Speik Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Fight Club Noen andre som har lagt merke til at Tyler i Fight club sannsynligvis koblet bomben tilbake i drift etter at narratoren fikk disarmert bomben? Man legger merke til at Tyler justerer noe med bomben, samtidig som han knekker nøkkelen i låsen og forsegler skjebnen. I boka dør også narratoren av skuddskaden han påfører seg selv, noe som for meg til å tro at Fincher ikke har noe grunn til å la han leve i filmen. Det er altså ingen "Happy ending" som mange har en tendens til å tro, bygningen Narratoren og Marla befinner seg i, jevnes også med jorda. Merkelig at jeg ikke har tenkt på det før. Det hadde jeg faktik ikke tenkt på jeg heller Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Denne lille herligheten kom fra play.com i dag. (Crappy kvalitet brought to you by, Sony Ericson. Bad cell phone cameras for all occations.) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Fight Club Noen andre som har lagt merke til at Tyler i Fight club sannsynligvis koblet bomben tilbake i drift etter at narratoren fikk disarmert bomben? Man legger merke til at Tyler justerer noe med bomben, samtidig som han knekker nøkkelen i låsen og forsegler skjebnen. I boka dør også narratoren av skuddskaden han påfører seg selv, noe som for meg til å tro at Fincher ikke har noe grunn til å la han leve i filmen. Det er altså ingen "Happy ending" som mange har en tendens til å tro, bygningen Narratoren og Marla befinner seg i, jevnes også med jorda. Merkelig at jeg ikke har tenkt på det før. Jack dør ikke i boken. Han blir innlagt på et galehus. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Denne lille herligheten kom fra play.com i dag. Vet du sånn ca når du bestilte den/når den ble sendt? Sliter litt med leveringstidene til play. Skjønner ikke hvorfor amazon.co.uk-leveranser kan komme i postkassen før play, når de sender mail om at de begge sender på samme dag. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Denne lille herligheten kom fra play.com i dag. Vet du sånn ca når du bestilte den/når den ble sendt? Sliter litt med leveringstidene til play. Skjønner ikke hvorfor amazon.co.uk-leveranser kan komme i postkassen før play, når de sender mail om at de begge sender på samme dag. Bestilte på lørdag om jeg husker riktig. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Må si jeg ikke er så alt for lei meg for at Justice League er utsatt på ubestemt tid, om ryktene rundt castingen er riktig. Dette ser jo helt håpløst ut, med unntak av Brody, Common og Palmer: Tviler på at Miller vil fortsette i registolen hvis filmen ikke blir spilt inn i Australia allikevel. Vil vel konsentrere seg om den nye Mad Max-filmen. Ser at regissørene har inngått avtale med filmselskapene, så da er det jo et ørlite håp om at skribentene vil følge opp og streiken snart kan være over. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Takk for svar. Har den samme "Gladiator"-utgaven selv, syns ikke de ekstra minuttene gjorde så mye for filmen, men ekstramateriellet er gull verdt Lenke til kommentar
MetroN Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Okay, da er det kinokveld med Arn. Den har jo fått litt lunken kritikk... men drar med åpent sinn Har lest de to bøkene denne filmen er basert på, så det kan bli spennende. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Jay Baruchel som Max Lord? Jeg husker ham fortsatt som gutten fra Undeclared som ikke turde å sloss mot typen til damen han hadde nailet. Ah, memories. Endret 19. januar 2008 av SteffyPants Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Jay Baruchel som Max Lord? Jeg husker ham fortsatt som gutten fra Undeclared som ikke turde å sloss mot typen til damen han hadde nailet. Ah, memories. Er bare spekulasjoner. Han ble castet, men ingen har helt peiling på hvilken rolle, bare at han var bad-guy. Enkelte spekulerte i at han var en enkel "henchman". Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Trenger hjelp til valg av hvilke filmer jeg skal se i dag Skal se 2 filmer tror jeg, men vet ikke hvem jeg burde se, men her er hvertfall dem som er på lista: Fracture Sex and breakfast Moving McAllister The Hunting Party Tatt av kvinnen Eastern Promises King of California Butterfly on a Wheel Planet Terror Si gjerne litt om hvorfor jeg burde se filmen.. Takk for svar Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Fracture er like greit å la ligge til man ikke har noe annet å se, for den skuffet. Butterfly on a Wheel er en grei thriller, Pierce Brosnan og Gerard Butler gjør det veldig bra. Historien er midt på treet. Eastern Promises er ganske god, det samme er Planet Terror. Sex and breakfast har jeg ikke sett, men den har fått dårlig mottagelse. Men personlig syntes jeg det hadde vært artig å se hvordan Macaulay Culkin er som skuespiller i disse dager. Har heller ikke sett Moving McAllister og Tatt av kvinnen. King of California er en jevnt over god film. Jeg ville gått for Eastern Promises, Planet Terror og Butterfly on a Wheel. De to førstnevnte om du kun går for to filmer. Veldig forskjellig type filmer, så det gir litt variasjon. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Jeg så filmen Witness i dag, en artig og ganske ålreit thriller fra Peter Weir med Harrison Ford i hovedrollen. Han gjør samme rolle som alltid, en hard og iskald type som egentlig ikke er særlig likeable, men som blir rørt av en ung dame/gutt/android og viser sitt hjerte av gull i den tredje økten, og den gjør han ganske bra. Det var derimot Viggo Mortensen i en helt uventet og ganske ubetydelig birolle som broren til den amishe antagonisten som virkelig fikk meg interessert i filmen. =D Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Nah, rollene som Indiana og som Jack Ryan er da ikke iskalde typer som ikke er likeable? Heller ikke som Dr. Kimble. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Indiana er erkeeksempelet, spydige, småsleipe kommentarer og en gi-faen-attitude. Han Solo også, for øvrig. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Vi må ha forskjellig oppfatning av det å være iskald ^^ Lenke til kommentar
ttd Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Steffypants også, forøvrig. Dog ikke like sexy som de to første eksemplene. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Indiana er erkeeksempelet, spydige, småsleipe kommentarer og en gi-faen-attitude. Han Solo også, for øvrig. T.o.m Blade Runner. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Ingen gjør "spydige, småsleipe kommentarer og en gi-faen-attitude" som Bogart. Sam Spade og Rick Blaine er to gode eksempel på akkurat dette (Rollene hans i The Maltese Falcon og Casablanca) Når det snakkes om Bogart, så meg jeg nesten si at The Maltese Falcon var virkelig god, ikke der oppe med Casablanca, men helt klart en god "detektiv-film" og film-noir. Endret 19. januar 2008 av Xtra Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Blade Runner og Star Wars er greie nok, der spiller han personer som noe motvillig inntar helterollen. Selv om det ikke akkurat er det karakteren er ute etter. Men Indiana og Jack Ryan er to personer som har en helt annen psykologi og prinsippiel holdning til ting. At de alle (med unntak av Ryan) er eplekjekke endrer ikke de grunnleggende forskjellene på personene. Så kan ikke akkurat si at Harrison Ford alltid spiller slike roller, der er jeg langt fra enig. Det blir for slurvete konklusjon. Anyways, noen som tør gjette på hvilken film av M og To Kill a Mockingbird som er Tor Erling Staff sin favoritt? Lånte filmene ut til en kompis som var sjokkert over Staff, filmene klarte ikke uventet å endre hans perspektiv på saker og ting og gi litt mer nyanser inn i hans liv. Er virkelig glad det finnes slike perler der ute som har en samfunnsmessig nytteverdi. Finner filmer for alle tema. Nå til dags anser jeg de to filmene som veldig relevante og alle bør se dem. The Maltese Falcon ble jeg litt skuffet over egentlig. Sam Spade ble "over the top" for min egen del. Grei nok underholdning, men forventer jo alltid mer av klassikere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå