Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg synes vi har for milde aldersgrenser i Norge. Det er ikke mange land i verden som har strengere grenser. Likevel synes jeg vi burde justere tallene litt og operere med 16-års grense, fjerne 15-års grensen og begynne med 13-års grense for eksempel.

Det tror jeg faktisk ikke helt på tror Norge egentlig er litt mitt på tre når det kommer til aldersgrenser.

Nei, vi er ikke midt på treet. Vi er ganske milde. Du må gjerne prøve å finne land som er mindre strenge enn oss, men du finner ikke mange. Sverige og Danmark, muligens Nederland er de jeg kommer på umiddelbart.

Lenke til kommentar

Hvis du kjøper "Fight Club", så kjøp en med kommentarspor. Trodde jeg skjønte filmen selv, men alle de små nyansene de snakket om på kommentarsporet åpnet øynene mine enda mer. Dessverre kan man se en film "første gangen" bare èn gang, avogtil skulle jeg ønske det fantes andre muligheter :)

Lenke til kommentar
Jeg synes vi har for milde aldersgrenser i Norge. Det er ikke mange land i verden som har strengere grenser. Likevel synes jeg vi burde justere tallene litt og operere med 16-års grense, fjerne 15-års grensen og begynne med 13-års grense for eksempel.

Det tror jeg faktisk ikke helt på tror Norge egentlig er litt mitt på tre når det kommer til aldersgrenser.

Nei, vi er ikke midt på treet. Vi er ganske milde. Du må gjerne prøve å finne land som er mindre strenge enn oss, men du finner ikke mange. Sverige og Danmark, muligens Nederland er de jeg kommer på umiddelbart.

Endel lavere enn midt på treet. Og Sverige er vel hakket over oss igjen.

Lenke til kommentar
Problemet jeg har med "American History X" er at jeg aldri klarer å se for meg Edward Norton i andre roller etter den og "Fight Club". Han er så kjedelig tam i alt annet han har spilt i.

Legg til The Score og 25th Hour. Sistnevnte er kanskje min favorittrolle med fyren, ved siden av American History X. Han er dyktig, men enig at han også kan være ganske så grå og kjedelig til tider. Han har forresten to tamme roller i Illusjonisten og The Italian Job for å nevne noe.

Lenke til kommentar
Ja. Og det er vel kun Universal som ikke har gått over til Blu-Ray også. Alle de andre har gått over.

Både Paramount og Dreamworks er fremdeles eksklusivt HD DVD (på tross av spekulasjoner enkelte er raskt ute med å formidle), i tillegg til Universal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...