Aleks Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Er det denne? Der var den da Har lett etter denne lenge jo^^ Noen som vet hvilken film de scenene er tatt fra? Det er drit lenge siden den er lagd. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 En del av klippene er vertfall tatt fra Ringenes Herre filmene. Resten av klippene har jeg ikke sett før. Lenke til kommentar
modin Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Edit: Selv om det er mange lange tagninger som er urelevante i forhold til plottet i The Good, the Bad and the Ugly, så er den fortsatt ikke kjedelig. Nei, mente det mer som i en style vs. narativitet, det er jo et veldig sterkt historie fokus blant mange. Leone og mye europeisk film, viser at historien ikke er essensiell. Det er jo en rekke eksempler på nyere også amerikansk film som er mest basert på stil enn historie. Mye eksprimentering i klipping og narrativ konstruksjon feks. Tarrantino, Magnolia, Memento etc. Endret 1. februar 2008 av modin Lenke til kommentar
athorb Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Jeg skjønner ikke helt logikken her. Når du sier at du så hvor god den var, men samtidig kjedet deg da du så den, betyr dette at du skjønner hvorfor andre synes den er god, men at du ikke egentlig liker den selv? Hvorfor gi den en tier, hvis filmen i dine øyne ikke var perfekt? Jeg sa at den kjedet meg noe, derimot var det elementer som virkelig overveldet meg. Jeg tok det ganske enkelt med i regningen at jeg da var lite eksponert for film fra før farge-tv, og den derfor kunne være litt tung, og i tillegg det faktum at jeg så den i auditorium fullt av mindre interesserte folk, noe som gjorde det litt vanskelig å holde konsentrasjonen. Jeg har selvfølgelig vurdert om det er riktig grunnlag å gi en film toppkarakter på tross av dette, og slik jeg ser det nå er det ikke det, men jeg har ingen planer om å gjøre om ratinga før jeg har sett den igjen, og kan gjøre opp en mening på nytt. Jeg prøver alltid å vurdere ratinga både subjektivt og objektivt, og det er mulig at objektiviteten tok en smule overhånd. Men dette var også en slik som vokste veldig på meg en stund etter å ha sett den. Svært interessant diskusjon det utsagnet mitt førte til, btw. Endret 1. februar 2008 av athorb Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Hvorfor gi den en tier, hvis filmen i dine øyne ikke var perfekt? Det er ikke alle som krever at alle 10/10 filmer er helt perfekte. Er ikke alle som bruker Kulturo.no sitt karaktersystem. Jeg gjør ikke det. Mitt system er noe jeg selv har utviklet etter løpet av mange års stemming på IMDb. Og ved å gjevnlig revisere lista. 10/10 filmene mine er rett og slett topplisten min. De filmene som jeg liker aller best. Og jeg bruker bare magefølelsen for å finne ut hvor grensen til 9/10 går. Og jeg har mange filmer i 10/10 listen som jeg finner problemer med. Alle faktisk. Til og med favorittfilmen min Princess Mononoke finner jeg enkelte negative sider med. Men alle sammen får alikevel 10/10, fordi enkelte av de positive sidene til filmene, er såpass unike og gode at de overgår de negative. I Princess Mononoke finner man blandt annet en kombinasjon av en moral, og spesielle personlighetstrekk i enkelte karakter som facinerer meg noe uendelig. Ikke bare er tanken bak dette svært sjeldent, men effektiviten av disse, og måten den traff meg på, er så langt forran noe annet jeg har sett. Et par småproblemer er ingenting i forhold til den enorme følelsen Mononoke gav meg. Pulp Fiction har også et par kjedelige øyeblikk, scenen i taxien med Butch og Esmeralda f.eks. Men når jeg tenker på alt det andre i filmen, så går slikt rett ut vinduet. Lett en 10/10 der også. Endret 1. februar 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Er det denne? GTw4qepN0Ec Der var den da Har lett etter denne lenge jo^^ Noen som vet hvilken film de scenene er tatt fra? Det er drit lenge siden den er lagd. I følge en av kommentarene til videoen er de andre klippene i traileren fra Dragonslayer (1981). Men jeg mener noen også er i fra Frankenfish (2004). Da tenker jeg bare på de klippene hvor man ser noe bevege seg i vannet. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Noen som har en anbefaling til en god eldre britisk komedie? Tenke på noe som for eksempel den der en fyr prøvde å drepe en annen med en greie i basenget, kanskje noe mer seriøst enn det. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Vet ikke helt hva du legger i "eldre"... men har du sett Withnail and I? Endret 1. februar 2008 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) A Fish Called Wanda (1988) eller Withnail and I (1987) er de første jeg tenker på. Selv syns jeg sistnevnte er er litt tung, og ikke helt min type humor. Og har et større drama element. Men jeg har bare sett den én gang, muligens den er bedre ved et gjennsyn. A Fish Called Wanda derimot er temmelig over the top ren komedie, og har litt enklere humor. Min favoritt uten tvil av de to. Men begge er annerkjent for å være gode komedier. Edit: Vi har jo såklart også A Shot in the Dark (1964) (Pink Panther 2), The Return of the Pink Panther (1975), og The Pink Panther Strikes Again (1976). Endret 1. februar 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Elsker serien Allo allo som gikk på nrk før Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Driver å ser gjennom den nå faktisk. Er i sesong 4 atm. Jævlig synd at den utrolig søte Francesca Gonshaw (Maria, den lave serverisen som skarrer utrolig mye på R-er) slutter i denne sesongen. Og ekle Sue Hodge (Blonde og kanskje enda lavere Mimi) blir introdusert. Men det er fremdeles hysterisk morsomt. René: You stupid woman! Michelle Dubois: Listen very carefully; I shall say this only once. Roger Leclerc: [lifts glasses] It is I, Leclerc. Officer Crabtree: Good Moaning. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Jeg syns serien tapte seg enormt når den orginale Hr. Flick slutta. Han nye ble bare en parodi på han gamle. Endret 1. februar 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Kommer det ny Herr. Flick?! Tror ikke jeg kom så langt når det gikk på NRK på 90-tallet. Sjekket IMDb nå, og det er heldigvis bare i den siste sesong at den nye Herr. Flick kommer. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Min sterkeste anbefaling til de som ikke har sett den (eller ikke på en stund). NRK2 viser Tasogare Seibei/The Twilight Samurai kl.22.50 i kveld. En av de bedre filmene lagd de siste 10 årene. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Filmkassa er tom God indikator på at norsk film er på vei opp. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Lunarpoet: Åja sorry for spoilern..trodde han kom tidligere. Så serien på NRK for ørten år siden, ja. Kanon humor. Endret 1. februar 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Jeg ser ikke på slikt som en type spoiler, så går fint det Syns bare det var rart jeg ikke hadde hørt om et slikt bytte tidligere. Endret 1. februar 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
prada8 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Er det en sammenheng mellom national treasure 1 og 2? vurderer å se den 2. ikveld, men har ikke sett ena... Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Lurer på det samme, ser ut som en finfin film Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå