Aleks Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Syns 3:10 to Yuma var en knallbra film jeg. Masse god action og Bale er jo helt konge i den. Nå skal det også sies at dette var vel den første western filmen jeg har sett, men jeg syns den var konge. Har et lite spm om slutten, så ikke les den da, til dere som ikke har sett den. Hvorfår gikk egentlig Crowe (husker ikke hva han badguyen het i filmen) med og hjalp Bale(husker ikke navnet på han heller ) på slutten. Han skøyt jo hele gjengen sin jo? Syns det var litt rart. Jøss. Da har du endel spaghetti å kose deg med. Siden jeg ikke har sett noen western før? Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) @Jacer : "hvis du VIRKELIG VIL, skulke." Dette er et "hvis" sitat, og jeg lufter bare min mening om at det er veldig lett å skaffe seg sykemelding HVIS, man vil skulke. Jeg har kanskje skulket utallige skoledager, men har tilgode å skulke en jobb dag, men kan alikevel si at det virker ikke som et stort problem å få sykemelding. Bare sånn for å være litt off-topic. (The thing var mer grom enn jeg kunne huske!) Syns 3:10 to Yuma var en knallbra film jeg. Masse god action og Bale er jo helt konge i den. Nå skal det også sies at dette var vel den første western filmen jeg har sett, men jeg syns den var konge. Har et lite spm om slutten, så ikke les den da, til dere som ikke har sett den. Hvorfår gikk egentlig Crowe (husker ikke hva han badguyen het i filmen) med og hjalp Bale(husker ikke navnet på han heller ) på slutten. Han skøyt jo hele gjengen sin jo? Syns det var litt rart. Jøss. Da har du endel spaghetti å kose deg med. Siden jeg ikke har sett noen western før? Jupp, "for en neve dollar" og "the good the bad and the ugly" bl.a. Anbefales sterkt selv om man aldri har sett en western film! Endret 5. januar 2008 av NiXx Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Syns 3:10 to Yuma var en knallbra film jeg. Masse god action og Bale er jo helt konge i den. Nå skal det også sies at dette var vel den første western filmen jeg har sett, men jeg syns den var konge. Har et lite spm om slutten, så ikke les den da, til dere som ikke har sett den. Hvorfår gikk egentlig Crowe (husker ikke hva han badguyen het i filmen) med og hjalp Bale(husker ikke navnet på han heller ) på slutten. Han skøyt jo hele gjengen sin jo? Syns det var litt rart. Jøss. Da har du endel spaghetti å kose deg med. Siden jeg ikke har sett noen western før? Han mente spaghetti-western, som Leone perfeksjonerte på 60-tallet med sin Dollar-trilogi og Once Upon a Time in the West Fantastiske filmer, særlig GBU og Once Upon... Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Hva er forksjellen på vanelig western og spagetti western da? Takk for forklaring på 3:10 to Yuma Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Spagetti Western er Italiensk produserte westernfilmer. Sergio Leones filmer er de mest kjente, men det er flere godbiter å finne: -Navajo Joe (1966) -Django (1966) -The Big Gundown (1967) -Death Rides a Horse (1967) -Sabata (1969) Etc. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Kk, noen som har noen westerns og anbefale som er litt nye? Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Noen her på forumet som så 30 Days of Night?Jeg så den på Rockefelle under OIFF nå i høst. Jeg hadde egentlig ikke planer om å se den, men etter at jeg så Shoot 'em Up, som ble vist litt tidligere på kvelden, følte jeg rett og slett ikke for å se 'viktig' rumensk film i form av 4 luni, 3 saptamani si 2 zile som jeg allerede hadde kjøpt billett til. Så da ble det vampyrslasher i stede, ganske så tøff film, god underholdning, og sikkert over gjennomsnitt innen sjangeren, uten at jeg kan skryte på meg å ha sett veldig mange filmer i den sjangeren. Spoiler angående slutten. Jeg synes at sluttscenen ble litt ødelagt av det faktum at Stella-karakteren faktisk satt å stirret på den vampyriserte kjæresten hennes gå i oppløsning da solen kom opp. Hvorfor i alle dager vil noe som helst menneske se en en er glad i bli til aske foran ens øyne, hun ønsker da vitterlig ikke å huske han slik. Hadde hun vært litt mer menneskelig hadde hun holdt han i armene sine, lokket øynene, og tenkt på de fine stundene de har hatt sammen eller noe i den duren. Men bortsett fra dette synes jeg slutten var tøff, med det at han gjorde seg selv til vampyr for så og sloss mot dem, men det ville vel kanskje vært lurere å avventet litt, da det tross alt var den siste natten med mørke, men tøft var det jo. