

Rear Window

Shadow Of A Doubt

Saboteur

The Trouble With Harry

The Man Who Knew Too Much

Rope

De 3 jeg har sett, har vært knallgode. Gleder meg som en unge på julaften til å se resten.

Lenke til kommentar
Så traileren til "Hancock" idag. Ny film med Will Smith.

Denne skal jeg se :!:

Ha Ha!

Digger Will Smith, den filmen der skal jeg sannelig se jeg også!

Takk for at du linka til den der.

Ser jo jælla morsom ut!

Fin den med youtube greia da..

"I dont remember that"

Lenke til kommentar

Hadde meg en testoseronfylt mannehelg med Hitman, Aliens vs. Predator og Rambo. Hitman var langt fra så dårlig som endel ville ha det til. Ikke noe mesterverk og den kunne vært gjort endel bedre, men uansett en god film og Timothy Olyphant var en ganske bra Agent 47. Endel ting som skurret, men det meste som ikke nådde helt opp i filmen var regissørens feil. Litt ujevn. AvsP var som ventet dårlig, men ikke så dårlig som fryktet. Men her er det tydeligvis at man skulle gjøre ekstra for å vise at dette ikke er en PG13 film og det blir bare way over the top og derfor ganske tåpelig til tider. Prøver litt vel mye.

Og så er det Rambo. Sly er definitivt tilbake, en flott actionfilm. Han gjør det enkelt og jeg satt med gåsehud et par ganger (den typpiske "helten kommer akkurat i siste liten"-øyeblikk). Litt synd at filmen ikke er lenger. Jeg fikk lyst til å se mer. Nesten som om jeg kan undres på om de anmelderne som slaktet filmen er litt for mye preget av fordommer og det tåpelige imaget Sly har fått, spesielt her til lands. Jeg har vanskelig for å tro at noen med åpent sinn kan gi filmen terningkast 1 (gjerne 2,3,4,5 eller 6, men ikke 1) Og nei, filmen er ikke for voldelig eller for grov. Det blir som å slaktet Saving Private Ryan for å være for voldelig. Selv om filmene har veldig ulik kontekst.

Sly har altså gjort det igjen. Han overasket positivt i fjor med Rocky Balboa og Rambo er fullt på høyde med den, selv om historien ikke er like bra. For et par år siden gjorde jeg vel narr av Sly, blant anner her inne på forumet, når nyheten om at Rocky og Rambo kom tilbake. I ettertid er det ikke annet å gjøre enn å innrømme at Sly beviste meg (og mange andre) feil. Den oscarnominerte skuespilleren og skribenten er tilbake og jeg håper han blir i en periode.

Litt artig å tenke på at Sylvester Stallone er en av få personer som har blitt oscarnominert for beste manus og beste skuespillerprestasjon i et og samme år. Er medlem av en klubb bestående av folk som Chaplin og Welles :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Hvilke filmer i HD DVD-kampanjen anbefales?

Det kommer vel mer eller mindre an på hvilke sjangere du liker. Eller er det kanskje den bildemessige delen du tenker på?

Lenke til kommentar
Ryktet på gata sier at den 40 minutter lengre Director Cut's versjonen av Kingdom Of Heaven er langt bedre enn den originale kino-releasen. Stemmer ryktene? For i så fall drar jeg med meg en kopi når jeg vender snuten hjemover senere i dag...

ja, den er bedre, men også kjedeligere, da det ikke er noe action de 40 min, så du kan ikke forvente at filmen blir mer underholdene, bare mer komplett, man føler at man ser filmen sånn som den skal være, men filmen sliter fremdeles med en dårlig Bloom i rollen.

filmen blir bedre, men er fremdeles ikke noe å rope hurra for

Lenke til kommentar
Ryktet på gata sier at den 40 minutter lengre Director Cut's versjonen av Kingdom Of Heaven er langt bedre enn den originale kino-releasen. Stemmer ryktene? For i så fall drar jeg med meg en kopi når jeg vender snuten hjemover senere i dag...

Ja den er langt bedre. Som Gunfreak sier blir den mer komplett, og jeg synes faktisk at Bloom klarer seg helt greit i rollen som Balian. KOH Directors Cut er 3 timer god film.

Lenke til kommentar

skal innrømme at min missliknig av Bloom gjør at jeg ikke får sett filmen på det fulle.

han gjør en grei jobb, men tenker mange andre ville gjøre en mye bedre.

selv venter jeg på at Scott skal lage en ny film om napoleons krigene, er på tide at den perioden får vise seg i all sin prakt.

en film om Borodino, Leipzig eller Eylau hadde gjort seg

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...