Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sjekk ut Event Horizon for en film som har litt av begge deler.

Oooohoo, den filmen tok meg fullstendig på senga. Her tenkte jeg en slags grei sci-fi ala. Alien 3 eller i nærheten. Så blir den bare mer og mer jævlig etterhvert, og selve romskipet ser jo ut som det kommer rett fra ens verste mareritt.

Merkelig hvor bra noen filmer er, så lenge man vet absolutt ingenting om dem før man ser dem.

Lenke til kommentar

Har håp om at No Country for Old Men skal bli creepy. Vil gjerne ha den følelsen jeg hadde i går kveld etter at jeg spilte litt Resident Evil (tror det var nr. 4) på Wii'en hos en kompis. Aldri vært borte i spillet før, kun filmene. Så der satt jeg og snek meg rundt, creepy som bare det. Snur meg og der står et jævla monsterzombiemenneskewhatever rett foran trynet på meg. Madammen hylte, kompisen min hylte (gjemte seg bak puten, pysete jævelen) og jeg tømte et helt magasin (bommet stort sett i ren panisk reaksjon). Det var herlig skal jeg si, fikk til og med mareritt i natt (så en gigantisk edderkopplignendezombiewhatever i taket) og spratt opp og slo på lyset, akkurat da våknet jeg ^^

Jeg er som regel feig som bare det når jeg ser skrekkfilmer. I Am Legend var nok til å skremme meg. Jurassic Park II (som knapt er skummel egentlig) fikk meg til å hyle ut på kinoen, men det var med god hjelp av en kompis som slo meg på låret akkurat når en kveppescene kom (han hadde sett den før, den jævelen). Er stort sett en feig jævel når det kommer til slikt. Gi meg en film med slanger eller edderkopper og dere finner meg gjemt under teppet. Var på Akvariet i går og mens ungene gikk bort og klappet på slangene folkene hadde tatt ut, så var jeg trygt plassert minimum ti meter unna, i tilfelle slangene muterte seg til zombielignende skapninger og spiste oss alle opp. Man kan jo aldri vite, jeg har så mange filmer å se så jeg har ikke lyst til å dø helt enda.

Mest skremmende filmen jeg har sett er en dansk en som tok til på en skole, hvor folk var innestengt og en morder snek seg rundt. Husker ikke hva den heter, så den med en haug med kompiser for 10 års tid siden. Det kan umulig være godt for helsen å bli skremt så mye.

Lenke til kommentar

Noen som vet hva filmen Soldiers: Heroes of World War II handler om? Jeg skjønner at det er andre verdenskrig, men er det en animasjonsfilm, hva er det? Iflg IMDB er skuespillerne som er med i filmen kun stemmer...

Noen screenshots eller noe i den duren?

Lenke til kommentar
Altså, "brutal" i ordets mening er den, men ikke så ekkel og heslig og "skummel" som folk skal ha det til (synes jeg da).

Helt enig. Dagens horror satser veldig mye på gore og ekstrem vold, de burde gjøre som de gjorde før, de mer psykologiske aspektene, dyster atmosfære o.l. Mye mer skumlere og da blir det god gammeldags skrekk.

Det er jo komplett feil. De som lagde filmer før satset like mye (kanksje mer) på gore og brutalitet. Grunnen til at vi har fått filmer som Saw og Hostel er at de som lager disse filmene er veldig inspirert av filmer som Cannibal Holocaust.

Endret av Mastema
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Var på Akvariet i går og mens ungene gikk bort og klappet på slangene folkene hadde tatt ut, så var jeg trygt plassert minimum ti meter unna, i tilfelle slangene muterte seg til zombielignende skapninger og spiste oss alle opp. Man kan jo aldri vite, jeg har så mange filmer å se så jeg har ikke lyst til å dø helt enda.

Du vil ikke dø, men det er greit å ofre ungene til zombieslangene? :ermm:

Lenke til kommentar
Angående gore versus psykologi, så tar jeg Texas Chainsaw Massacre over Rosemary's Baby anyday.

Rosemary's Baby er overlegen TCM, men for all del, TCM er ikke dårlig.

Schindlers Liste hadde "holdt" seg utrolig godt, eneste jeg hadde å utsette var at tyskerne snakket engelsk med hverandre og ikke tysk, noe som påvirker filmens realisme.

Litt morsomt å tenke på siste gang jeg så filmen var for 6 år siden, likevel husket jeg slutten og en viss scene, som inkluderer Goeth og terrassen hans...

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Cannibal Holocaust var vel aldri påtenkt som en potensiell kommersiell suksess?

Det tror jeg nok den var. Og det ble laget haugevis av lignende filmer, så det å si at det var mindre gore i skrekkfilmer før er feil.

Jeg er rimelig sikker på at Deodato ikke planla å lage en internasjonal blockbuster når han lagde Holocaust.

Lenke til kommentar

Må si meg smålig skuffet over Edward Scissorhands, da nevnte film ikke akkurat svarer til den kreative genialiteten Tim Burton innehar.

Noen som kan anbefale noe av han?

Har sett Big Fish, Corpse Bride, Sleepy Hollow, Batman, Batman Returns, Mars Attacks, Planet of the Apes og selvsagt nevnte Edward Scissorhands.

Sweeney Todd står på må-se-listen min... men er Charlie and the Chocolate Factory noe tess, eller burde man heller satse på originalen fra 1971?

Beetlejuice har jeg også sett, men det er såpass lenge siden at jeg ikke husker noe... er den verdt en "spin" i DVD-spilleren?

Lenke til kommentar
Må si meg smålig skuffet over Edward Scissorhands, da nevnte film ikke akkurat svarer til den kreative genialiteten Tim Burton innehar.

Noen som kan anbefale noe av han?

Har sett Big Fish, Corpse Bride, Sleepy Hollow, Batman, Batman Returns, Mars Attacks, Planet of the Apes og selvsagt nevnte Edward Scissorhands.

Sweeney Todd står på må-se-listen min... men er Charlie and the Chocolate Factory noe tess, eller burde man heller satse på originalen fra 1971?

Beetlejuice har jeg også sett, men det er såpass lenge siden at jeg ikke husker noe... er den verdt en "spin" i DVD-spilleren?

Beetlejuice er kul. Jeg syns ikke Charlie osv. Var noe særlig egentlig. En av de få som syns den var litt kjedelig :)

Noen som har sett "There Will Be Blood" på en eller annen måte? Den ligger jo på 48.plass på imdb nå men kommer ikke til Norge før uti februar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...