CCola Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Kk, noen som har noen westerns og anbefale som er litt nye? Om du ikke har sett Once Upon a Time in The West eller The Good, The Bad and The Ugly er dette western filmer du bare må få med deg. Ellers av litt nyere (1994) anbefaler jeg deg Maverick, som er en meget morsom westernfilm. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) 50 og 60-tallet? Går du så langt tilbake, finner du alle de patetiske, patriotiske Wayne-filmene, osv. Horribel dritt. Horribel dritt? Huffda. Wayne har spilt i noen av de beste western som er der ute. Finnes også et par gode western fra den tiden med James Stewart. Symbolsk sett fanger de opp mye av det som er sjelen til western og som gjør sjangeren interessant, om man klarer å se det. Wayne tilfører det hele en banal og god sjarm. At filmer har karakterer som er patriotiske er ikke noen god grunn til å mislike filmen? The Searchers, Rio Bravo og The Man who Shot Liberty Valance er tre Wayne filmer jeg ikke nøler med å anbefale. Han spiller også i den gode krigsfilmen The Longest Day. Edit: Tidenes værste westernfilm må være Wild Wild West. Hadde westernsjangeren vært oppe og gått i 1999 så kunne denne filmen maktet å drepe hele sjangeren. Forferdelig film. Endret 5. januar 2008 av Dotten Lenke til kommentar
MetroN Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Horribel dritt? Huffda. Wayne har spilt i noen av de beste western som er der ute. Finnes også et par gode western fra den tiden med James Stewart. Symbolsk sett fanger de opp mye av det som er sjelen til western og som gjør sjangeren interessant, om man klarer å se det. Wayne tilfører det hele en banal og god sjarm. At filmer har karakterer som er patriotiske er ikke noen god grunn til å mislike filmen? The Searchers, Rio Bravo og The Man who Shot Liberty Valance er tre Wayne filmer jeg ikke nøler med å anbefale. Han spiller også i den gode krigsfilmen The Longest Day. Edit: Tidenes værste westernfilm må være Wild Wild West. Hadde westernsjangeren vært oppe og gått i 1999 så kunne denne filmen maktet å drepe hele sjangeren. Forferdelig film. Serien Wild Wild West var ikke så dårlig i hvert fall. Husker jeg så mye på den da jeg var liten Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Angående nyheten i går om at Brandon Routh ikke være tilbake som Supermann i en evt. oppfølger, AICN sier nå at han fortsatt er WB sitt valg som Supermann (bare ikke i JL filmen). Så man kan aldri bli klok her. Angående Hulk-filmen så er nå siste rykte at Robert Downey Jr. har en liten rolle/cameo i filmen som Tony Stark. Så man kan nok for alvor vente seg i hvert fall en Hulk/Iron-Man crossover, om ikke det blir en Avengers film. Samuel L. Jackson skal som kjent spille Nick Fury. Så om det blir en Avengers film i fremtiden så vil den i hvert fall inneholde Samuel L. Jackson, Robert Downey Jr og Edward Norton. I tillegg til hvem det nå blir som skal spille Captain America og Thor. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg leste på IMDB-forumet at det er annonsert en amerikansk remake av "Elling" som blir produsert av Kevin Spacey, og det ryktes om at Edward Norton skal spille. Dette kan gå begge veier... Hva tror folket? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Kk, noen som har noen westerns og anbefale som er litt nye? Det lages nesten ikke western filmer nå om dagen så hvorfor bry seg om når de er laget, de beste ble stort sett laget på '50 og '60 tallet så da hadde jeg heller tatt en titt der for å si det sånn. thva legger du i nå om dagen, i 2003 kom jo open range, kanskje ikke den største western laget men en god film. og går du 10 år bakover, har du både unforgiven og tombstone. begge blandt be beste westerne laget, uansett tid. Nå om dagen så legger jeg de 10-15 siste årene og da snakker vi 5-6 bra western filmer, det har vel nesten ikke kommet flere heller, jeg vil ikke kalle det et voldsomt stort antall filmer, vil du?. På '50 og '60 tallet så kom det vel 5-6 western filmer i uka for å sette det litt på spissen, så det er lettere å finne gode filmer fra den perioden vil jeg si. jeg vil heller si det er en større bragd at nesten alle western laget de siste 15-20 årene har vært gode(med noen få unntak) enn at man får 10 gode filmer fra 60 tallet når det ble laget 1000 av dem. prosentvis vil jeg si 80-00 tallet hadde mye gode filmer. grunnen til at 60tallet er kjent som den ulitmate tiden for western er jo nesten ene og alene dollars trilogien. uten den ville man ikke tenkt på 60 tallet på samme måte. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg leste på IMDB-forumet at det er annonsert en amerikansk remake av "Elling" som blir produsert av Kevin Spacey, og det ryktes om at Edward Norton skal spille. Dette kan gå begge veier... Hva tror folket? Har ikke dette vært kjente lenge? Uansett så tror jeg ikke den kommer til å overgå orginalen (hvilke filmer er det egentlig som har vært bedre enn orginalen?), men med Spacey/Norton så tror jeg det kommer til å bli en bra film gitt. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 ...Så da benytter du hvilken metode? Gjett.. Hender jo såklart jeg plukker med meg en film fra butikken nå og da, men jeg pleier som regel og laste dem ned, men syns jo såklart det er mye mer stas og ha orginal film i cover i samlinga da, men det er jo så mange drittfilmer der ute at jeg ikke gidder og kjøpe alle. Dette er min mening, dere får synes hva dere vil. Takker for tips til filmer, skal ta en titt på dem. Lenke til kommentar
wodwin Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Hender jo såklart jeg plukker med meg en film fra butikken nå og da, men jeg pleier som regel og laste dem ned, men syns jo såklart det er mye mer stas og ha orginal film i cover i samlinga da, men det er jo så mange drittfilmer der ute at jeg ikke gidder og kjøpe alle. Dette er min mening, dere får synes hva dere vil. Takker for tips til filmer, skal ta en titt på dem. Kjøp dvd printer og cover! Da ser dvdene en hel del mer ekte ut Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Har du begynt og surfe her nå Joa, men det er liksom ikke det samme.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Men det er også et helt forvrengt bilde av Vesten som fremstilles i Dollar-filmene. Det er bare en italiensk fantasi av hvordan ville vesten var. De gikk ikke i lange skinnfrakker og ponchoer. Det er bare ren fantasi. De amerikanske filmene er mere realistiske. Og derfor mere kjedelige. Og selvsagt hadde ikke cowboyene med seg et helt orkester som spilte kul musikk og lydeffekter mens de slåss heller. Lenke til kommentar
wodwin Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Har du begynt og surfe her nå Joa, men det er liksom ikke det samme.. Ja måtte jo sjekke ut forumet Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Men det er også et helt forvrengt bilde av Vesten som fremstilles i Dollar-filmene. Det er bare en italiensk fantasi av hvordan ville vesten var. De gikk ikke i lange skinnfrakker og ponchoer. Det er bare ren fantasi. De amerikanske filmene er mere realistiske. Og derfor mere kjedelige. Og selvsagt hadde ikke cowboyene med seg et helt orkester som spilte kul musikk og lydeffekter mens de slåss heller. njaaa si ikke det, synes jeg ser for meg forfedrene til Morricone bare kommer etter "bad guysa" med svære orkestre og pianoer og, gudene vite, som duell musikk. ...Så da benytter du hvilken metode? men det er jo så mange drittfilmer der ute at jeg ikke gidder og kjøpe alle. Takker for tips til filmer, skal ta en titt på dem. Så, ikke kjøp drittfilmer? Bruk pengene du sparer på drittfilmer på ordentlige go filmer "istelle". Endret 5. januar 2008 av NiXx Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Kjøp dvd printer og cover! Da ser dvdene en hel del mer ekte ut Det er bare drit. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Men det er også et helt forvrengt bilde av Vesten som fremstilles i Dollar-filmene. Det er bare en italiensk fantasi av hvordan ville vesten var. De gikk ikke i lange skinnfrakker og ponchoer. Det er bare ren fantasi. De amerikanske filmene er mere realistiske. Og derfor mere kjedelige. Dollar-filmene har aldri prøvd å framstille et realistisk bilde av hvordan den ville vesten var. Og selvsagt hadde ikke cowboyene med seg et helt orkester som spilte kul musikk og lydeffekter mens de slåss heller. ....Uuuuh... Whaaa? I helvete mener du med det? Så alle filmer som har musikk er "urealistisk" eller noe