Batnobbit Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Veldig god film som fikk meg til og tenke. Gode skuespiller presentasjoner og pen dame(Amy Smart). Lenke til kommentar
Speik Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Så Stanley Kubricks "The Shining" i dag igjen, hva syns folket om denne? Personlig syns jeg den er helt fantastisk, men jeg leste på IMDB at den var nominert til hele to razzberries, hva faen??? Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Noe som bare viser hvor fucka de jækla Razzie-awardsa er. The Shining er en av tidenes grøsserfilmer og alle, bortsett fra de idiotene, vet det. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Så Stanley Kubricks "The Shining" i dag igjen, hva syns folket om denne? Personlig syns jeg den er helt fantastisk, men jeg leste på IMDB at den var nominert til hele to razzberries, hva faen??? Den er bloody fantastic Psykotisk jævlig. Deler førsteplassen med A Clockwork Orange som min Kubrick-favoritt. Jack gjør også sin beste rolle. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 ja, da har man sett misery og prestige, må si at prestige var mer forutsigbar enn folk skulle ha det til. Det var vel litt av poenget, var det ikke? Når man får forklart hvordan en tryllekunst foregår virker det plutselig veldig opplagt. Forutsigbar som i at jeg skjønte hvordan avslutningen var halveis inne i filmen.. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Synd for deg. Jeg var forvirra ca. hele tiden. Lenke til kommentar
Gitaroo Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg så The Pursuit Of Happyness igår Dette er den beste filmen jeg har sett på LENGE. Og jeg mener LENGE. Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Noe som bare viser hvor fucka de jækla Razzie-awardsa er. The Shining er en av tidenes grøsserfilmer og alle, bortsett fra de idiotene, vet det. Er ikke noen stor Kubrick fan, men denne filmen er utrolig bra. Razzie folka har vel vist god dømmekraft før så akkurat dette kan jeg tilgi dem for. Endret 6. januar 2008 av Mastema Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Hvordan er det mulig? Ikke les spoiler om du ikke har sett filmen. Det var da vel ingen ting i midten av filmen som hinta til at den maskinen kopierte ting? Edit snakker om the prestige.. Endret 6. januar 2008 av Aleksmyy Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Synd for deg. Jeg var forvirra ca. hele tiden. Synd for meg? Filmen var bra den, ikke noe galt med de, men synes bare at den var jævlig overvurdert som "OoOOoOo overraskende slutt omg lolz"! Den og flere andre filmer. The usual suspects er vel den mest "gjennomtenkte" av disse, ikke fordi at jeg ikke skjønte hvem som var hvem (for det gjorde jeg), men hvordan ting skjer i filmen. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Hvordan er det mulig? Ikke les spoiler om du ikke har sett filmen. Det var da vel ingen ting i midten av filmen som hinta til at den maskinen kopierte ting? Edit snakker om the prestige.. man så jo det med flosshattene, men det med at Bale hadde en twin var nok litt verre, jeg mistenkte noe med han fyren som Bale hele tiden hang med, med hatten og det store skjegget, det viste seg at jeg fikk rett med mistanken hvertfall. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Han tenkte kanskje på tvillinggreia, og ikke maskinen. For den var jo umulig å spå halvveis inni. Forresten, se The Prestige en gang til og du vil se at seeren får servert massevis av hint hele veien. Forøvrig en genial og magisk film. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Hvordan er det mulig? Ikke les spoiler om du ikke har sett filmen. Det var da vel ingen ting i midten av filmen som hinta til at den maskinen kopierte ting? Edit snakker om the prestige.. Spoiler om prestige, IKKE, les om du ikke har sett den. fordi hvis man ser p åfetton ser man hvor utrolig lik Bale han faktisk var, og hvis man legger merke til "såret" over Bales øynebryn som er der bare i noen scener, men ikke alle. Endret 6. januar 2008 av NiXx Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Du må ha mellomrom mellom tekst og [/sk... Vet ikke om det går og bruke skjul, jeg bruker spoiler hvertfall Får vel se the prestige engang til da Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Hvordan er det mulig? Ikke les spoiler om du ikke har sett filmen. Det var da vel ingen ting i midten av filmen som hinta til at den maskinen kopierte ting? Edit snakker om the prestige.. Tja, man skal være skarp for å skjønne det første gangen, men åpningssekvensen med alle hattene. For å ikke snakke om de samme hattene som blir satt i en kontekst slik at vi skjønner at den kopierer. Jeg må si jeg skjønte at maskinen kopierte, likefullt så var ikke slutten forutsigbar. Altså midt i filmen. Endret 6. januar 2008 av tjalla Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Synd for meg?Filmen var bra den, ikke noe galt med de, men synes bare at den var jævlig overvurdert som "OoOOoOo overraskende slutt omg lolz"! Den og flere andre filmer. The usual suspects er vel den mest "gjennomtenkte" av disse, ikke fordi at jeg ikke skjønte hvem som var hvem (for det gjorde jeg), men hvordan ting skjer i filmen. Det blir veldig dumt å gå inn til en film med slike forventninger. Man blir kun sittende å vente på tvisten og da vil man automatisk drive å fundere på hva i all verden det kan være. Personlig er det ikke tvistene som gjør at jeg blir så fascinert av The Prestige, da jeg faktisk synes den var enda bedre ved andre og tredje gjennomgang. Det er filmens struktur (bygd opp som et tryllenummer) og hvordan den beskriver rivaleri og besettelse som gjør den så fordømt god. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 (endret) Ja, er enig. Forøvrig, så er det den magiske verdenen som er så fascinerende og hvordan de stadig pusher grensene for illusjon. Man føler seg som et lite barn igjen når man ser The Prestige. Man forsøker å gjette hvordan trikset utføres. Endret 6. januar 2008 av tjalla Lenke til kommentar
CCola Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Da har jeg fått sett The Golden Compass, Sunshine, The Truman Show. Truman Show likte jeg spesielt godt. Fantastisk film, og veldig trist. De to andre ble helt middelse filmer. Likte godt storyen på Sunshine, utenom ja en del ting. Golden Compass, håper jeg virkelig blir bedre i neste film, hadde store forhåpninger, men fikk rett og slett hat for filmen, ettersom den lille jenta som spilte hovedrollen sugde. Ahhh, ødela hele filmen! Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Han tenkte kanskje på tvillinggreia, og ikke maskinen. For den var jo umulig å spå halvveis inni. Forresten, se The Prestige en gang til og du vil se at seeren får servert massevis av hint hele veien. Forøvrig en genial og magisk film. Det er en del hint. Det første er fugletrikset der gutten spør hvor 'broren' til fuglen er. Aksenten til Bale er også litt varierende hvis jeg husker riktig. Karakteren til Scarlett Johansson sier at Bale bruker en dobbel i 'the transported man' trikset. Kona til Bale spør alltid om han elsker henne i dag, hun sier også at hun vet hvem han er. Når dattera sier at Bale lovte å ta henne med i zoo svarer han med 'did I?'. I dagboka skriver han at halvparten av tida er han sikker på at knøt en normal knute, halvparten av tida gjør han det ikke. Men for å være ærlig trodde jeg at det var noe med Fallon siden han aldri sa noe og Bale virka så knyttet til ham. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 http://imdb.com/title/tt0482571/faq#.2.1.11 Her har du en fin-fin liste over alle hintene Nolan la inn for oss i løpet av filmen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå