Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Nettopp sett Varg Veum - Bitre Blomster. Det var en meget god film syntes jeg, med en mørk og skitten historie, selv om skuespillet til enkelte kunne vært bedre. Leste med stor glede at det blir laget 5 filmer til! Og at to allerede kommer på dvd neste måned. Flott at vi får noe ala Beck/Wallander her i landet også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg søker Star Wars-boksen IV, V og VI + bonusmaterial-disk. Hver eneste butikk jeg har vært innom sier at den er ute av produksjon. De må vel ha den noen steder?

Du kan vel ikke alvorlig mene at du har letet skikkelig?

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/164454/Star...et/Product.html

Jo, hver eneste butikk jeg har vært innom sier at den er ute av produksjon. Jeg liker ikke å kjøpe på nett, men kan sikkert gjøre det denne ene gangen.

Lenke til kommentar

Butikkene tok nok bare inn et visst parti, og solgte det ut, og nå kan den ikke bestilles mere fra leverandørene. Ingen butikker som handler på play.com og selger til kundene etterpå.

Mens play.com kanskje har et stort restlager hvis ikke alle ble solgt ut mens de var tilgjengelig. Derfor har de den enda til salgs. Problem solved.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Fikk endelig en mail fra Atmo angående bestillingen min av The Voice-dvden. Har etterlyst den tre ganger siden jeg bestilte den den 2. oktober. Sist gang jeg snakket med dem sa de at de skulle sende den straks, men det stemte visst ikke. Blir utrolig spennende med et gjensyn (hvis den blir sendt vel og merke).

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar
Hvordan er Sam Raimis The Gift? Vurderer å fyre den på nå snart.

Syntes den var ganske grei jeg. Ikke en 10av10-film, men 8 kanskje?

(+ for at Katie Holmes tar av seg på overkroppen :D )

Jeg fyrer på Almost Famous isteden, har mer troa på den ;) Når jeg først har Directors Cut'en liggende må jeg få sett den.

Lenke til kommentar

Le Salaire de la peur i kveld. Skuffende, selv om det ikke overasket. Dette var nok utrolig spennende på 50-tallet, filmen ble jo oppfattet som veldig intensiv. Men ble ikke akkurat sittende og bite negler, var et par scener som ga litt høy puls men ellers lite. Tok jo en time før filmen i det hele tatt tok til på bilferden hvor de skal frakte nitroglyserin. Temaet har jo inspirert til episoder både i MacGyver og Lost. Ikke akkurat en film som har tålt tidens tann, men uansett en interessant opplevelse for de som er interessert å se filmer som regnes som historisk betydningsfulle.

Noen andre som har sett denne og faktisk opplevd intensiv spenning? Kanskje jeg bare hadde en dårlig dag.

Lenke til kommentar

Fight Club

Noen andre som har lagt merke til at Tyler i Fight club sannsynligvis koblet bomben tilbake i drift etter at narratoren fikk disarmert bomben? Man legger merke til at Tyler justerer noe med bomben, samtidig som han knekker nøkkelen i låsen og forsegler skjebnen. I boka dør også narratoren av skuddskaden han påfører seg selv, noe som for meg til å tro at Fincher ikke har noe grunn til å la han leve i filmen. Det er altså ingen "Happy ending" som mange har en tendens til å tro, bygningen Narratoren og Marla befinner seg i, jevnes også med jorda. Merkelig at jeg ikke har tenkt på det før.

Endret av dicktator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...