Gunfreak Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Tony Montana er en av de minst menneskelige og duste av "heltene" der ute. eneste som redder karakteren fra å være helt psykopat, er at han faktisk følger anger over å ha drept bestevennen sin, siste shoot outen er jo også legendarisk Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Hva mener du med minst menneskelig og duste? Lenke til kommentar
athorb Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Tony Montana er en av de minst menneskelige og duste av "heltene" der ute. Vet ikke om du mente dette positivt eller negativt, for jeg er enig med deg, og jeg er aldeles positiv. Han er nesten som en tegneseriefigur, så overdreven at det er fantastisk. Og han er i grunnen en psykopat (ingen besteborger i alle fall). Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Hva mener du med minst menneskelig og duste? vel han er den hovedrollle karakteren som er minst likbar. han får jo hannibal lekter til å vrike som en koslig barnehage onkel. Tony Montana er en av de minst menneskelige og duste av "heltene" der ute. Vet ikke om du mente dette positivt eller negativt, for jeg er enig med deg, og jeg er aldeles positiv. Han er nesten som en tegneseriefigur, så overdreven at det er fantastisk. Og han er i grunnen en psykopat (ingen besteborger i alle fall). ja det er positivt, det er jo det som gjør filmen, men som sagt hadde han ikke angret på å drepe vennen sin ville han bli for endimisjonel og rett og slett for slem Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Husker ikke så mye av personligheten hans nå, husker bare at jeg syntes at han var råå. Tror jeg skal se den engang til, før var det sånn at jeg liksom syntes American Pie var de beste filmene som fantes, har fått et litt annet syn på filmer nå. Så får nå se hvordan det går når jeg skal se denne for 2. gang^^. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Hva er favorittfilmen til folka her da? Lenge siden jeg har sett en skikkelig bra film nå, men har skaffa meg Donnie Darko og Insomnia som visst nok skulle være veldig bra Edit: Brøt jeg en regel ved og poste 2 poster rett etterhverandre nå? Endret 28. januar 2008 av Aleksmyy Lenke til kommentar
Kenny™ Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Vet ikke om jeg faktisk har en favorittfilm... Det er så sinnsykt mange jeg liker, men hvis jeg tenker på hvilken film som jeg har sett mange ganger og fortsatt liker å se, så må det nok være Life of Brian. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Hvis man stemmer FrP og flagger med sørstatflagg på flaggstangen utenfor huset sitt, på ytre Enebakk liker man nok kanskje Rambo, men da leser man neppe Dagbladet (eller aviser generelt) og er ikke interesert i hva Dagbladets anmelder skriver til sine lesere om filmen. Jeg gjør ingen av delene, liker Rambo, og er interessert i hva Dagbladets anmelder skriver om filmen. Synes du generaliserer litt hardt der jeg, men... Lenke til kommentar
athorb Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Hvis man stemmer FrP og flagger med sørstatflagg på flaggstangen utenfor huset sitt, på ytre Enebakk liker man nok kanskje Rambo, men da leser man neppe Dagbladet (eller aviser generelt) og er ikke interesert i hva Dagbladets anmelder skriver til sine lesere om filmen. Jeg gjør ingen av delene, liker Rambo, og er interessert i hva Dagbladets anmelder skriver om filmen. Synes du generaliserer litt hardt der jeg, men... Enig. Dessuten snevrer du jo inn målgruppen ganske heftig, Rambo er jo strengt tatt enormt populær. Det kreves i grunn ikke så mye for å like Rambo, nostalgi, minimal interesse for populærkultur, eller, ikke minst, personlige preferanser og smak. Derfor er det ikke rart at Rambo er så populær som han er, også blant en hel haug med Dagbladet-lesere. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Det er antatt av leserne er folk med middels til høy utdannelse, med liberale verdier og holdninger til fremmede kulturer, sex, osv. og tar avstand fra nykonservativ imperialistisk millitærvold. I et sånt perspektiv er det rett å gi Rambo dårlig kritikk, Dagbladets lesere vil simpeltenn ikke like filmen, prosjektet appelerer ikke til dem. Hvis man stemmer FrP og flagger med sørstatflagg på flaggstangen utenfor huset sitt, på ytre Enebakk liker man nok kanskje Rambo, men da leser man neppe Dagbladet (eller aviser generelt) og er ikke interesert i hva Dagbladets anmelder skriver til sine lesere om filmen. Med all respekt, for noe vås. Om Dagbladet virkelig anmelder med politisk standpunkt i bakhodet så anmelder de ikke film, enkelt og greit. Men så har de heller ikke dette i bakhodet, du blander fælt med kortene her. Når det kommer til det siste avsnittet ditt så er det kanskje greit å ta et oppgjør med egne fordommer slik at vi slipper å bli utsatt for dem her Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Hva er favorittfilmen til folka her da? Lenge siden jeg har sett en skikkelig bra film nå, men har skaffa meg Donnie Darko og Insomnia som visst nok skulle være veldig bra Edit: Brøt jeg en regel ved og poste 2 poster rett etterhverandre nå? Min favorittfilm gjennom tidene må nok være The Shawshank Redemption. Fantastisk god film! Får alltid en klump i halsen på slutten av filmen. Har fotsatt en god del filmer igjen å se, men tror det skal mye til for å vippe den av tronen. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Favoritt film? Jeg er nok så uorginal og velger Gladiatoren. Jeg kan se den filmen så mange ganger jeg vil, går aldri lei av det kunstverket. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Favorittfilm? Die Hard! Ingen over ingen ved siden. Mine toppfilmer er noe sånt som dette: Die Hard Edward Scissorhands Superbad The Green Mile Saving Private Ryan De jeg kommer på i hodet for øyeblikket. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Min favorittfilm er Superman The Movie. Ble helt frelst av den som unge, første gang jeg ble vitne til film-magi og følelsen får jeg fortsatt hver gang jeg ser den på nytt. Er way beyond rasjonelle grunner. Det var kjærlighet ved første blikk. Men ellers er favorittene mine ganske så "mainstream", men skiller meg vel litt ut fra folk flest (da tenker jeg ikke filmentusiaster) på egen alder at jeg har noen eldre klassikere, samt et par ikke-amerikanske filmer. Men merker at jeg er ekstra svak for filmer som inspirerer eller som jeg anser som viktig samfunnskritikk. Samt eventyr selvfølgelig. Beste er jo når alt bli kombinert i en herlig cocktail Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) American beauty Jeg har en greie for personer som bare bryter ut av det vanlige livet og gjør irrasjonelle ting og tilslutt dør eller noe slikt. Og bedre ble det da jeg fant ut at samme regisøren har laget six feet under også: Fantastisk serie med mange likhetstrekk med American Beauty. Mange Sesonger er det også, Juuuhuuu!! Endret 28. januar 2008 av Mr. Gnom Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Har enda til gode og se The green mile, har hørt at den skal være bra.. Lenke til kommentar
MforMats Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Hva er favorittfilmen til folka her da? Lenge siden jeg har sett en skikkelig bra film nå, men har skaffa meg Donnie Darko og Insomnia som visst nok skulle være veldig bra Edit: Brøt jeg en regel ved og poste 2 poster rett etterhverandre nå? Donnie Darko er faktisk favorittfilmen min (tror den fortsatt er det vertfall..) North By Northwest American Beauty A Clockwork Orange og Fight Club kommer rett etter... Må vel sies at jeg er relativt usikker på den listen, men den er san ca. korrekt.. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Har enda til gode og se The green mile, har hørt at den skal være bra.. Genial film, med masse forskjellige følelser. 10/10 fra meg. edit: Var det noen fler enn meg som fikk en tåre i øyekroken da de så Edward Saksehånd? Endret 28. januar 2008 av Vintermåne Lenke til kommentar
athorb Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Mange filmer som kjemper om favorittstempelet (se 7 øverste på ymdb-lista i signaturen), men det er liksom som ingen som når opp til 2001. Et monument av en film, og ganske enkelt ren perfeksjon i mine øyne. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 (endret) Min favorittfilm er Superman The Movie. Ble helt frelst av den som unge, første gang jeg ble vitne til film-magi og følelsen får jeg fortsatt hver gang jeg ser den på nytt. Er way beyond rasjonelle grunner. Det var kjærlighet ved første blikk. Men ellers er favorittene mine ganske så "mainstream", men skiller meg vel litt ut fra folk flest (da tenker jeg ikke filmentusiaster) på egen alder at jeg har noen eldre klassikere, samt et par ikke-amerikanske filmer. Men merker at jeg er ekstra svak for filmer som inspirerer eller som jeg anser som viktig samfunnskritikk. Samt eventyr selvfølgelig. Beste er jo når alt bli kombinert i en herlig cocktail Samme med meg første gang jeg så The Gladiator var vel 3 år etter den kom? Før det hadde jeg ikke baller til å se den m, rett og slett, grunnet at jeg var ganske liten, og en skikkelig pyse når det gjaldt vold da. Men når jeg endelig var ferdug, var jeg helt borte. Aldri før hadde jeg opplevd noe slikt! Måtte unnskylde tårene, som kom på slutten, på noe surt jeg hadde spist, til kompisene mine Edit: får ikke helt utdypt hva jeg mener, ved tanke på at jeg nå sitter på iPoden. Men, anyways, maken til film Endret 28. januar 2008 av KoffeinKanin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå