Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke sett Flyboys, men hører at den skal være grei action.

Ja, Letters From Iwo Jima er hakket bedre, litt pga Eastwood sentrerer den mer rundt dramaet, og tiden før angrepet her, imotsetning til Flags Of Our Fathers, der handlinga er satt i tiden etter krigen, men med flashbacks gjennom hele filmen. Denne går mer under krig, og grov action.

Lenke til kommentar
Ingen gjør "spydige, småsleipe kommentarer og en gi-faen-attitude" som Bogart.

Jeg har ofte et problem med skuespiller som ikke er attraktive. Jeg krever enten et attraktivt eller et interessant utseende på alle jeg ser på film, og han er rett og slett ikke kjekk nok til å slippe unna med attituden hans. Det blir for teit å se en fyr med så god selvtillit se så tullete ut. Tidligere nevnte Harrison Ford er så kjekk at han slipper unna med alt, mens Tom Cruise er en av få som kunne klart Frank TJ Mackey-rollen uten å virke totalt tullete. Bogart ser rett og slett for tam ut, jeg leser The Big Sleep nå og merker at karakteren i boken er så mye kulere enn det han klarer å få frem. Jeg ser for meg en Clive Owen i hovedrollen (det gjør jeg strengt tatt alltid), kanskje til og med en Daniel Craig, men ikke Bogey.

bogart1.jpg

Clive_Owen%20-%205%20-%20Inside_Man.jpg

Lenke til kommentar

"Memento" handler om en mann som er på jakt etter sin kones morder. Problemet er at korttidshukkommelsen hans er fucket, så han glemmer hvorfor han gjør ting, hvordan han gjør ting, osv. Spennende film, god handling og veldig, veldig mørk. Bør sees.

Lenke til kommentar

Rollen er mer avbalansert i den filmen ja, selv om jeg må innrømme at tankene vandret litt når jeg så den.

Det jeg liker med Bogart, utifra hva jeg har lest, er at han ikke var redd for å si sin mening offentlig. Han var ærlig, på godt og vondt, og tråkket på tær som måtte tråkkes på om nødvendig.

"All over Hollywood, they are continually advising me 'Oh, you mustn't say that. That will get you in a lot of trouble' when I remark that some picture or writer or director or producer is no good. I don't get it. If he isn't any good, why can't you say so? If more people would mention it, pretty soon it might start having some effect."

"I don't approve of the John Waynes and the Gary Coopers saying 'Shucks, I ain't no actor—I'm just a bridge builder or a gas station attendant.' If they aren't actors, what the hell are they getting paid for? I have respect for my profession. I worked hard at it."

"The whole world is three drinks behind."

"Don't ever name a restaurant after me."

Velkommen til forumet forresten :)

Lenke til kommentar
Rollen er mer avbalansert i den filmen ja, selv om jeg må innrømme at tankene vandret litt når jeg så den.

Det jeg liker med Bogart, utifra hva jeg har lest, er at han ikke var redd for å si sin mening offentlig. Han var ærlig, på godt og vondt, og tråkket på tær som måtte tråkkes på om nødvendig.

"All over Hollywood, they are continually advising me 'Oh, you mustn't say that. That will get you in a lot of trouble' when I remark that some picture or writer or director or producer is no good. I don't get it. If he isn't any good, why can't you say so? If more people would mention it, pretty soon it might start having some effect."

"I don't approve of the John Waynes and the Gary Coopers saying 'Shucks, I ain't no actor—I'm just a bridge builder or a gas station attendant.' If they aren't actors, what the hell are they getting paid for? I have respect for my profession. I worked hard at it."

"Don't ever name a restaurant after me."

Velkommen til forumet forresten :)

Absolutt, helt enig. Han var jo en av de som sammen med sin kone Lauren Bacall kjempet under McCarthy-tida fordi mange i Hollywood ble stemplet som kommunister på den tida uten å være det. Han var ikke redd å si i fra og det står det respekt av.

Lenke til kommentar

Til å være verdensmester i å skrive lange innlegg, mangler du faktisk litt av den ene Bogart quoten. Den gir mer mening slik den egentlig er:

The whole world is three drinks behind. If everybody in the world would take three drinks, we would have no trouble.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...