sånn? Dotten: Det kan godt ha noe med smak å gjøre, men jeg liker de mer realistiske western-filmene, à la Unforgiven og Wyatt Earp, samt en god del av Eastwood's tidligere anti-helt filmer. I slike filmer er det ingen klar helt som bare er god. De fleste er egentlig onde. Det er bare at noen av dem er litt mindre ond. Deadwood er også en fantastisk serie. Har dog ikke sett hele greia enda. Det ble forferdelig langtrekkelig i andre sesong. Uansett, disse pompøse, glamorøse Wayne-filmene har jeg aldri hatt noen smak for. Kan ikke fordra dem. Jeg har dog ikke sett dem alel (det finnes vel et par milliarder), og når det jeg har sett er såpass dårlig som det er, har jeg ingen planer om å gi Liberty Valance & co. en sjanse. Muligens mitt tap, men sånn får det være. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Men det er også et helt forvrengt bilde av Vesten som fremstilles i Dollar-filmene. Det er bare en italiensk fantasi av hvordan ville vesten var. De gikk ikke i lange skinnfrakker og ponchoer. Det er bare ren fantasi. De amerikanske filmene er mere realistiske. Og derfor mere kjedelige. Og selvsagt hadde ikke cowboyene med seg et helt orkester som spilte kul musikk og lydeffekter mens de slåss heller. njaaa si ikke det, synes jeg ser for meg forfedrene til Morricone bare kommer etter "bad guysa" med svære orkestre og pianoer og, gudene vite, som duell musikk. ...Så da benytter du hvilken metode? men det er jo så mange drittfilmer der ute at jeg ikke gidder og kjøpe alle. Takker for tips til filmer, skal ta en titt på dem. Så, ikke kjøp drittfilmer? Bruk pengene du sparer på drittfilmer på ordentlige go filmer "istelle". Jeg vet jo ikke om det er en drittfilm eller ei før jeg kjøper den. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Og selvsagt hadde ikke cowboyene med seg et helt orkester som spilte kul musikk og lydeffekter mens de slåss heller. Hva? Se Blazing Saddles og lær Uansett, disse pompøse, glamorøse Wayne-filmene har jeg aldri hatt noen smak for. Kan ikke fordra dem. Jeg har dog ikke sett dem alel (det finnes vel et par milliarder), og når det jeg har sett er såpass dårlig som det er, har jeg ingen planer om å gi Liberty Valance & co. en sjanse. Muligens mitt tap, men sånn får det være. Det blir ditt tap ja, spesielt om du ikke har sett de jeg nevnte. Dette er ikke snakk om gjenomsnitts-Wayne filmene, her er det snakk om skikkelige klassikere som ikke uten grunn ligger på 8 i snitt på IMDb og har vunnet sine priser og fått anerkjennelse. Om ikke annet så er det noe å se om man er opptatt av filmhistorien. De har jo sine opplagte klisjéer fra den tiden, men de blir ikke særlig til irritasjonsmoment. Spesilet det symbolske i filmene gir gode opplevelser. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Men det er også et helt forvrengt bilde av Vesten som fremstilles i Dollar-filmene. Det er bare en italiensk fantasi av hvordan ville vesten var. De gikk ikke i lange skinnfrakker og ponchoer. Det er bare ren fantasi. De amerikanske filmene er mere realistiske. Og derfor mere kjedelige. Og selvsagt hadde ikke cowboyene med seg et helt orkester som spilte kul musikk og lydeffekter mens de slåss heller. njaaa si ikke det, synes jeg ser for meg forfedrene til Morricone bare kommer etter "bad guysa" med svære orkestre og pianoer og, gudene vite, som duell musikk. ...Så da benytter du hvilken metode? men det er jo så mange drittfilmer der ute at jeg ikke gidder og kjøpe alle. Takker for tips til filmer, skal ta en titt på dem. Så, ikke kjøp drittfilmer? Bruk pengene du sparer på drittfilmer på ordentlige go filmer "istelle". Jeg vet jo ikke om det er en drittfilm eller ei før jeg kjøper den. Les anmeldelser, spør om den her i filmtråden ? Endret 5. januar 2008 av Thomas_H Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Hender ofte jeg ikke er enig med anmeldere, uansett jeg er 15 år har ikke noen fast inntekt og gidder ikke og bruke penger på en film som jeg kanskje ikke syns er bra. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Hei, Jeg lurer på om jeg skal dra med noen venner å se filmen "I Am Legend" ikveld, men ser at noen synes den er bra, og noen synes den er dårlig. Hva synes dere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå