Bytex Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Den vanligste feilen er å ikke skrive riktig antall tall i telefonnummer-feltet. Den amerikanske/engelske standarden er visst 10 tall. Noen firmaer driter i hva du skriver i det feltet, mens andre vil ha det på sin måte, selv om du må finne på ekstra tall for å få det til å funke. De ringer ikke uansett. Endret 21. januar 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Finnes det noen bra filmer om romerriket? Ala Gladiator eller Rome-serien. Selv om undertegnede ikke har sett filmen, vil jeg tro at Kubricks Spartacus (1960) er en veldig god film. Plass på top 250-lista, 8.0 i snitt og at det faktisk er Kubrick som har laget den lover jo godt Filmen er grei nok den, men ikke lett å se at det faktisk er Kubrick er den som har regissert den. Veldig "tradisjonell" i stilen a la den typen film fra denne tiden. I samme gate som Ben Hur og Lawrence of Arabia. Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Det skyldes vel at Kubrick her hadde langt mindre kontroll enn han ønsket og pleide. Kirk Douglas, som var både produsenten og hovedrolleinnehaveren, var også en sterk personlighet og fikk det stort sett som han ville når de var uenige. Dette medførte at Kubrick senere kjøpte seg ut av en avtale med Douglas om å regissere tre filmer. Det holdt med denne ene. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Har lurt litt på i det siste om jeg skal søke på jobb som skribent hos kulturo.no. Men så lurer jeg på om det er mye jobb med dette i løpet av en uke. Noen som har erfaringer om dette? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hvorfor ikke bare skrive noen frilans-artikler og hør om de er interresert i å bruke dem? Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Ja mulig det. Har jo skrevet en god del anmeldelser i det siste også. Men vet ikke om de er så interessert i det hvis det ligger på en annen side. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Prøv å skrive et par uten å publisere de offentlig og send inn. Det kan hende de er interresert. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Ikke for å være så veldig kritisk, Movieheart. Men skal du skrive ordentlige anmeldelser, så må du være litt mer... voksen i skrivemåten. Greit nok, på Dagbladet trenger du bare å kunne en rekke morsomme adjektiv og ha en del Google erfaringer, så er du right man on job ^^, men, Kulturo er litt mer.. voksent. Litt mer alvorlig, men likevel med humor. Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Så lenge han kan skrive gode anmeldelser, spiller det vel liten rolle så "voksent" det er. Det er viktigere å ha peiling på film enn å skrive "voksent" (et utrolig dårlig uttrykk egentlig) Endret 21. januar 2008 av Henrik Hauken Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Enig med deg der KoffeinKanin. Er vell egentlig det som gjør at jeg er usikker på at jeg ikke søker. Er litt for uerfaren med skriving av anmeldelser. Og så tror jeg ikke det funker med freelance heller siden jeg stort sett skriver anmeldelser om filmer som er ganske gamle og de vil derfor ikke være av interesse for kulturo.no Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Movieheart, du kan jo eventuelt skrive en artikkel eller blogginnlegg om hvordan det er å være ungdom idag, og ekstremt interresert i film? jeg hadde lest den, ihvertfall Henrik Hauken: Med "voksent" mener jeg at du unngår setninger der du referer til andre eksempler, og heller forklarer det ordrett hva du selv mener. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Enig med deg der KoffeinKanin. Er vell egentlig det som gjør at jeg er usikker på at jeg ikke søker. Er litt for uerfaren med skriving av anmeldelser. Og så tror jeg ikke det funker med freelance heller siden jeg stort sett skriver anmeldelser om filmer som er ganske gamle og de vil derfor ikke være av interesse for kulturo.no Ikke noe å lure på. Om du har tiden og har entusiasmen så søk i vei. Værst tenkelig er at du får et nei. Best tenkelig er at du blir en bedre skribent og øker din kunnskap rundt en interesse du brenner for Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Det er litt det med tiden jeg lurer på også. Går 2. året på allmenfag nå og mye av tiden i uken går med på leksearbeid. Men tror jeg skal sende inn en søknad likevel så får vi se hvordan det går. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Det skyldes vel at Kubrick her hadde langt mindre kontroll enn han ønsket og pleide. Kirk Douglas, som var både produsenten og hovedrolleinnehaveren, var også en sterk personlighet og fikk det stort sett som han ville når de var uenige. Dette medførte at Kubrick senere kjøpte seg ut av en avtale med Douglas om å regissere tre filmer. Det holdt med denne ene. Kubrick regisserte også Paths of Glory, med Kirk Douglas i hovedrollen (Men den inngikk vel ikke i tre-films avtalen du refererte til?). En av de bedre filmene som tar for seg folkeretten-type problemstillinger, i dette tilfellet 1. verdenskrig og hvordan man behandler egne (!) soldater. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Finnes det noen bra filmer om romerriket? Ala Gladiator eller Rome-serien. Selv om undertegnede ikke har sett filmen, vil jeg tro at Kubricks Spartacus (1960) er en veldig god film. Plass på top 250-lista, 8.0 i snitt og at det faktisk er Kubrick som har laget den lover jo godt Filmen er grei nok den, men ikke lett å se at det faktisk er Kubrick er den som har regissert den. Veldig "tradisjonell" i stilen a la den typen film fra denne tiden. I samme gate som Ben Hur og Lawrence of Arabia. Caligula er finfin. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Den vanligste feilen er å ikke skrive riktig antall tall i telefonnummer-feltet. Den amerikanske/engelske standarden er visst 10 tall. Noen firmaer driter i hva du skriver i det feltet, mens andre vil ha det på sin måte, selv om du må finne på ekstra tall for å få det til å funke. De ringer ikke uansett. På Superbad ringer hun nødsentral (som da bude vært 911), men man kan tydelig se at hun slår mer enn 5 nummer. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Da har oscarnominasjonene kommet: http://imdb.com/features/rto/2008/oscars Er det bare meg eller er det alltid de nyeste filmene som blir tatt med i de viktigste kategoriene? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Beste film: Har kun sett Michael Clayton og No Country for Old Men. To gode filmer, men heller klart mot sistnevnte. Må få med meg There Will Be Blood snart. Beste regi: Sterke kandidater. Håper vel egentlig på Coen. Håper Tom Wilkinson vinner beste mannlige birolle. Han gjorde en fremragende rolle i Michael Clayton. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Må si det var et forventet, men allikevel bra, utvalg. Har ikke sett Michael Clayton og There Will be Blood enda. 3 av de 5 nominerte for beste film er å finne på kino her til lands i februar. Utifra konkuransen så tror jeg nok Transformers kan vinne seg en Oscar for Best Achievement in Visual Effects. Ellers har jeg ikke sett nok av filmene til å gjøre meg opp en mening. De to nevnte over må sees først. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Uten at jeg har sett filmen, irriterer det meg at Aaron Sorkin ikke var nominert for Charlie Wilson's War. Merket også at det var ganske få av fjorårets filmer jeg har sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå