Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfår kunne egentlig ikke Jackson gjøre det?

Han har vel rett og slett ikke tid. Akkurat nå er han jo opptatt med The Lovely Bones i ihvertfall et år til. Han skal også produsere Halo neste år, og var det ikke planer om en Tintin film også?

Jeg tror, og er ganske sikker på, at hvis Jackson virkelig hadde hatt lyst til å regissere Hobbiten, så hadde han gjort det.

Forresten, jeg er spent på soundtracket til Hobbiten. Vil de bare ha nye slagere, eller kanskje bruke noen fra LoTR?

Såvidt jeg har fått med meg har han hatt lyst til å regissere selv, men han kan ikke kaste fra seg det han holder på med nå, og vil være opptatt med i over et år fremover, og New Line vil vel starte produksjonen til Hobbit-filmene så fort som mulig. Jeg vil tro de starter så fort Del Toro er ferdig med Hellboy 2, noe som ikke er så lenge til.

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar

Hobbiten blir nok ikke like stor (pompøs?) som de andre nei, siden den bare handler om Bilbos reise, og ikke om store konger og krigere. Jeg tror vi blir servert et litt mørkere, dystrere soundtracket, men beholder fremdeles mange av de samme elementene i musikken. LOTR-soundtracket er tidenes soundtrack, så vi får håpe at vi får en fin oppfølger. Når kommer Hobbiten forresten?

Lenke til kommentar
Husker jeg for mange år siden så en trailer av hobbiten. Hadde jeg hatt den enda, skulle jeg lastet den opp.

Knallsikker på at jeg hadde den samme, så jo kul ut der. Mener også at det stod 2008 på slutten av den, men det er jo uaktuelt nå.

Lenke til kommentar
Hobbiten blir nok ikke like stor (pompøs?) som de andre nei, siden den bare handler om Bilbos reise, og ikke om store konger og krigere. Jeg tror vi blir servert et litt mørkere, dystrere soundtracket, men beholder fremdeles mange av de samme elementene i musikken. LOTR-soundtracket er tidenes soundtrack, så vi får håpe at vi får en fin oppfølger. Når kommer Hobbiten forresten?

Åssen vet du dette, du som ikke har lest boka? ;)

Nei, Hobbiten er like "pompøs" som hele Ringenes Herre triologien, den har både konger, store krigsslag, troll, levende trær, ulver og alver. Du kan regne Hobbiten som en innledning til Ringenens Herre. Den er ihvertfall like bra som resten av bøkene.

Forresten, hva er det du babler om egentlig? Det er ingenting som tilsier noe som helst i Hobbiten som skal gjøre soundtracket mørkere.

EDIT2: Noe jeg dog lurer på er hvorfor de har satt to filmer til Hobbiten. Jeg mener de fint hadde fått det meste av historien, detaljert på 3 timer. Kumelking lukter det her.

Endret av KoffeinKanin
Lenke til kommentar
Silmarillion hadde vært noe til en film tror nå jeg. :wee:

Yessirree thank you. Hadde ikke hatt noe problem med å se en triologi av den boka heller. Kanskje slå sammen den og "Hurins Barn"? Nei, shit da hadde det vel blitt seks filmer.

Lurer på hvem som skal spille Bilbo i "Hobbiten"?

Lenke til kommentar

Masse slåssing i Hobbiten også, f.eks. mot en hel drøss ulver der alle klatrer opp i trær (dvergene også ^^ ) for å slippe unna. Så finner gandalf på å tenne på kongler å kaste på dem så de tar fyr.

For ikke å snakke om Battle of five armies helt på slutten, da. Sikkert større enn de fleste slagene i LOTR.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Silmarillion er tung, ja. Særlig i starten. 10000 navn som bare kastes i fleisen på en, og alt det pjattet om hvordan verden ble til av sanger og symfonier og disharmoniske toner og blablabla. Prøvde flere ganger å lese boka når jeg var yngre, måtte bare gi opp. Har selvsagt lest den etter jeg ble..."voksen".

Grunnen til at Hobbiten er mindre dyster er at de slåss ikke mot noen SUPREME EVIL. Sauron er ikke med i det hele tatt, for han vet ikke om at ringen er funnet. Bilbo bruker den masse ganger for å gjemme seg eller lure partyet. Ingen aner noe om The One Ring.

Det er bare et langt eventyr.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig sett det som skal være filmhistoriens viktigste film, nemlig Citizen Kane. Hva syns folket om denne? Jeg synes det var en veldig god film, men langt unna å være historiens beste, som mange mener. Kanskje den var veldig revolusjonerende når den kom ut i 1947, men hos meg kom den ikke inn på top 20 engang..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...