HeHauken Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Så nettopp Rovdyr på kino og jeg må bare spørre: Hva er det med norske filmer og dårlig skuespill med henhold til dialoger? Når de åpner kjeften sin og snakker, ødelegges hele opplevelsen. Jeg tror ikke på skuespillerene, dialogen virker i ufattelig påklistret, i likhet med samtlige norske filmer jeg har sett i det siste. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Hey, i følge moviebodycounts.com er LOTR: Return of The King filmen med tidenes høyeste bodycount, slår 300 med 236, og ender opp på 836. Enda en grunn til at den er favoritten min. EDIT: Oi, Agent 47 ender opp på 18. plass på karakter-listen med 53 kills. Ikke noen Silent Assassin-rating på han nei. http://www.moviebodycounts.com/Top-Characters.htm Endret 12. januar 2008 av Thrusthamster Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Så nettopp Rovdyr på kino og jeg må bare spørre: Hva er det med norske filmer og dårlig skuespill med henhold til dialoger? Når de åpner kjeften sin og snakker, ødelegges hele opplevelsen. Jeg tror ikke på skuespillerene, dialogen virker i ufattelig påklistret, i likhet med samtlige norske filmer jeg har sett i det siste. Er enig der, men det er jo noen norske skuespillere som er gode i dialoger! Men men, var filmen bra? Haha, har sykt lyst til å se den, men er bare 16, er de veldig strenge på alder osv? Eller bare lar dem deg gå rett inn hvis folk ikke ser ut som om de er 10? Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Filmen var stilistisk bra, plotet velfungerende og skuespillet greit. Noen dialoger var morsomme, men jeg trodde som sagt ikke på dem. Det ødela mye. Ellers god underholdning, men neppe en film som sees igjen. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Har lest litt, og føler jeg må kommentere Kill Bill/Transformers saken. Den scenen der de brukte filmmusikken til Kill Bill synes jeg var utrolig dårlig. Den gir filmen et useriøst preg, og samt at 'ideen' om å gjøre det ikke er original. Tusenvis av andre amatørfilmskapere har brukt den sangen, og hver gang den blir brukt blir sangen enda mer utvasket. Når da den brukes i en så stor produksjon som Transformers, så føler jeg skam på vegne av skaperne av filmen. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Hæ? Hvordan kan du si det? Mener du Tarantinos ninjaunivers hører med utenomjordiske roboter? Så om du ser en transformers-robot i Batman, så er det toppers? Hva har det med saken å gjøre? En film blir ikke mindre fiksjonell fordi den drar paralleller til andre filmer. Jeg tror kanskje du valgte feil ord. Nei. "Fiksjon av annet univers" er tanken her. Hvordan kan noe sånt øke selve transformers-fiksjonen, da? Lenke til kommentar
modin Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Mine tanker rundt norsk films mangel på fornying, da den ser ut til å mangle all lyst på forandring når den har funnet en suksee løsning. Fra 70-tallet og fram til 90-tallet ble det stort sett laget filmer med budskap og dramatisk skuespill og alle skulle være sinna og si JÆVLA (på en veldig påtatt måte), når dette konseptet til slutt hadde blitt en parodi på seg selv og latterligjort til de grader av bla. Harald og Bård. Kom det en "ny bølge" faktisk representert av netopp Harald Eia som skuespiller med filmen Detektor. Etter det har så å si all norsk film på en eller annen måte hatt noe detektor over seg, og ingenting har hvert egentlig nyskapende, og alt som kommer er laget for å få flest mulig folk til teateret. Den eneste som er aktiv regissør i Norge i dag og står for noe virkelig annerledes er sansynligvis Bent Hammer. Det er total mangel på mangfold og hver gang det skapes en suksee skal alle hive seg på den. Mange vil kanskje trekke fram filmer med andre genre og si at disse representerer noe helt annet, men det vil alltid bli laget filmer i forskjellige genre, men den grunnleggende stilen er veldig mye av det samme når det gjelder alle filmer etter detektor enig? Igjen og igjen hører vi leksa fra anmelderne at norsk film aldri har hvert så god som nå, først og fremst anmeldere i de mer folkelige delene av pressen, men alikevel. Jeg tror det vanskelig å nevne en norsk film som er laget de siste 10 årene, som representerer noe interesant og annerledes, og som vil være interesant å se om 15 år. Sverige og Danmark har begge en historie og samtid hvor det lages kvalitetsfilmer som blir husket, i dagens Norge virker det som om det kun lages underholdningsfilm, noe som er vel og bra. Det man kan stusse på er at mange av disse filmene faktisk er så store kommersielle sukseer at de de klarer, seg uten støtte alikevel pøsses det millioner ut for at det skal lages nok en romantisk komedie med Pia Tjelta eller en skrekkfilm med noen unge mennesker oppe i fjellet. Dette er jo filmer som aldri vil ha noe som helst interesse blandt andre enn nordmenn ute etter underholdning, kan det ikke lages mer interesant film i Norge også, vi har jo potensiale og vi ser at det har kommet noen mer kunstneriske filmer med en særegne melankolsk stil. Kan vi ikke forsøke å lede støtten til slike prosjekter i stede for å støtte underholdningsfilmer som alikevel vil klare seg økonomisk. Det er ikke Lange flate Ballær som vil sette Norge på filmkartet internasjonalt, men filmer som Salmer fra kjøkkenet eller den Brysomme mannen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=AOBFqlJp2js http://www.youtube.com/watch?v=Ksc_7StCIgU...feature=related http://www.youtube.com/watch?v=aQAHGVG1Mfg...feature=related http://www.youtube.com/watch?v=_ZlwsUrKH2Q http://www.youtube.com/watch?v=YM3ZB0KDh5M...feature=related Endret 12. januar 2008 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Jeg tenker å kjøpe meg en samling med Pixar-filmene. Har sett på denne. Men tror dere det kommer en ny samling som inneholder Ratatouille når den kommer ? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Death Sentence må være den mest merkverdige (i mangel på bedre ord) filmen jeg har sett fra 2007. James Wan (Saw) serverer en film som har alt fra elendige stereotyper til de mest herlige scenene med Max Payne-vibber. Filmen drar jo i alle retninger og det er merkelig at den er blitt så lite nevnt, spesielt her på forumet. Overaskende film i hevn-sjangeren. Jeg vet ærlig talt ikke helt hva jeg skal syntes om filmen, annet enn at Kevin Bacon er rå her og at James Wan gjerne kan lage en Max Payne-film fremfor John Moore. Da helst uten stereotypene og et par andre merkelige elendige ting i en film som består av alt fra det beste til det værste. Jeg kan vel ikke si annet enn at den bør sees. Ekkel, trist, kul, dårlig, bra. Hva skal en si? Noen andre som har sett den? Kjøp heller DVDen fremfor å vente til kinopremieren. Bra bilde, men kanskje litt vel spoilerish: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Filmen hadde meg ved MP Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Filmen drar jo i alle retninger og det er merkelig at den er blitt så lite nevnt, spesielt her på forumet. Kanskje fordi den ikke har norsk kinopremiere før i slutten av februar? Men jeg kjøpte den fra statene. Er enig i at den er litt ujevn. Men baconet var crispt. Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Death Sentence må være den mest merkverdige (i mangel på bedre ord) filmen jeg har sett fra 2007. James Wan (Saw) serverer en film som har alt fra elendige stereotyper til de mest herlige scenene med Max Payne-vibber. Filmen drar jo i alle retninger og det er merkelig at den er blitt så lite nevnt, spesielt her på forumet. Overaskende film i hevn-sjangeren. Jeg vet ærlig talt ikke helt hva jeg skal syntes om filmen, annet enn at Kevin Bacon er rå her og at James Wan gjerne kan lage en Max Payne-film fremfor John Moore. Da helst uten stereotypene og et par andre merkelige elendige ting i en film som består av alt fra det beste til det værste. Jeg kan vel ikke si annet enn at den bør sees. Ekkel, trist, kul, dårlig, bra. Hva skal en si? Noen andre som har sett den? Kjøp heller DVDen fremfor å vente til kinopremieren. Bra bilde, men kanskje litt vel spoilerish: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Dotten: En kompis sa det var mye grine-scener i filmen? Kan du si/utdype noe om dette uten å spoile handlingen? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 Ja ser at den ikke har premiere på norsk kino før i februar. Men bedre å kjøpe unrated, fremfor den nedskalerte versjonen som nok blir vist på norsk kino (dog vet jeg ikke hvor stor forskjellen er). Ganske dårlig av norsk kino å være såpass treg. Visste knapt om denne filmen her og er bare glad til for at jeg lot meg overtale til å se den. Mine tidligere kolleger har en uvane å finne frem alt for hjernedøde filmer (selv for meg), men denne var en artig affære. Men vanskelig å gjøre seg helt opp en mening, men tror den vil falle i smak for mange her inne. Dotten: En kompis sa det var mye grine-scener i filmen? Kan du si/utdype noe om dette uten å spoile handlingen? Om jeg hadde vært alene tror jeg at jeg ville felt noen tårer ja (i starten), men er for feig til å gjøre slik i lag med andre. Ahh, well. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 12. januar 2008 Del Skrevet 12. januar 2008 (endret) Death Sentence må være den mest merkverdige (i mangel på bedre ord) filmen jeg har sett fra 2007. James Wan (Saw) serverer en film som har alt fra elendige stereotyper til de mest herlige scenene med Max Payne-vibber. Filmen drar jo i alle retninger og det er merkelig at den er blitt så lite nevnt, spesielt her på forumet. Overaskende film i hevn-sjangeren. Jeg vet ærlig talt ikke helt hva jeg skal syntes om filmen, annet enn at Kevin Bacon er rå her og at James Wan gjerne kan lage en Max Payne-film fremfor John Moore. Da helst uten stereotypene og et par andre merkelige elendige ting i en film som består av alt fra det beste til det værste. Jeg kan vel ikke si annet enn at den bør sees. Ekkel, trist, kul, dårlig, bra. Hva skal en si? Noen andre som har sett den? Kjøp heller DVDen fremfor å vente til kinopremieren. Bra bilde, men kanskje litt vel spoilerish: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg så filmen for noen uker siden, men fikk nokså lik følelse som du fikk. Var ikke sikker på hvordan jeg skulle angripe den så jeg lot det bare være. Jeg likte den, men jeg likte den ikke. Om du sier hva jeg skjønner.? Endret 12. januar 2008 av Hille Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Noe har skjedd med twofiftyen min når jeg er innlogget. "New movies on the list" viser absolutt alle filmene jeg ikke har sett, ikke bare de siste forandringene. Er dette en innstilling jeg selv har satt på ved uhell, eller er det en ny funksjon som bare er irriterende? hvordan kan jeg eventuelt stille det tilbake slik det var før? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Det er nok TwoFifty som sliter. Og det er ikke første gang. Har samme problemet selv. Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Fra hvilken film er disse replikkene fra? LINK Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Fra hvilken film er disse replikkene fra? LINK http://www.imdb.com/title/tt0104257/maindetails Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 (endret) Er Beowulf god? Skal se den på kino i dag. Edit: har foressten noen sett denne? http://www.imdb.com/title/tt0385639/ Endret 13. januar 2008 av Batnobbit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå