Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Veldig grei side hvor man kan se gjennomsnittskarakteren til flere tusen folk for de fleste filmer. Hvis en film virker interessant, og har høyt snitt (+7) på IMDb, er den nesten alltid verdt å se.

Dette er en sannhet med modifikasjoner. Hvis filmen er pre-1970, har jeg inntrykk av at mange filmer får 1,5 karakterer høyere enn mange av dem egentlig fortjener. Bare min mening, selvsagt.

Ja man må ta "Hvis den virker interessant" i betraktning. Og filmens alder spiller helt klart inn her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er Memento noe bra?

Bra første gang man ser den. Men er ikke en film som er bra andre gang ^^

Nettopp det den er i mine øyne :) Mange detaljer man ikke legger merke til ved første visning. En av mine yndlingsfilmer er den også...

Jeg likte den også bedre andre gang. Men det har ikke så mye med at jeg fikk med meg flere ting (ingen nevneverdige, i alle fall), men at enkelte elementer som ikke funket for meg første gang klaffet.

Lenke til kommentar

Så nettopp Hawaii, Oslo for andre gang og er fortsatt like betatt av denne filmen. Husker at jeg var utrolig overrasket første gang jeg så den, ja ganske målløs faktisk. Det er den eneste norske filmen som har imponert meg stort. Symbolikken, skuespillet(spesielt imponert over Seim og barneskuespillerne faktisk), musikken, alt klaffer. Symbolikken er ikke overtydelig, men er representert av noen små hvite fjær som kommer fra to personer, en refleksjon i speilet, og et par velplasserte replikker.

Mye mulig norsk film får anmelderne til å øse ut for gode terningkast til tider, men denne fortjente i mine øyne all skryt den fikk når den kom ut.

Lenke til kommentar
Da var Memento sett ja. Veldig spennede og interessant, men det ble litt rotete, med tidshoppingen. Uten tvil en god film, men den havna ikke på favorittlista. Jeg tror jeg ville likt den bedre hvis jeg så den enda en gang.

Tidshoppingen er selve poenget med Memento da :)

Men, hadde vært morsomt å sett filmen i kronologisk rekkefølge, faktisk..

Lenke til kommentar

Genialiteten i Memento ligger i filmens bakvendte visning. Ved å bruke dette virkemiddelet lar regissøren oss ta del i mordmysteriet på samme måte som filmens glemske hovedperson. Memento er en film som vokser på gjentatte visninger og etter å ha sett den 5 ganger er jeg ikke i tvil om at dette er noe av det beste thriller-sjangeren har å by på.

Og med en slutt åpen for tolkning så vil Memento engasjere lenge etter rulleteksten er over.

Lenke til kommentar
Det er en drama/krim/thriller. Klikk her

Klarte å få holde interessen min ut igjennom hele filmen, og hadde en god slutt og.

Eva Mendes er pen da, muligens jeg må se denne da :)

Gjør det ;) Hennes første nakenscene er i filmen!

Når i filmen var det naken scene med Eva ?? Jeg så da hele og la ikke merke til den. Men hun hadde forresten full frontal nudity i Training Day fra '02 så tviler på at dette er hennes første.

Lenke til kommentar
Genialiteten i Memento ligger i filmens bakvendte visning.

Jeg synes i grunn dette er en mye mer engasjerende måte å fortelle en historie. I alle fall blir jeg mer interessert i å finne ut "hvordan skjedde det" enn det vanlige "hva kommer til å skje".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...