Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har "Once were warriors" stående i hylla, vurderer og se den men den ser egentlig litt sugen ut. Noen som har noe formeninger?

Så den når jeg var ca. 13 år, og da stemte det du sier. Husker ikke en eneste scene, men jeg husker at den var forjævlig kjedelig. Når jeg leser på IMDb at filmen er en dramafilm om familieproblemer så forstår jeg godt hvorfor.

Det tar ikke mange minuttene før vi blir vitne til tidenes filmmassakre. Dette er noe av det mest brutale og groteske jeg kan huske å ha sett på en norsk kino, og går de blodigste splatterfilmer en høy gang. Armer og bein rives av så kjøttslintrene slenger, hoder eksploderer mens hjernemassen farger bakken rød, buker åpnes mens innmat velter ut.

Og akkurat når du tror du har sett det meste, velger regissør Stallone å servere et nærbilde av en guttunge som får en bajonett i magen, etterfulgt av et bilde av en baby som blir revet ut av sin mors armer og kastet inn i en brennende hytte. Ennå er det en time igjen av filmen, som her betyr enda mer utspekulerte og grafiske drap.

Fysj det har jeg ikke mage til å se :ohmy:

Jaja fint for dere splatterfans :thumbup:

Ja akkurat det hørtes veldig interessant ut, men tror fremdeles filmen kommer til å suge hest. Hvertfall hvis mine mistanker om at filmen kjører samme løp som de to andre patetiske oppfølgerne. Noe anmelderen også sier.

Lenke til kommentar
Har "Once were warriors" stående i hylla, vurderer og se den men den ser egentlig litt sugen ut. Noen som har noe formeninger?

Så den når jeg var ca. 13 år, og da stemte det du sier. Husker ikke en eneste scene, men jeg husker at den var forjævlig kjedelig. Når jeg leser på IMDb at filmen er en dramafilm om familieproblemer så forstår jeg godt hvorfor.

Okei, kanskje jeg for solgt den til en dum kompis eller noe :D

Lenke til kommentar

Okei, kanskje jeg for solgt den til en dum kompis eller noe :D

Om du selger den gjør du noe dumt, det er nemlig en kjempefilm med en drøss flotte rolleprestasjoner; Temuera Morrison gjør tidenes rolle som slåsskjempe og drukkenbolt.

Lenke til kommentar

Her har du ganske utfyllende info om den tragiske hendelsen:

Brandon Lee died during a mishap on the set. A scene required a gun to be loaded, cocked, and then pointed at the camera. Because of the close-range of the shot, the bullets loaded had real brass caps, but no powder. After the cut, the props master (not the arms master - he had left the set for the day) dry-fired the gun to get the cock off, knocking an empty cartridge into the barrel of the gun. The next scene to be filmed involving that gun was the rape of Shelly. The gun was loaded with blanks (which usually contain double or triple the powder of a normal bullet to make a loud noise). Lee entered the set carrying a bag of groceries containing an explosive blood pack. The script called for Funboy (Michael Massee) to shoot Eric Draven (Lee) as he entered the room, triggering the blood pack. The cartridge that was stuck in the barrel was blasted at Lee through the bag he was carrying, killing him. The footage of his death was destroyed without being developed. Lee is the son of martial arts legend Bruce Lee, who died in mysterious circumstances before completing Game of Death (1978). See also Dragon: The Bruce Lee Story (1993).

Edit: Puttet det i spoilertag

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar
Anyways, The Crow, og Brandon Lee. Han blir skutt under filmingen, right?

Brukes det ekte klippet noen gang i filmen? Og under hvilken scene døde han?

Mer info her.

Har enda til gode å få med meg Michael Clayton. Noen som har sett den? Evt. synspunkt på den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...