Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg syntes 1'eren var konge 2'eren sugde og 3'eren var litt bedre enn 2eren. Men såklart er det smaksak ja :p Føler at ingen er enige med meg på den da men :(

Mange er enige, tro meg. Eneren var artig, toeren heller laber (men overraskende underholdende), mens treeren fanget ikke oppmerksomheten min en eneste gang selv om den gikk på tven foran meg i 3 timer. Første gang tven ikke har forstyrret meg mens jeg leser. Tviler på at jeg orker å gi den et nytt forsøk, jeg så opp et par ganger og følte kjedsomheten boble inni meg nærmest umiddelbart. Det jeg riktignok fikk med meg var at Jack Sparrow er i lengden en utrolig monoton rollefigur, og at de to siste filmene i bunn og grunn bare er et bakteppe for hans utfoldelse. Derfor har han fargeløse skuespillere som Orlando Bloom rundt seg, og den utrolig kjedelige kjærlighetshistorien mellom han og Keira, så man er sikker på at ingen stjeler oppmerksomheten fra hovedattraksjonen.

Jeg håper i alle fall vi slipper en firer.

Endret av athorb
Lenke til kommentar
Verre? synest 2-ern og 3-ern er bedre enn 1-ern, men det er vel smak og behag

Jeg syntes 1'eren var konge 2'eren sugde og 3'eren var litt bedre enn 2eren. Men såklart er det smaksak ja :p Føler at ingen er enige med meg på den da men :(

De fleste er faktisk enig med deg. I allefall her på forumet liker de fleste 1'ern godt, mens de synes oppfølgerne er heller tamme.

EDIT: Oj, Athorb var før meg.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Juno var herlig. Det gledet meg spsielt når Michael Cera dukket opp som Paulie Bleeker!

Varm og god film som fikk meg til å le.

Han gjør foresten usedvanlig mange tennåringsskildringer fremover.

Får håpe han ikke ender opp som typecast. Så Superbad og Juno ila en uke og jeg ønsker aldri mer jeg ser han i en lignende rolle. Alt for repeterende kjedelig (spesielt i Juno, som å høre noen spille på en gitar med kun to strenger). Han bør søke roller som kan vise andre sider av han. Men Juno er nå uansett en godfilm :)

Lenke til kommentar
hva syntes det norske folket om hitman filmen da?

er den bra ? lever den opp til spilla?

Jeg synes Hitman filmen var virkelig god, veldig mye action.

Spesielt morsomt når han kaster seg inn et vindu så sitter noen der og spiller hitman. Så bare ser de dumt på han, veldig morsom scene.

Lenke til kommentar
Bare jeg som liker Knocked Up bedre enn Superbad? Har inntrykk av at alle elsker Superbad mens Knocked Up blir sett på som en "grei" film. Personlig synes jeg Knocked Up er morsommere og mer rørende.

Jeg må si at jeg foretrekker Superbad. Begge to vingler mellom komedie og drama (det vil si tar opp alvorlige temaer), og jeg føler at Superbad klarer det best. Den er vel kanskje den som er mest komedie, det kan ha noe med det å gjøre. Jeg forventa meg en skikkelig komedie av Knocked Up, så den ble litt for alvorlig i mine øyne.

Men de er knakanes gode begge to!

Lenke til kommentar

Spekuleres i at Heath Ledger kan muligens ha jobbet seg ihjel, godt hjulpet av lungebetennelse.

http://www.sundaymirror.co.uk/news/sunday/...98487-20299389/

Nok en uttalelse om hvor fantastisk hans arbeid i TDK var. Gleder meg virkelig til å se den filmen nå og den kunne like godt het Joker. Bryr meg heller lite om Batman i den filmen...

The world-renowned make-up artist, who transformed Heath into The Joker, thinks exhaustion was the reason the star caught pneumonia, believed to be a contributory cause in his death.

Other insiders say 28-year-old Heath's portrayal of the dark criminal mastermind who hides behind the mask of a clown was "breathtaking".

Peter told of one dramatic moment during filming. He said Ledger, sullen and intense, was deep into his role as Batman's evil nemesis. He stared hard at the camera and asked: "Why so serious?" The entire Dark Knight crew fell silent, aware they had witnessed an extraordinary performance.

"When he said those words I knew one simple scene would go on to be an iconic moment. I'll never forget it," Peter told the Sunday Mirror.

Lenke til kommentar
hmm , gleder meg også skikkelig til å se hvordan jokeren er i batman filmen. kan ikke bli annet enn bra vil jeg tro, han gjor hvertfall mye for å leve seg inn som rollen som jokern

Hehe, den der "why so serious"-linjen er jo ganske bra med tanke på hvordan Michael Keaton svarte når han hørte Nicholson var sur fordi han ikke ble spurt om å spille jokeren i TDK. Keaton sa "NO! Is he serious?" :grin:

Se video nr. 2 i denne artikkelen, hvor Keaton sier han må ringe og mobbe Nicholson litt for den der. Nicholson følger nok ikke helt med og tror vel Nolans filmer er oppfølgere. Selv Keaton er litt forvirret, som man kan se i videoen.

http://www.mtv.com/movies/news/articles/15...121/story.jhtml

Lenke til kommentar
Cinderella Man?

Wow, noen likte virkelig denne filmen. Spesielt syntes noen at Crowe storspilte, og virkelig koste seg med filmen. Også Paul Giamatti, som noen virkelig har fått sansen for nå.

Elsker den filmen, spessielt når vi får se han ene typen går i bakken og blodet fra nesa hans spruter ut på gulvet :D

Lenke til kommentar
Noen som vet om noen kule filmplakater som er å få kjøpt på play.com?

De shipper ikke plakater til Norge, men du kan handle plakater på Ebay, allPoster.com og og lignende. Du velger selv hvilke plakater du vil kjøpe etter hvem som er idolene og forbildene dine, og hvem du vil se på hver da. Selv har jeg Marilyn Monroe I wanna be loved by you over senga, du vil vel virkelig ikke at vi skal tenke for deg å fortelle deg hva du skal omgi deg med og hvem du vil være...?

Selv hadde jeg nok kjøpt noen klassiske filmplakater, type Rita Hayworth filmer, Marilyn Monroe, Orson Welles noe med Bogahrt og Bacall osv. de plakatene er så tøffe og har stil, de vitner om en tid hvor folk flest gikk på kinoen og drømte om amerika, og glamour. I dag har vi ikke den samme drømmen om Coca Cola og amerikansk kultur, vi ser ned på den i stede.

Endret av modin
Lenke til kommentar

Så "The Last King of Scotland" inatt, og må si jeg ble ganske skuffet da jeg leste at Carrington var en fiksjonell karakter og ikke en som hadde opplevd dette in real life.

Forøvrig så fortjente Whitaker den Oscaren, for en fantastisk rolletolkning av en av de mest hensynsløse diktatorene i historien, Idi Amin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...