Dotten Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Director's Cut? Det hadde vært spennende å se. Syntes kinoversjonen av Zodiac var en fin opplevelse. Får søke opp hva DC'en har å tilby, men tviler på at jeg har tid til å se den i nærmeste fremtid. Tror jeg har begått en tabbe i å bestille litt for mange filmer, blir fort fare for at ungene forsømmes når det står for mange urørte filmer i hylla :/ Shrek 3 skal sees i dag. Vet den ikke skal være allverden, men blir sikkert en artigere affære å se sammen med ungene. I kveld blir det den nevnte Bogart i The African Queen. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Du har noe å glede deg til hvis du ikke har sett den før, en av fjorårets klart beste filmer... Jepp, har hørt og lest det fra mange hold. Uforståelig at jeg ikke har satt av tid til å se den før. Director's Cut? Det hadde vært spennende å se. Syntes kinoversjonen av Zodiac var en fin opplevelse. Får søke opp hva DC'en har å tilby, men tviler på at jeg har tid til å se den i nærmeste fremtid. Etter hva jeg forstår, er ikke Director's Cut så veldig annerledes. Den har noen minutter ekstra, men mesteparten av dette er en scene hvor skjermen er svart/blank med musikk i bakgrunnen (for å poengtere en periode hvor historien i filmen flytter seg framover noen år). Endret 20. januar 2008 av _crs_ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Noen andre enn meg som synes at Rovdyr er latterlig lik The Texas Chainsaw Massacre? Nå begynner det å bli en stund siden jeg så sistnevnte, som for øvrig er min favoritt innen sjangeren, men på kinoen i går kunne jeg ikke unngå å legge merke til alle likhetene. Handlingen i Rovdyr er lagt til 1974, samme år som TCM kom ut. Karakterene kjører en lignende bil som i TCM og de plukker opp en halvgal haiker. Innbyggerne i bygda de kommer til samarbeider med drapsmennene, som i TCM. Det er en jente som overlever, som i TCM. Hva faen? Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) De sa det hele tida at det var den filmen de var inspirert av. Men er enig, de kunne kanskje ha vært litt mer originale? EDIT: Zodiac irriterer meg. Hvorfor? Fordi historien er sann! Endret 20. januar 2008 av KoffeinKanin Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 De påstår at det er en haug med andre filmer som har inspirert dem, blant andre Deliverance og Southern Comfort. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Du har noe å glede deg til hvis du ikke har sett den før, en av fjorårets klart beste filmer... Jepp, har hørt og lest det fra mange hold. Uforståelig at jeg ikke har satt av tid til å se den før. Jeg skal vel ikke si noe som helst så den for tre uker siden selv, men skal sies at jeg gikk og ventet på at HD DVDen skulle falle ned i postkassa Men det er artig å holde øye med hvordan årene renner på igjennom historien og hvordan Fincher holder orden på detaljene etterhvert som de forskjellige ting oppdaterere seg sammen med historien. Hvis tiden strekker til så ta en titt på ekstramatriellet, gjør filmen bare enda bedre... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Etter hva jeg forstår, er ikke Director's Cut så veldig annerledes. Den har noen minutter ekstra, men mesteparten av dette er en scene hvor skjermen er svart/blank med musikk i bakgrunnen (for å poengtere en periode hvor historien i filmen flytter seg framover noen år). Jeg mener å ha lest det samme (tror det var intervju med Fincher@AICN), at DC ikke hadde så mye mer å tilby og at det var mest scener Fincher mente hjalp, men som folk flest ikke hadde lagt merke til. Forskjellen er, i følge Amazon, bare 4 minutter uansett. Når det gjelder Bogey, så kan jeg si at uansett hva jeg synes om ham som skuespiller så respekterer jeg det han gjorde under The Red Scare . Jeg støtter også det med å kunne kritisere hvem man vil, bl a ham. ^^ Lenke til kommentar
athorb Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Helt enig med deg steffy. liker ikke når manusforfattere gir en forførende rolle til en stygg kvinne som rett og slett ikke passer til det. samme når feks jessica biel spiller en sosial taper. hallo, kem som kjøp det liksom. Et annet eksempel er Sofia Coppola i Gudfaren 3. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Noen flere enn meg som synes Requiem For A Dream var jævlig skummel? Jeg var livredd jeg. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Er Hitman filmen verdt og bruke tid på? Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Men det er artig å holde øye med hvordan årene renner på igjennom historien og hvordan Fincher holder orden på detaljene etterhvert som de forskjellige ting oppdaterere seg sammen med historien. Hvis tiden strekker til så ta en titt på ekstramatriellet, gjør filmen bare enda bedre... Nå etter å ha sett den, så ja, meget bra film. Og du har også rett ang. ekstramaterialet, eller skal jeg si "speshul features", jeg så det som var om de virkelige hendelsene og det var veldig fascinerende. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Er Hitman filmen verdt og bruke tid på? Jeg likte den ikke, han ble for "snill". Er stor tilhenger av Hitman spillene men fikk ikke "Hitman følelsen" av å se den filmen. Han ble ikke den kalde og kyniske morderen som jeg hadde håpet på,dessverre. Men det kan vær at du liker den. Det er ikke helt håpløst. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Noen flere enn meg som synes Requiem For A Dream var jævlig skummel? Jeg var livredd jeg. Skummel? Har aldri tenkt på Requiem For A Dream som skummel. Bare litt småekkel (såret til Harry for eksempel ) Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Noen flere enn meg som synes Requiem For A Dream var jævlig skummel? Jeg var livredd jeg. Skummel? Har aldri tenkt på Requiem For A Dream som skummel. Bare litt småekkel (såret til Harry for eksempel ) Da kjøleskapet begynte og hoppe og folka kom ut fra TV-en o.l trodde jeg at jeg skulle drite på meg Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Er Hitman filmen verdt og bruke tid på? Jeg likte den ikke, han ble for "snill". Er stor tilhenger av Hitman spillene men fikk ikke "Hitman følelsen" av å se den filmen. Han ble ikke den kalde og kyniske morderen som jeg hadde håpet på,dessverre. Men det kan vær at du liker den. Det er ikke helt håpløst. Hmm, er fan av spilla jeg og. Gidder ikke og se på en fløtepus løpe rundt og kille folk. Hadde mer håpet på en med no mercy. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Noen flere enn meg som har sett "Sleuth" med Michael Caine? Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) Nei, men da jeg så minianmeldelsen din begynte jeg å lure på hvor du har filmen fra. Trodde den ikke var til salgs (ny, ihvertfall) lenger, at den var gått ut av produksjon. Endret 20. januar 2008 av JacEr Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Faren min er skikkelig Michael Caine-fan og bestillte den fra play.com Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Opp med hånda de som er missunnelige! *Sitter med hånda i været* Er selv middels/stor Caine-fan, og sammen med Hitchcock-filmene "Rebecca" og "Notorious" de filmene jeg har mest lyst på. Kanskje jeg og bestiller dem, den dagen jeg blir rik Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Micheal Caine? Har noen da sett den originale The Italian Job? Han er herlig der ^^, by the way: Jumper. Se filmen hos Youtube Så faktisk ganske interresant ut, med både Jacksen og Bell. Har dog ikke hørt om Christensen før. Denne må nok sees, gitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå