Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Shaun of The Dead er en av top 250s beste filmer imo. En skam at den er så langt nede. Ble også rimelig skuffet over at Die Hard er på 133#. Burde vært på top 10. Tross alt er det tidenes actionfilm. Ser at den har steget da. For noen år siden hadde den 8.0 og nå har den 8,2 :)

Synes også det er merkelig at Bourne Ultimatum får plass, den var da ikke så utrolig bra.

Dette er jo kun meningen til de som har stemt og ingen klar fasit.

Og Bourne Ultimatum er bare en ny film som blir skrytt opp i taket med en gang og alle gir den toppkarakter,så faller den nedover som tiden går.

Lenke til kommentar

"The Bourne Ultimatum" klarer ikke stå på egne ben som en av verdens 250 beste filmer, den må stå på skuldrene til sine forgjengere, noe som blir feil kvalifikasjonsgrunnlag. Både PotC og SotD mer eller mindre gjennopplivet døde sjangere, er fantastisk underholdene, og representerer eventyret filmen kan være på en overbevisende måte. Jeg mener begge to hører med på lista.

Lenke til kommentar
I dag skal jeg se filmen som bl.a. Coen brødrene har som inspirasjonskilde: The Night of the Hunter. Har lenge sett frem til å se denne her, men presterte å glemme å bestille den under forrige innkjøpsrunde. Håper ikke den skuffer. :)

Den er evig kul.

Må si meg enig i det. Scenen med bilen i elven er noe av det mer creepy jeg har sett. Men denne filmen har så mange fabelaktige scener, så jeg skjønner godt hvorfor mange har den som inspirasjonskilde. Den skuffet absolutt ikke.

Jeg begynner å miste litt respekten for IMDbs top250 liste. Den har vært kilde til mange gode filmstunder (og noen små skuffelser), men det er rett og slett for lett for nye filmer å komme inn på listen. Det er et tosifret antall filmer fra 2007, og så bra har ikke filmåret vært. Når gode eventyrfilmer som "Pirates of the Caribbean" og "Shaun of the dead" (snart ute begge to) må gjøre plass for "The Bourne Ultimatum" og "Ratatouille" er noe feil. Etter min mening burde filmene få lov å bli to år gamle før de fikk lov å hoppe inn på lista.

Nye filmer faller fort ut igjen også, det skal litt til for å overleve tidens tann. Er jo filmer som var innom listen fra 2007 som ikke er å finne lenger, som eksempelvis The Simpsons Movie. No Country for Old Men var vel på rundt 12. plass for en uke eller to siden, den er nå nede på 24. plass. Så mange filmer opplever å falle fra etterhvert. Andre filmer blir kultfilmer først en god stund etter at de kom ut. Som eksempelvis The Night of the Hunter, som jeg kunne kose meg med i kveld :)

Lenke til kommentar
Sitter og ser på Jumanji på TCM nå :p Husker hvor skummel jeg syntes den var når var liten, nå sitter jeg og ler av den ^^

Hehe, syns den er skummel enda jeg:(

Juno - Kjempefin film. Lenge siden jeg har sett en film som har satt så stort inntrykk på meg. Anbefales til alle. Alle tiders film. Kjenner jeg har en fin følelse i magen. Oh, er glad :]

Denne skal jeg se bare pga det du sa nå:p Gleder meg;)

Lenke til kommentar
"The Bourne Ultimatum" klarer ikke stå på egne ben som en av verdens 250 beste filmer, den må stå på skuldrene til sine forgjengere, noe som blir feil kvalifikasjonsgrunnlag.

Hvorfor er det feil? Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back er en fenomenal film i mine øyne og den ville ikke vært det samme uten den første som banet veien. The Godfather: Part II er jo også ansett som en av tidenes filmer, men også den kan takke den første for å hjelpe til. :)

Lenke til kommentar
Regner med det er Juno du snakker om her? Isåfall så er den ute som DVDScreener allerede.

Er den jeg mente ja. Vet den ligger på nettet men syns sånne filmer er verdt å se på kino eller kjøpe på DVD. Klart verdt det.

Går fint an å se filmen på tv, uten at noen egang ville tenkt over hvor du fikk filmen fra.

Lenke til kommentar

Er det forresten noen som har opplevd at film og musikk passer sammen? Altså at den musikksmaken du har passer med den type film du liker? Tenkte over dette i kveld og mange av de filmene jeg ser på mine favoritter har theme sanger som jeg liker veldig godt. Eksemplene er the matrix eller bourne triliologien... Rob dougan og don davis er en av mine favoritt artister samtidig som the matrix trililogien er en av mine favorittfilmer. Memento er jo en helt genial film, og jeg kan godt sitte å høre på theme sangene fra den filmen, det samme med bourne trilogien. Theme sangene her er jo geniale, er det da tilfeldig at sluttsangen fra moby tilhører en av mine favorittartister? Eller er det bare jeg som liker musikk som egner seg til film? :p

Lenke til kommentar
Hvorfor er det feil? Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back er en fenomenal film i mine øyne og den ville ikke vært det samme uten den første som banet veien. The Godfather: Part II er jo også ansett som en av tidenes filmer, men også den kan takke den første for å hjelpe til. :)

Både SW5 og GF2 er fantastiske filmer (sikkert derfor de er på top250), mens "Bourne 3" er 1/3 av en OK triologi. De klarte å skape en egen stemning som bygget videre på sine forgjengere, utdypet universet, men kom med en ny historie. "Bourne 3" var stort sett oppgulp fra de to første, og en god del mer action. Den har hverken historie eller persongalleri til å bli liggende på listen særlig lenge*, og som "the Simpsons", "Transformers" og "PotC3" kommer den til å rase ut av listen innen kort tid. Derfor mener jeg de bør skjerpe kriteriene for nye filmer å komme inn på lista, en film som kommer på top 100 for så å forsvinne ut innen to måneder, har ingenting på lista å gjøre noensinne.

*Bare vent å se, nå blir den liggende der i fem år bare for å motbevise meg ;)

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...