DoktorBacon Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg synes det var et smart trekk å nøste inn en fiksjonell historie. Spennende historiske personligheter blir ikke nødvendigvis til gode filmer. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Savner en god kampsport film som handler om konkuranse innen kampsport, den eneste jeg har sett er Bloodsport, som var grei egentlig bortsettfra den usannsynelige slossingen, som jeg syns er viktigst i slike filmer. Noen forslag? Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Karate Kid er jo en sikker vinner. Altfor mange år siden jeg har sett den, frykter den ikke er så god som jeg mener å huske den var. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Sett deler av den på tv2 filmkanalen, kan ikke si at jeg liker den :/ Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg anbefaler Enter the Dragon av Robert Clouse fra 1973, med selveste Bruce Lee i hovedrollen. Knallfilm på alle måter Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Ong-Bak og Tom Yum Goong er 2 filmer som jeg synes du bare må se hvis du liker fighting filmer. Jet Li og Mark Dacascos har også masse kule filmer innen denne sjangeren. Endret 27. januar 2008 av JimRamse Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Savner en god kampsport film som handler om konkuranse innen kampsport, den eneste jeg har sett er Bloodsport, som var grei egentlig bortsettfra den usannsynelige slossingen, som jeg syns er viktigst i slike filmer. Noen forslag? The Quest. Jeg likte denne her veldig godt da jeg var mindre, tja si en 13-14 år, men jeg har ikke sett den siden, så jeg kan ikke garantere for dens kvalitet. (på andre måter enn action) Lenke til kommentar
modin Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Så "The Last King of Scotland" inatt, og må si jeg ble ganske skuffet da jeg leste at Carrington var en fiksjonell karakter og ikke en som hadde opplevd dette in real life. Filmen er basert på en kjent roman med handling bygd rundt tilstanden under Idis regime, synes dette var helt riktig. Det må jo bygges en historie uansett hvis man skal lage noe annet enn en rekonstruksjon av Idis regime, ala Discorvery Channels sine drama rekonstruksjoner av kjente hendelser. Enhver film må jo ha en naratologisk struktur, osv. sånn sett kan man ikke lage en film uten å skrive en historie på et eller annet plan. Selv historier om virkelige personer er jo netopp det historier, hvis de ikke hadde hvert historie med mål utvikling støttespillere og motstandere hadde de hvert uinteresante som filmer... Det å ta utgangpunkt i en roman av en kjent forfatter er jo den beste måten å adaptere en historie til lærettet. Desuten er Carrington riktignok ikke en virkelig person, men han er basert på en colage av flere personer rund Idi Amin, bla. hans lege og en hvit britisk venn av Idi. Legen var svart, men historien om utroskapet til konen med hans lege, og hva som skjedde med henne er basert på virkelige hendelser. Det viktigste er ikke nøyaktighet med hensyn til historier og fakta, men en god historie som forteller om Idi, alt i Last King of Scotland er ting Idi Amin, enten gjorde eller som vi med sikkerhet kan si han kunne funnet på. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Doomsday = RE + 28 Days Later? Med det mener jeg at det er litt for opplagt hvor de har tatt det fra. (ja, jeg burde nok være forsiktig med å bedømme kun på grunnlag av en trailer, men allikevel) Ser det er mange som lovpriser Juno, men mitt problem med filmen var dens referanser til popkulturen og (selvsagt) resten av dialogen, som ble gjort på en så tåpelig måte at det trekker ned filmen fra en 8'er til en 6'er. ("It's Morgan Freeman, do you have any bones that need collecting?" er et eksempel) Videre så er det så ufattelig usannsynlig at hun på ingen måte er usikker på seg selv, kroppen sin, ei heller at hun former noe slags bånd til barnet sitt som hun bærer rundt på i 9 måneder, tilsynelatende kun av god vilje. (eller, om du vil, fordi hun blir så påvirket av at et foster har fingernegler at hun ikke tar abort) Filmen er absolutt ikke elendig, ei heller dårlig, men hvis Diablo Cody får Oscar for "Best Writing, Screenplay Written Directly for the Screen", vel, da forsvinner all min tro på akademiet. Jeg føler jeg bør nevne at Jason Bateman, Jennifer Garner (faktisk) og Ellen Page, da særlig sistnevnte, gjør gode skuespillerprestasjoner. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Ong-Bak og Tom Yum Goong er 2 filmer som jeg synes du bare må se hvis du liker fighting filmer. Jet Li og Mark Dacascos har også masse kule filmer innen denne sjangeren. Fikk Ong Bak her om dagen. Er den veldig god, da tenker jeg historie? Likte veldig godt Danny The Dog. Så Rocky II idag, ganske god. Er 3ern like god? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Ong-Bak og Tom Yum Goong er 2 filmer som jeg synes du bare må se hvis du liker fighting filmer. Jet Li og Mark Dacascos har også masse kule filmer innen denne sjangeren. Fikk Ong Bak her om dagen. Er den veldig god, da tenker jeg historie? Likte veldig godt Danny The Dog. Så Rocky II idag, ganske god. Er 3ern like god? Rocky 1 , 2 og 5 er de beste. 3 og 4 er også helt greie, men når ikke opp til de andre synes jeg. Angående Ong Bak. Bra historie, nope. Kul slossing, jepp Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Kult, får spør en kammerat om han akn ta med seg 3ern på skolen da Ong Bak er altså en kompis film med andre ord? Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Kult, får spør en kammerat om han akn ta med seg 3ern på skolen da Ong Bak er altså en kompis film med andre ord? Så absolutt! Først må du bare komme over skuespillet, og at det er koreansk. Etter det er det den beste kampsportfilmen som er lagd! Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Kult, får spør en kammerat om han akn ta med seg 3ern på skolen da Ong Bak er altså en kompis film med andre ord? Så absolutt! Først må du bare komme over skuespillet, og at det er koreansk. Etter det er det den beste kampsportfilmen som er lagd! Regner med du mente Thailandsk? Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Kult Har ikke noe problem med at det er et annet språk, eneste som er dumt er at jeg ikke kan le av oversettelsene Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Kult, får spør en kammerat om han akn ta med seg 3ern på skolen da Ong Bak er altså en kompis film med andre ord? Så absolutt! Først må du bare komme over skuespillet, og at det er koreansk. Etter det er det den beste kampsportfilmen som er lagd! Regner med du mente Thailandsk? What? Er det ? Hah, ok, beklager da Lenke til kommentar
Kenny™ Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Så akkurat Disturbia. Syns den var utrolig tøff. (rart... jeg ser bare filmer som jeg liker nå for tiden. ) Lenke til kommentar
prada8 Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Jeg så den igår, likte den jeg og! Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Fantastisk! Sylvester Stallone er noe for seg selv. Som 60-åring regisserte han en litt tilbakelent og mild Rocky-film som antyder innspurten til bestefars-tilværelse og oljemalerier. Som 61-åring lager han en action-Rambo som gjør at man får følelsen av at tida står stille. Dette er faktisk virkelig Rambo. Han er bare mer rambombete og rambisk og rambrutal enn noensinne. Aftenbladet.no ga Rambo 4 en 5'er! Endelig noen som har skjønt hva denne filmen egentlig er om Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Så Ong Bak med thai språk og svensk tekst xD. skrudde av lyden når hu ene jenta skulle prate da, fy flate til irriterende og ubehagelig stemme skal du leite lenge etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå