Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Hva syns dere om "The Butterfly Effect"? Jeg så denne fantastiske filmen i går, og jeg må si at det er en av de beste filmene jeg har sett. Ingen løse tråder, alt blir forklart og alt har en sammenheng. Virker som filmen er gjennomtenkt til minste detalj.

det er faktisk EN DEL løse tråder jeg alltid irriterer meg over når jeg ser den filmen, men nå er det så lenge siden sist at jeg husker ikke hva det var...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker eneren best, og hadde 2ern vært 10 år eldre hadde jeg nok likt den mye bedre enn jeg gjorde.

3ern er bare et forsøk på å kaste seg inn i samme klasse som Hostel virker det som, selv om det er ganske idiotiskt i og med at Hostel ikke er en så brutal film egentlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Selv om folk overdriver hvor brutal den er, så betyr ikke det at den ikke er det. Den fikk 18-års grense i Norge og det er temmelig unormalt.

Lenke til kommentar
Altså, "brutal" i ordets mening er den, men ikke så ekkel og heslig og "skummel" som folk skal ha det til (synes jeg da).

Helt enig. Dagens horror satser veldig mye på gore og ekstrem vold, de burde gjøre som de gjorde før, de mer psykologiske aspektene, dyster atmosfære o.l. Mye mer skumlere og da blir det god gammeldags skrekk.

Som Collect the Check poengterte for en tid tilbake, det du ikke ser er mye mer jævligere.

Ingen av dagens horror filmer er skumle lenger, de er bare plain syke.

Beklager mitt dårlige ordvalg, kan du tilgi meg?

Selvsagt, min gode mann ;)

Endret av TomJ
Lenke til kommentar

Det er klart, stor forskjell på ein skummel film og ein ekkel film. Se7en har til tider begge delar, men den skil seg frå Hostel og liknande ved at den er god og skummel. Gore-filmar har eg ikkje så mykje til overs for, har ikkje nokre store behov for å sjå innsida av folk på film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...