Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nesten uansett hvor jeg kikker her på filmdelen av forumet så blir det nevnt filmen Fight Club.

Har enda ikke sett denne, men klarte å lese en spoiler som etter jeg forstod det dominerte hele sluttopplevelsen.

Mye av poenget var visst at i slutten kom de fram til schizofreni.

Etter alt skrytet jeg har lest her, har jeg veldig lyst å se filmen. Men er redd for at mye av opplevelsen blir ødelagt nå som jeg allerede er observant fra begynnelsen av? Ser så mange som sier de gjerne skulle sett den en "første gang" til. :dontgetit:

Jeg hadde faktisk fått med meg dette da jeg så den første gangen, men elsket den allikevel. Ikke tenk for mye på det.

Lenke til kommentar

Fight Club er en veldig bra, morsom og spennende film full av gode sitater og skuespill. Ikke bry deg så mye om det du har lest, prøv og ikke tenk så mye på det og bare len deg bakover og nyt et mesterverk ^^ Har selv sett den 3 ganger og har elsket den hver gang.

Så nettopp The Shawshank Redemption. Fy flate det var en god film, og nå skal jeg se på den nye episoden av Prison Break :D Fengselsfilm dag i dag gitt :D

Lenke til kommentar

Jeg hadde også en anelse om hva tvisten i FC var før jeg så den første gang, men det ødela ikke filmopplevelsen på noen måte (det er vanskelig å si da jeg hadde en mistanke som viste seg å stemme, men jeg tror ikke den hadde kommet som noe kjempesjokk uansett). Jeg hadde skyhøye forventninger og disse ble innfridd til de grader. Bare len deg tilbake og nyt et verk hvis like sjelden kommer ut av Hollywood, den er gjennomført kul, og generelt utrolig gjennomført (Jeg har i ettertid, etter å ha sett filmen 3-4 ganger, riktignok lagt merke til noen elementer som trekker den litt ned, men hvem bryr seg vel). Håper ikke forventningene dine er for høye nå.

Lenke til kommentar
Bah. Har forsøkt LOTR-maraton flere ganger både med og uten venner til stede. Det ender med at alle sitter og halvsover mot slutten av toern og vi går og legger oss. Tips:

Ikke start tidlig på kvelden. Da er det midt på natta før toern er ferdig. Start på dagen.

Det er hardt ja, har klart det en gang med EE. Tok vel 11-12 timer :)

Jeg har også pløyet gjennom alle extended version av LOTR. Begynte vel i 8 tiden på kvelden og ble ferdig først på morgenkvisten en gang. Må si jeg var ganske kjørt på slutten.

Lenke til kommentar

Jeg har 1-ern i Extended og 2-ern og 3-ern i Vanlig + bonusmateriale-disk, men det er en god del timer uansett. Hvis det blir fryktelig hardt utover natta, kan jeg heller drite i bonusmateriale og bare nyte filmene. Er jo tross alt 9 timer med magi.

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar

Skjit. Ante ikke at det var så mye. Tenkte det var rundt en time per jeg, men da er det mulig at jeg må dele inn litt da. Kan det da kalles maraton? F.eks. hvis jeg ser 1-ern + bonusmateriale på den fredag kveld. Og tar et par timer pause før nesten film, eller er det slik at man må sitte pal i 12 timer? ^^

Lenke til kommentar

Jeg begynner å miste litt respekten for IMDbs top250 liste. Den har vært kilde til mange gode filmstunder (og noen små skuffelser), men det er rett og slett for lett for nye filmer å komme inn på listen. Det er et tosifret antall filmer fra 2007, og så bra har ikke filmåret vært. Når gode eventyrfilmer som "Pirates of the Caribbean" og "Shaun of the dead" (snart ute begge to) må gjøre plass for "The Bourne Ultimatum" og "Ratatouille" er noe feil. Etter min mening burde filmene få lov å bli to år gamle før de fikk lov å hoppe inn på lista.

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Jeg begynner å miste litt respekten for IMDbs top250 liste. Den har vært kilde til mange gode filmstunder (og noen små skuffelser), men det er rett og slett for lett for nye filmer å komme inn på listen. Det er et tosifret antall filmer fra 2007, og så bra har ikke filmåret vært. Når gode eventyrfilmer som "Pirates of the Caribbean" og "Shaun of the dead" (snart ute begge to) må gjøre plass for "The Bourne Ultimatum" og "Ratatouille" er noe feil. Etter min mening burde filmene få lov å bli to år gamle før de fikk lov å hoppe inn på lista.

Helt enig, det er mye rart som kommer inn. Jeg bruker heller Rotten Tomatos..

Lenke til kommentar

Nye (populære) filmer har en en tendens til å skyte oppover på listen rett etter release, men de når hypen går over, synker de sakte men sikkert. Som vi ser er nå PotC og Shaun of the Dead (gode filmer begge to, men ikke 250-materiale i mine øyne) på vei ut, om et eller to år er nok Bourne og Ratatouille borte også. De virkelig gode (eller de som blir enslags moderne klassikere, som f.eks. Matrix) blir igjen.

Lenke til kommentar

Shaun of The Dead er en av top 250s beste filmer imo. En skam at den er så langt nede. Ble også rimelig skuffet over at Die Hard er på 133#. Burde vært på top 10. Tross alt er det tidenes actionfilm. Ser at den har steget da. For noen år siden hadde den 8.0 og nå har den 8,2 :)

Synes også det er merkelig at Bourne Ultimatum får plass, den var da ikke så utrolig bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...