Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Criterion.com sender så vidt jeg har skjønt bare til USA og Kanada. Uansett, de tar mer for filmene enn mange andre nettbutikker.

De sender til alle verdens deler, men leste netopp nå at de tar 41$ i frakt.

Nei, kun USA og Kanada (Canada Global Express er Global Express-tjenesten (kurér) til Kanada, og ikke express globalt/til resten av verden). Som utgiver må de forholde seg til hvilke områder de har rettigheter til (noe en generell ikke direkte utgiver-tilknyttet distributør eller nettbutikk ikke trenger).

Så vidt jeg vet sluttet de å selv selge ut av Nord-amerika på midten av '80-tallet (handlet laserdiscer direkte fra dem den gangen, og fikk brev om at de ikke lengre tilbød tjenesten pga ovennevnte (selv om de var villige til å gjøre unntak for eksisterende kunder). Siden de ikke egentlig var konkurransedyktige på pris lengre hadde jeg uansett sluttet å bruke dem for annet enn titler som var vanskelige å finne hos andre).

Det hender Criterion DVD (som ikke har direkte kobling til Creiterion, men har en god del info om Criterions utgivelser og discer man ikke finner på Criterions egen side) har gode/greie tilbud, DVD Planet (nå søsterbutikk/eid av samme som Deep Discount) har normalt 35%off det meste av Criterion (og tilsvarende ytterligere 20%off som DeepDiscount innimellom, dog så vidt jeg husker med færre rabattkuponger), CD Wow har ofte god pris på i hvert fall noen Criterion-titler (anbefaler å gå inn gjennom DVD Times/The DVD Forums for £1 rabatt på de fleste DVDer, link i DVD and Film øverst på sida).

Ellers hadde vel egentlig spørsmålene rundt dette hørt hjemme i sticky'en 'Guide for kjøp'.

Lenke til kommentar

Storhandel for meg i helga! :wee:

• 1 stk. Transformes Samlerboks, metall.
  • Schindlers Liste
  • Saving Private Ryan
  • American History X
  • Batman Begins 2 Disk
  • Full Metal Jacket (Blu-ray)

Er fornøyd jeg! :)

Måtte samle opp de dvdene jeg vil ha videre i livet.

Lenke til kommentar
Noen filmer som er verdt å se i Helgen i Bergen? Skal ut med en veldig god veninne! :) Må nesten være en god film da :)

Jeg vurderer The Darjeeling Limited men den har fått litt lunken kritikk.

http://www.filmweb.no/bergenkino/incoming/...52189.ece?day=3

Noen tips? :)

Across The Universe kan passe bra, spesielt hvis dere er fan av Beatles, eller vil se en ganske god musikal.

(ikke bli skremt av det er en musikal, selv jeg som misliker sjangeren, likte filmen tålelig godt)

Fine og (i mine øyne) obligatoriske filmer å ha i filmsamlingen, selv om jeg ikke akkurat kan si det samme om Transformers.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Storhandel for meg i helga! :wee:
  • 1 stk. Transformes Samlerboks, metall.
  • Schindlers Liste
  • Saving Private Ryan
  • American History X
  • Batman Begins 2 Disk
  • Full Metal Jacket (Blu-ray)

Er fornøyd jeg! :)

Måtte samle opp de dvdene jeg vil ha videre i livet.

5 av de 6 filmene er på IMDBs top 250. Ikke akkurat et dårlig kjøpe det. Jeg sitter her med A Clockwork orange foran meg. Skal jeg gidde å sette DVD-en inn i PC-en og se gjennom hele på 131 min.? Er den verdt det?

Lenke til kommentar
Er det noen som har lyst til å anbefale meg en popcornfilm. Jeg trenger noe å glo på, men orker ikke en film jeg må overanalysere for å ha glede av

Er vel mulig å bestille Rogue Assassin (eller War som den også kalles) nå, tror den ble sluppet 1. januar i USA. Det var en film jeg forventet å være mer popcorn (Statham og Jet Li), men som overasket meg med å være mye mer enn det. Endte opp med at jeg måtte analysere litt allikevel på slutten ^^

Ellers er det vel de blocbusterne som topper salgslistene, om du da ikke har sett alle sammen enda. Transformers, Jurassic Park, Dum&Dummere, Indiana Jones osv. Poseidon (nyversjonen) syntes jeg var en absolutt drittfilm, men det er nå bare meg. Om du ikke har sett Princess Bride så se den, selv om det strengt talt ikke er noen popcorn-film. Men perfekt anledning til å se et kunstverk som ikke kreves for mye av de små grå :)

Lenke til kommentar
Shoot'em up er visst en bra actionkomedie om du greier og ignorere at den har en dårlig histore, men at den har fet action. Jeg har ikke sett filmen, har bare lest dette :)

Har sett den, sykt bra! Alle som elsket Crank burde se denne og kommer til å elske denne like mye!

Lenke til kommentar
Er vel mulig å bestille Rogue Assassin (eller War som den også kalles) nå, tror den ble sluppet 1. januar i USA. Det var en film jeg forventet å være mer popcorn (Statham og Jet Li), men som overasket meg med å være mye mer enn det. Endte opp med at jeg måtte analysere litt allikevel på slutten ^^

Ellers er det vel de blocbusterne som topper salgslistene, om du da ikke har sett alle sammen enda. Transformers, Jurassic Park, Dum&Dummere, Indiana Jones osv. Poseidon (nyversjonen) syntes jeg var en absolutt drittfilm, men det er nå bare meg. Om du ikke har sett Princess Bride så se den, selv om det strengt talt ikke er noen popcorn-film. Men perfekt anledning til å se et kunstverk som ikke kreves for mye av de små grå :)

Deler din mening om Poseidon. Likte faktisk originalen bedre. Indiana Jones (1'eren) har jeg liggende her. Den er lenge siden jeg har sett. Tror jeg må få sett den igjen. :)

Princess Bride og Rogue Assasin skal definitivt sjekkes ut senere :)

Tusen takk for hjelpen. er ikke alltid så lett å finne ut hva man vil se uten hjelp hehe

Lenke til kommentar
Shoot'em up er visst en bra actionkomedie om du greier og ignorere at den har en dårlig histore, men at den har fet action. Jeg har ikke sett filmen, har bare lest dette :)

Har sett den, sykt bra! Alle som elsket Crank burde se denne og kommer til å elske denne like mye!

Hva? Crank? Var det noen som ikke gav den fingeren?

Lenke til kommentar

Saa med andre ord saa boer ikke jeg se Crank. Greit for meg. :)

Lenke til kommentar
Eg likte ikkje Crank, er for så vidt glad i actionfilmar, men den klarte eg ikkje, det vart for mykje dumt.

Jeg slet med å holde følge til tider, det ble for mye mas, det er ikke ofte at det ser ut som om Tony Scott går på valium for å si det sånn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...