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Kk, noen som har noen westerns og anbefale som er litt nye? Det lages nesten ikke western filmer nå om dagen så hvorfor bry seg om når de er laget, de beste ble stort sett laget på '50 og '60 tallet så da hadde jeg heller tatt en titt der for å si det sånn. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Vanskelig og få tak i så gamle filmer... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Vanskelig og få tak i så gamle filmer... Tøv. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Si hvor jeg kan få tak i dem da.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Vel, vi har jo en liten sak som heter internett nå om dagen Hvis du ikke har handlet så mye på internett før så skjønner jeg deg egentlig. Vi har en flott tråd her på forumet som går gjennom alt det grunnleggende du trenger å vite for å komme i gang, hvis du er interessert. Guide for kjøp av DVD-filmer på nett Endret 5. januar 2008 av Slettet-dUuoCe48tm Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Kk, noen som har noen westerns og anbefale som er litt nye? Av nyere Westernfilmer kan Open Range, The Proposition og Unforgiven anbefales. Ikke det at sistnevnte er så veldig ny, men gullalderen er som sagt for lengst svunnet bort. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Vanskelig og få tak i så gamle filmer... Ikke problem i hele tatt, like lett som om filmene var laget i 2007. Hvis du ikke vil handle over nett, så er det bare å spørre den lokale dvd-sjappa så skaffer de nok det meste uten problemer vil jeg tro. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Du har jo også "Young Guns" for de som liker sånne westerns. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Takk for anbefalinger Liker ikke å kjøpe filmer... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Kk, noen som har noen westerns og anbefale som er litt nye? Det lages nesten ikke western filmer nå om dagen så hvorfor bry seg om når de er laget, de beste ble stort sett laget på '50 og '60 tallet så da hadde jeg heller tatt en titt der for å si det sånn. thva legger du i nå om dagen, i 2003 kom jo open range, kanskje ikke den største western laget men en god film. og går du 10 år bakover, har du både unforgiven og tombstone. begge blandt be beste westerne laget, uansett tid. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Tombstone, den må ikke glemmes. Val Kilmer er strålende i den filmen. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) 50 og 60-tallet? Går du så langt tilbake, finner du alle de patetiske, patriotiske Wayne-filmene, osv. Horribel dritt. Helt utpå 60-tallet, og utover mot 70 og 80-tallet regjerte Eastwood med massevis av klassikere. I den senere tid (90-tallet og utover) har det alltids poppet opp en og annen westernfilm. Noen gode, som Open Range, Unforgiven, Tombstone, Silverado, Dances With Wolves, The Proposition, Young Guns og Wyatt Earp - og noen mindre gode, som American Outlaws, The Quick and the Dead, Dollar for the Dead og Young Guns II. Liker ikke å kjøpe filmer... ...Så da benytter du hvilken metode? Endret 5. januar 2008 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Manx Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Kk, noen som har noen westerns og anbefale som er litt nye? Det lages nesten ikke western filmer nå om dagen så hvorfor bry seg om når de er laget, de beste ble stort sett laget på '50 og '60 tallet så da hadde jeg heller tatt en titt der for å si det sånn. thva legger du i nå om dagen, i 2003 kom jo open range, kanskje ikke den største western laget men en god film. og går du 10 år bakover, har du både unforgiven og tombstone. begge blandt be beste westerne laget, uansett tid. Nå om dagen så legger jeg de 10-15 siste årene og da snakker vi 5-6 bra western filmer, det har vel nesten ikke kommet flere heller, jeg vil ikke kalle det et voldsomt stort antall filmer, vil du?. På '50 og '60 tallet så kom det vel 5-6 western filmer i uka for å sette det litt på spissen, så det er lettere å finne gode filmer fra den perioden vil jeg si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå