L4r5 Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Micheal Caine? Har noen da sett den originale The Italian Job? Han er herlig der ^^, Har ikke sett den enda, men må få sett den etter hvert. Lommeboka er bare ikke like enig akkurat nå. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Micheal Caine? Har noen da sett den originale The Italian Job? Han er herlig der ^^, Har ikke sett den enda, men må få sett den etter hvert. Lommeboka er bare ikke like enig akkurat nå. Nei og det er da Bokklubben kommer/og har komt til nytte Dette da i tillegg til en del screenere og bursdag/jul, så må jeg si at jeg har tenkt økonomisk når det gjelder DVD-innkjøpene helt siden November Endret 20. januar 2008 av Xtra Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Du får noen fine bokser med både den originale og nyversjonen av Italian Job nå. Anbefales f.eks får du HER til 5 pund. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Noen flere enn meg som har sett "Sleuth" med Michael Caine? Flott film. Det er to av dem. Begge med Caine i (men i nyversjonen spiller han den eldre karen). Har ikke sett nyversjonen som kom i fjor. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 hmmm... Må nesten få tak i den også da. Faen det er dyrt å henge i denne tråden jo Lenke til kommentar
athorb Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Dagbladets anmeldelse av Alien vs. Predator: Requiem:Tristesse FILM: Akkurat som å koke suppe på en spiker, er det en gammel tradisjon å lage filmer basert på allerede velkjente figurer. Det er etter hvert også blitt en tradisjon å pare monstre fra forskjellige tidligere suksesser. Dracula har slåss mot Frankensteins monster, Godzilla har målt krefter med både Mothra, Ghidorah og Megalon, mens Jason fra «Friday the 13th.»-serien har møtt Freddy fra «Nightmare on Elm Street». Predator og Alien er også gamle kjente, de har også klasket sammen før, så klør, tenner og gørr flyr vegg imellom. Deres siste date er ren tristesse fra ende til annen. Dette er dårlig håndverk på praktisk talt alle plan. Requiem betyr dødsmesse. La oss håpe disse monstrene nå får hvile i fred. Det slår meg at som anmelder i Dagbladet kreves det ikke at du sier noe særlig om selve filmen, eller at du i det hele tatt argumenterer for ditt synspunkt. Endret 20. januar 2008 av athorb Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 hmmm... Må nesten få tak i den også da. Faen det er dyrt å henge i denne tråden jo Nyversjonen fikk 5 hos Kulturo. http://www.kulturo.no/anmeldelser/kino/skyggespill/45094 35% på Rottentomatoes lover ikke så bra. Skjønner egentlig ikke hvorfor de laget nyversjon av det mesterverket. Men Roger Egebert ga den nå positiv omtale, selv om det ikke ble full pott. På FEM går det forresten nå en film som heter SWARM eller noe i den dur. Fy så elendig, de kunne like greit kalt den Ants on a Plane. Noe av det dårligste jeg har sett på lenge, nesten litt underholdende. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Doomsday, ny film fra briten Neil Marshall som tidligere bl.a. har laget Dog Soldiers og The Descent. Se filmen hos Youtube Fikk litt følelse av Escape From New York og Mad Max etc. Endret 20. januar 2008 av _crs_ Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Haha, Satan den der ga meg Mad Max-vibber. David O'Hara er jo med, hadde stor sans for han i tv-serien The District (som tapte seg stort når han forsvant). "You have some irish in ya?" "No" "want some?" Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Pleier ikke være så veldig glad i filmer med kvinnlige "helter" men Doomsday så faktisk ganske kul ut. Fikk veldig Escape for New York følse av den. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Hva er egentlig greiene med kvinnelige helter og manglende suksess? I fjor høst gikk jo Robinov (om jeg husker riktig) ut og sa at WB ikke ville lage filmer med kvinnelige helter i lenger, fordi det ikke selger (en uttalelse han delvis "trakk tilbake" senere). Robinov er jo siden det blitt sjef i WB. Men det virker jo som han har et poeng, det er ikke mange filmer som slår til når helten er en kvinne. Resident Evil har jo fått sine oppfølgere, men har vi i det hele tatt sett noen virkelig gode action-filmer med kvinnelig helt siden Alien? Edit: Artikkelen kan leses her: http://www.deadlinehollywooddaily.com/warn...ght-with-girls/ Endret 20. januar 2008 av Dotten Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Jeg har veldig sær når det gjelder kvinnlige helter. At en snerten liten dame på 60kg løper rundt å banker dritten ut av menn blir bare for dumt. Unntaket er hvis det er noe "ekstra" ved henne. Jeg godtar f.eks at Selene i Underworld filmene er litt hardcore for hun er vampyr. Ja jeg vet det, jeg er litt egen Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Hadde mye det samme inntrykket inntil jeg sparret med denne dama for noen år siden: Lettere enn 55 kg, men banker livskiten ut av de fleste. Om ikke hun klarer det, så kommer kjæresten løpende. (For de som lurer så har den jenten vunnet endel titler, som VM og EM) Uansett, så er jo Sigourney Weaver bevis på at det skal gå ann. Men tror vi er mye hengt opp i kjønnsrollemønster her. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Trinity funker i Matrix, sjølv om ho riktignok ikkje er helten så er ho Robin i kvinneklær. Med Cat Woman i bakhovudet blir nok ein del skeptisk til sånt. Skulle likt å sett ei heltinne utan superkrefter i ein god film. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Når det gjelder kvinnelige actionfilm-helter, så sier jeg bare Kill Bill. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Tja, jeg er blant de som nesten aldri kjøper kvinnelige helter i tøffe machoroller. Bortsett fra frøken Ripley så kan jeg ikke på stående fot ikke komme på en eneste kvinne jeg har likt i en slik rolle. Eller Uma funket i Kill Bill, så da har vi to. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Herrejemini! Cinemateket i Trondheims vårprogram ser helt fabelaktig ut! Dreyers Jeanne d'Arc i Nidarosdomen etc. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Tja, jeg er blant de som nesten aldri kjøper kvinnelige helter i tøffe machoroller. Bortsett fra frøken Ripley så kan jeg ikke på stående fot ikke komme på en eneste kvinne jeg har likt i en slik rolle. Eller Uma funket i Kill Bill, så da har vi to. Kommer vel veldig ann på rollen. Uma var jo forferdelig i Batman & Robin. Men må si at Pfeiffer var veldig bra i Batman Returns, selv om rollen ikke var av det alt for maskuline slaget. Kontrastene der er veldig stor i forhold til den forferdelige Catwoman. Aeon Flux var også ille. Men syntes nå Milla Jovovich er bra i rollen i Resident Evil-filmene (selv om filmene som helhet ikke akkurat er noen mesterverk). Tviler på at filmene hadde fungert noe bedre om det var Bruce Willis eller Vin Diesel i rollen, fremfor den ufattelig søte/sexy Milla. Til kvinners forsvar så er det jo ikke akkurat slik at flertallet av filmer med mannlige actionhelter er bra. Men igjen, det henger vel mye igjen i hvordan vi anser kjønnsroller og slikt. Jenter med hovedroller i romantiske filmer er jo langt bedre mottatt. Lenke til kommentar
modin Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Herrejemini! Cinemateket i Trondheims vårprogram ser helt fabelaktig ut! Dreyers Jeanne d'Arc i Nidarosdomen etc. Er veldig spent, på hva Cinemateket i Bergen har på programmet , sånn før jeg bestemmer meg for om jeg skal kjøpe medlemskort, blir vel presentert en av de nærmeste dagene. Lenke til kommentar
Kenny™ Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Micheal Caine? Har noen da sett den originale The Italian Job? Han er herlig der ^^, by the way: Jumper. Så faktisk ganske interresant ut, med både Jacksen og Bell. Har dog ikke hørt om Christensen før. Denne må nok sees, gitt Tøft! Doomsday, ny film fra briten Neil Marshall som tidligere bl.a. har laget Dog Soldiers og The Descent. Fikk litt følelse av Escape From New York og Mad Max etc. Enda tøffere! Nå gleder jeg meg som en unge her! Når er presidents day egentlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå