Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Fountain fra hukommelsen.

Den er delt i tre deler, del 1 er i fortiden med en spansk conquestador (?) som leter etter evig liv, i form av "livets tre". Del 2 er i nåtiden med en lege som prøver å redde livet til konen sin som holder på å dø av kreft. Del 3 er i fremtiden, og noe mer abstrakt og vanskelig å forklare. Det er mange teorier på hva som binder disse delene sammen, utenom temaet og skuespillerne. Den teorien jeg liker best er at delen fra fortiden er det som står i boken som Izzi (fra nåtiden) skriver. Nåtiden er nåtiden.

Fremtiden er der Tommy (Hugh Jackmans karakter) er i et slags romskip, sammen med treet som Izzi har vokst inn i (fra historien som hun fortalte til ham, om en hun møtte i Sør-Amerika). Han har funnet evig liv, men er ikke fornøyd fordi han ønsker å vekke konen til livet. Da Izzi snakket om nebulaer og døende stjerner, fortalte hun om at stjerner døde og ble født på nytt. Derfor drar Tommy ut til en slik nebula for at Izzi skal bli "reborn".

Moralen er sånn jeg ser det at Tommy tar feil, og at man ikke kan kjempe mot døden (selv om han i filmen lever evig).

Jeg har forresten bestilt Fountain på blu-ray og ny full HD-tv som kommer i morgen, så dette blir en fin fredag. Gleder meg enormt til å se den igjen.

Lenke til kommentar
Dagbladets anmeldelse av Alien vs. Predator: Requiem:

Terningkast 1!

Er den rævluktende dårlig? Eller er dette en sånn "Iran-Tibetisk dansedramakomedie med alvorlige undertoner-anmelder"?

Slike anmeldelser er som oftest skrevet i ekte Pitchfork-stil - det handler ikke om det som anmeldes, men hvem som anmelder. Det er om å gjøre å skrive den verste, mest velformulerte (om du vil) slakten av en film anmelderen mislikte før den begynte.

Lenke til kommentar

Uwe Boll = drit. I 99% av tilfellene. Alle spill-filmene han har laget har hatt pene trailere og noen kjente skuespillere (hvorfor de blir med på makkverkene hans skjønner ikke jeg).

Har sett noen. Blood Rayne (Kristanna Loken mm, hun har en full frontal nude scene men ikke engang DEN er sexy). Sugde fryktelig, og jeg liker "dårlige" filmer egentlig. Denne bare suger, ikke sånn "så-dårlig-at-det-er-moro" engang. Pluss for at sexscenen er et eget kapittel på DVD-en.

Doom. Helt for jævlig. Dårlige skuespillere, dårlige sets, dårlig plot.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Jeg så de 4 første minuttene av Team America, skrudde av og sletta filmen fra PC-en.

Hvorfor?

Jeg synes den var helt elendig laget og den fantes ikke morsom. Jeg satt som en sur kjerring etterpå fordi jeg trodde jeg skulle gapskratte etter det kompisene mine har sagt. Kanskje, men bare kanskje, jeg ser den og forteller om hva jeg synes helhetlig. Men det får bli en dag jeg har ekstremt lite å gjøre.

Lenke til kommentar
Jeg så de 4 første minuttene av Team America, skrudde av og sletta filmen fra PC-en.

Hvorfor?

Jeg synes den var helt elendig laget og den fantes ikke morsom. Jeg satt som en sur kjerring etterpå fordi jeg trodde jeg skulle gapskratte etter det kompisene mine har sagt. Kanskje, men bare kanskje, jeg ser den og forteller om hva jeg synes helhetlig. Men det får bli en dag jeg har ekstremt lite å gjøre.

Elendlig laget?

Jeg lo så jeg grein noen steder jeg! Må innrømme at den ikke var så morsom som jeg forventet, men likevel. Makan til herlig parodi. Bare det å styrte Eifeeltårnet med bazooka uten å bry seg, for så å si "Everything is BON!" :!:

Lenke til kommentar

Hvorfor?

Elendlig laget?

Jeg lo så jeg grein noen steder jeg! Må innrømme at den ikke var så morsom som jeg forventet, men likevel. Makan til herlig parodi. Bare det å styrte Eifeeltårnet med bazooka uten å bry seg, for så å si "Everything is BON!" :!:

Det var muligens en av grunnene til at jeg synes den var helt grusomt elendig.

Lenke til kommentar

Hvorfor?

Elendlig laget?

Da har du misforstått hva filmen handler om egentlig.

Lenke til kommentar

Hvorfor?

Elendlig laget?

Det er poenget da. Ser du på ektramateriellet, så sier regissøren at poenget med hele filmen er hvordan verden er sett fra amerikansk vinkel. Legger du merke til hver gang du ser et nytt sted, så står det hvor langt unna det er fra USA?

Endret av KoffeinKanin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...