Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Hvis man vil laste ned film fra archive.org, hvilket format funker da best?

Har en smule treg linje, så av disse formatene, hvilket skal jeg velge for å få best mulig kvalitet for minst mulig plass?

MPEG4 (121 MB)

256Kb MPEG4 (279 MB)

MPEG1 (897 MB)

MPEG2 (3.8 GB)

(størrelsene for filmen M)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis man vil laste ned film fra archive.org, hvilket format funker da best?

Har en smule treg linje, så av disse formatene, hvilket skal jeg velge for å få best mulig kvalitet for minst mulig plass?

MPEG4 (121 MB)

256Kb MPEG4 (279 MB)

MPEG1 (897 MB)

MPEG2 (3.8 GB)

(størrelsene for filmen M)

Spillefilmen "M", altså? Synes nå du hvertfall bør gå for fila på 897 MB.. Skulle jeg valgt en av de over, ville jeg tatt den største fila, selv om jeg ikke har no særlig rask linje.

Lenke til kommentar

Du så en film som burde hatt navnet Die Hard for kids. Den er PG 13, slik at de regnet med å kunne selge flere kinobilletter. Tror den planen backfired. Hele filmen bommet jo på Die Hard-konseptet. Om det hadde vært en hvilken som helst actionfilm så er den jo grei nok, men for å være en oppfølger i Die Hard-serien så er den skivebom.

Scenen i Die Hard hvor han kryper avgårde med foten full av glassbiter er hva som symbolsk sett definerer Die Hard og hva som gjør den så ufattelig bra, for min egen del. Dette så jeg ikke snev av i Die Hard 4.0. Den var som en hvilken som helst Jason Statham film, med litt større budsjett.

Så det ble en middelmådig affære for egen del. Men jeg har også store forventninger til en film som bærer det navnet. Slik bør det også være. :)

Lenke til kommentar

Tror jeg hadde likt filmen langt bedre om den ikke var Die Hard-film. Litt synd egentlig, dette med forventninger. Men det blir jo som om neste James Bond film ikke inneholdt spionasje, men var en kjærlighetskomedie (ja, nå overdriver jeg fryktelig. Shame on me).

Lenke til kommentar
Ingen gjør "spydige, småsleipe kommentarer og en gi-faen-attitude" som Bogart.

Sam Spade og Rick Blaine er to gode eksempel på akkurat dette :)

(Rollene hans i The Maltese Falcon og Casablanca)

Når det snakkes om Bogart, så meg jeg nesten si at The Maltese Falcon var virkelig god, ikke der oppe med Casablanca, men helt klart en god "detektiv-film" og film-noir.

Personlig syns jeg at The Maltese Falcon var ett hakk eller to bedre enn Casablanca, men de fleste er dessverre ikke enig i det.

Noen her som har sett The Invisible Ray? Maa si at jeg likte den veldig godt, spesielt Lugosi i en mer normal rolle en vanlig. Vis noen vet om hvor jeg kan faa tak i en plakat fra filmen, rop ut.

Lenke til kommentar

Casablanca er vel den eneste Bogart-filmen som jeg har blitt veldig imponert av så langt. De andre har gått litt ut på dato for min egen del. The Treasure of the Sierra Madre osv er grei nok underholdning, men ikke det helt store med mindre jeg ser det i historisk perspektiv. Men er jo fortsatt mange av hans filmer jeg har til gode å se, har The African Queen liggende foran meg og har tenkt å se den i morgen. Får også et par andre av hans filmer i posten til uken, så vi får se hvordan mottagelsen blir der :)

Lenke til kommentar
Da var I Am Legend overstått. Synes den var helt grei. Will Smith gjorde en Oscarverdig prestasjon,

men syntes f.eks det var rart at han ikke kasta granaten og gjemte seg sammen med de andre i det "sikre" rommet

.

Terningkast 4(+).

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hvis jeg husker rett så måtte han jo lukke døren fra utsiden for at den skulle bli sikker nok.

Over til noe annet. Satt å switchet gjennom kanalene tidligere i kveld og kommer over We Were Soldiers på TV2. Tunet inn akkurat når tittelen på filmen kom opp i begynnelsen. Kunne ikke se den akkurat da siden jeg så tv med resten av familien så jeg satte den på opptak. Ser på opptaket nå at det startet litt inn i filmen. Rett før Mel Gibson sitter i bilen og synger med noen barn. Er det mye viktig som har skjedd før dette?

Og en ting til. Så Monty Python and the Holy Grail i kveld. Fantastisk morsom film. Elsker den type humor. Men så lurte jeg på om det er flere Monty Python filmer. Vet det finnes en som heter Life of Brian, men finnes det flere utover det?

Lenke til kommentar

Endel. Du har gått glipp av starten, da du ser klipp ifra franskmennene i Vietnam.

Forresten, skal kjøpe meg Black Hawk Down nå, men vil gjerne ha en samlerutgave. Fins dette?

Hvor ser dere når dere skal kjøpe dere litt dyrere utgaver av filmer?

Og, Movieheart. Du har serien deres, The Flying Circus, og filmene Monty Python's The Meaning of Life og And Now For Something Completely Different.

Endret av KoffeinKanin
Lenke til kommentar

Hmm...

Er det klippe vesentlig for resten av filmen. Tror faktisk jeg har sett deler av det tidligere, men er ikke sikker på det.

EDIT: Når det gjelder den Black Hawk Down filmen så kan du jo gå for denne versjonen av den. Har den selv og må si det er mye snadder der. Har ikke sett det selv enda, men gleder meg til å sette meg ned med det snart. Jeg kjøpte den brukt og var ikke klar over at den var i Sone 3 før jeg skulle sette meg ned å se den en kveld. Synd, men skal få ordnet med sonefri spiller en gang i tiden.

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...