CCola Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 At folk synes denne scenen er teit fordi det oser Kill Bill ut av den forstår jeg ikke. Musikken er vel heller ikke Kill Bill OST? Jo Tomoyasu Hotei - Battle Without Honor Or Humanity blir brukt i den scenen. Fordi om musikken er brukt i en annen scene, i en annen film, betyr det jo ikke at scenen i Tranformers ikke kicka ass da. Noe som den gjorde Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Tenkte jeg skulle se The butterfly effect i kveld, men så traileren, konseptet virket kult men den virka litt kjedelig for det. Kan den anbefales? Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Slår godt an hos tenåringene ihvertfall. Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 The Butterfly Effect var Donnie Darko på speed... Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Tenkte jeg skulle se The butterfly effect i kveld, men så traileren, konseptet virket kult men den virka litt kjedelig for det. Kan den anbefales? Jeg likte den ikke noe særlig, men du bør se den selv om komme opp med en mening på egenhånd. Skjønner ikke helt poenget med å spørre forumet om tillatelse til å se filmer. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Beste er vel egentlig å ikke ha så altfor høye forventninger. Jeg synes personlig det er fin-fin, lett paranormal thriller, som underholder, uten å grave for dypt nede i hjernebarken. Den setter ting veeeldig på spissen og blir på den måten litt platt. Endret 11. januar 2008 av CollectTheCheck Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Tenkte jeg skulle se The butterfly effect i kveld, men så traileren, konseptet virket kult men den virka litt kjedelig for det. Kan den anbefales? Jeg likte den ikke noe særlig, men du bør se den selv om komme opp med en mening på egenhånd. Skjønner ikke helt poenget med å spørre forumet om tillatelse til å se filmer. Spørr ikke om tilatelse, liker bare og sjekke om filmen suger totalt eller er bra... Takker for svar, kommer nok til og se denne i kveld eller i morgen. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Tenkte jeg skulle se The butterfly effect i kveld, men så traileren, konseptet virket kult men den virka litt kjedelig for det. Kan den anbefales? Jeg likte den ikke noe særlig, men du bør se den selv om komme opp med en mening på egenhånd. Skjønner ikke helt poenget med å spørre forumet om tillatelse til å se filmer. Spørr ikke om tilatelse, liker bare og sjekke om filmen suger totalt eller er bra... Takker for svar, kommer nok til og se denne i kveld eller i morgen. Finner aldri ut det fra å spørre her. Jeg har likt filmer som folk har slaktet, og motsatt. Mye kjekkere å se en film uten at du vet hva folk synes om det. Endret 11. januar 2008 av Hille Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Jeg liker og høre andre folks mening. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 At folk synes denne scenen er teit fordi det oser Kill Bill ut av den forstår jeg ikke. Musikken er vel heller ikke Kill Bill OST? Yippiii kaay eyy Motherfucker! - Karl, Mot i Brøstet. Det som irriterer meg er at den scenen sier at Kill Bill universet er relevant til historien. Filmen handler først og fremst om "Transformers". Hva andre filmer med helt andre historier handler om er en helt annen sak, et helt eget univers. Gjentar meg litt nå, men.. Det går bare ikke an å sy slike kjente elementer inn i en helt annen film. Kanskje noen finner den morsom, men man blir frarøvet selve fiksjonen. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Det er vel ikke akkurat første gang noe sånt skjer. Sunshine brukte jo Lux Aeterna av Clint Mansell, som ble lagd til Requiem For A Dream. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Kanskje ikke riktig sted å spørre, men hvis jeg kjøper to dvder på amazon.co.uk til pris av 28gbp totalt, sender de da de to dvdene separat så jeg slipper moms og toll? Nei, de forskjellige amazon-butikkene sender samlet, så det er bedre å stykke opp ordrene. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 At folk synes denne scenen er teit fordi det oser Kill Bill ut av den forstår jeg ikke. Musikken er vel heller ikke Kill Bill OST? Yippiii kaay eyy Motherfucker! - Karl, Mot i Brøstet. Det som irriterer meg er at den scenen sier at Kill Bill universet er relevant til historien. Filmen handler først og fremst om "Transformers". Hva andre filmer med helt andre historier handler om er en helt annen sak, et helt eget univers. Gjentar meg litt nå, men.. Det går bare ikke an å sy slike kjente elementer inn i en helt annen film. Kanskje noen finner den morsom, men man blir frarøvet selve fiksjonen. Du tenker alt for mye. Når du ser Transformers må du bare lene deg tilbake å nyte et mesterverk av en film. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Det som irriterer meg er at den scenen sier at Kill Bill universet er relevant til historien. Filmen handler først og fremst om "Transformers". Hva andre filmer med helt andre historier handler om er en helt annen sak, et helt eget univers. Gjentar meg litt nå, men.. Det går bare ikke an å sy slike kjente elementer inn i en helt annen film. Kanskje noen finner den morsom, men man blir frarøvet selve fiksjonen. Frarøvet fiksjonen? Jeg vil si at slike ting underbygger fiksjonen. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hæ? Hvordan kan du si det? Mener du Tarantinos ninjaunivers hører med utenomjordiske roboter? Så om du ser en transformers-robot i Batman, så er det toppers? Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Noen som har en god dokumentar lik Michael Moores "Sicko" "Bowling for Columbine" og "Fahrenheit 9/11" og anbefale? Tema spiller nesten ingen rolle, bare kom med forslag Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Nå har jeg sett National Treasure: Book of Secrets, og alt jeg har å si er fysj! Lenke til kommentar
DiskusJon Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Noen som har en god dokumentar lik Michael Moores "Sicko" "Bowling for Columbine" og "Fahrenheit 9/11" og anbefale? Tema spiller nesten ingen rolle, bare kom med forslag Smaken av hund Kanskje ikke verdens beste dokumentar teknisk sett, men det får deg til å tenke litt over norsk merkevarebygging.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Hæ? Hvordan kan du si det? Mener du Tarantinos ninjaunivers hører med utenomjordiske roboter? Så om du ser en transformers-robot i Batman, så er det toppers? Hva har det med saken å gjøre? En film blir ikke mindre fiksjonell fordi den drar paralleller til andre filmer. Jeg tror kanskje du valgte feil ord. Lenke til kommentar
Doier Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 (endret) Michael Bay, Q.T; it's all the same, det er mainstream. Å si at man ikke sitter og lener seg tilbake når man ser for eksempel Kill Bill er bare bullshit. Skal man sitte å knekke nøtter bør man sette inn noe Lynch i DVD-spilleren. Angående det med at Tarantino "stjeler" fra andre filmer: Hvem har sagt at man ikke kan basere sin film på andres ideer? Hvorfor kan man ikke basere en film på et annet verk fra før av? Kanskje sier du at det er OK å basere sin film på en bok, noe som er veldig vanlig. Etter 200 år med romaner lest av "alle" er vel det naturlig også. Etter over 100 år med film bør vel også dette gjelde for filmgenren også? Remakes suger som oftest, min teori er at mange ideer rett og slett må bli utført av orginal stab. Om noen har så det talentet å lage gode remakes eller ihvertfal ta deler av andre filmer og gjøre de gode bør vel dette stå på lik linje med den orginale. EDIT: ser nå at denne posten ble litt offtopic, sånn går det om man bare skummer igjennom hva som står over.... Endret 11. januar 2008 av Doier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå