NyttVisningsnavn Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) SE HVA JEG HAR KJOPT MEG! Er det en klokke i sokkelen? Endret 3. januar 2008 av glennandre Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Noen som har sett Across the Universe? (skal se den med klassen i morgen, så jeg lurte på om det var noen her på forumet som har sett den) Lenke til kommentar
Njål Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Et lite spørsmål til laserdisktraverne her på forumet: Har jeg forstått det riktig hvis jeg tror at OBI'en er papirremsa med tekniske detaljer som ofte følger med japanske utgivelser? Hvis dette er korrekt, hvorfor varierer prisen så drastisk som den gjør avhengig av om OBI'en er der fortsatt eller ei? OBI er papirremsa eller papir halvomslaget som vanligvis er på forsegkete japanske CD'er og var på LD'er, ja. Fenomenet med at de var intakt øket verdien tror jeg opprinnelig kom fra CD'er, men kan ha skjedd samtidig. At de er intakt øker verdien ganske mye kommer av flere ting: Samlere vil gjerne ha utgivelser/ting (tenk lekebiler i original eske i original foresglet shrinkwrap) mest mulig komplett slik de ble solgt forseglet, og da hører alt med. I tillegg er det ganske vanlig at det er noe informasjon der som ikke står på selve coveret (og ofte er det bare førstepress som har OBI'en, og kan være litt vanskelig å skille seinere pressinger på annet enn den). Siden det er en papirbit som lett forsvinner når plast/forsegling er fjernet gjør at for de fleste forsvinner den bare, noe som gjør at det vil være relativt færre komplette pakker tilgjengelig. Alt dette er selvfølgelig prisdrivende. I tillegg (og kanskje mer relevant for folk som vil ha selve disken i best mulig stand) er det jo slik at det primært er samlergeeker som tar vare på OBI'en, og de er mer troendes til å sørge for å holde også selve plata feilfri (som selvfølgelig også er prisdrivende). Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Sjekk samlinga til denne fyren, insane! MinHembio.com - Bullen78 Lenke til kommentar
NyttVisningsnavn Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Syk samling! Må skaffe meg den Spinal Tap boksen. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Sjekk samlinga til denne fyren, insane! MinHembio.com - Bullen78 Må være den sykeste samlingen jeg har sett. Hadde vært status å hatt det på gutterommet ja. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Må være den sykeste samlingen jeg har sett. Hadde vært status å hatt det på gutterommet ja. Han hadde endel fine & spesielle DVD-bokser men utover det var ikke samlingen spesielt imponerende. Jeg er sikker på at det er flere på dette forumet som overgår hans samling i antall og/eller bokser. På amerikanske forum jeg leser har jeg sett bilder av samlinger på 5000+ filmer. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Viss det er nokon der ute som overgår denne fyren så by all means, let's see some pics! Njål har vel posta bilder her før? Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Satan, gutten som vet å bruke penger. Sykt mange fete bokser, men så ikke helt poenget med f.eks absolutt alle Transformers-utgavene. Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Sjekk samlinga til denne fyren, insane! MinHembio.com - Bullen78 Noen utgaver så litt kule ut. Men hvor mange utgaver av Hellraiser og LotR trenger man egentlig? Og Showgirls boksen beviser vel at dritt er dritt uansett hvor fint man pakker den inn. Selv er jeg vel kanskje litt mer opptatt av selve filmen, ikke boksen den kommer i. Jeg er ikke av typen som gidder å blåse penger på en deluxe edition bare for å ha noe å skryte av. Endret 3. januar 2008 av Mastema Lenke til kommentar
NyttVisningsnavn Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Men hvor mange utgaver av Hellraiser og LotR trenger man egentlig? Vel, han er jo samler. Endret 3. januar 2008 av glennandre Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Men hvor mange utgaver av Hellraiser og LotR trenger man egentlig? Vel, han er jo samler. Ser uansett ikke poenget med å ha theatrical versjonene av LotR, theatrical-boxen, EE-boxen med figurene og EE-versjonene Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 OBI er papirremsa eller papir halvomslaget som vanligvis er på forsegkete japanske CD'er og var på LD'er, ja.Fenomenet med at de var intakt øket verdien tror jeg opprinnelig kom fra CD'er, men kan ha skjedd samtidig. ... Takker, Njål. Mottok nylig en mint ld (som dessverre hadde fått et litt stygt hakk på coveret i løpet av frakten), og la bare merke til at den hadde intakt obi. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Takker, Njål. Mottok nylig en mint ld (som dessverre hadde fått et litt stygt hakk på coveret i løpet av frakten), og la bare merke til at den hadde intakt obi. Og for de som lurte, "obi" er faktisk det japansk ordet for belte. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Fy som jeg ble lurt i The Man who Shot Liberty Valance. Nesten som jeg skammer meg. Den filmen vil fungere som et fint drikkespill, bare til å helle nedpå hver gang John Wayne kaller James Stewart for pilgrim. Fin film å se etter å ha sett den oppskrytte Shoot Em' Up, selv om det var greit tidsfordriv. Men ikke verdt inngangspengene. The Man Who Shot Liberty Valance er en av filmene som i 2007 ble lagt til National Film Registry. De andre filmene var: 12 Angry Men 1957 Back to the Future 1985 Bullitt 1968 Close Encounters of the Third Kind 1977 Dance, Girl, Dance 1940 Dances with Wolves 1990 Days of Heaven 1978 Glimpse of the Garden 1957 Grand Hotel 1932 House I Live In, The 1945 In a Lonely Place 1950 Mighty Like a Moose 1926 Naked City, The 1948 Now, Voyager 1942 Oklahoma! 1955 Our Day 1938 Peege 1972 Sex Life of the Polyp, The 1928 Strong Man, The 1926 Three Little Pigs 1933 Tol'able David 1921 Tom, Tom the Piper's Son 1969-71 Women, The 1939 Wuthering Heights 1939 Må si det var en gode filmer som ble lagt til (men har strengt talt kun sett 1/3 av dem, so what the hell do I know.) Totalt sett er liste oppe i 475 filmer. Bakgrunnen for de 25 valgene for 2007 kan man lese her, mye god filmhistorie: http://www.loc.gov/film/nfr2007.html Lenke til kommentar
NyttVisningsnavn Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Ser uansett ikke poenget med å ha theatrical versjonene av LotR, theatrical-boxen, EE-boxen med figurene og EE-versjonene Vel, han er jo samler. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Flere som så The Claim på NRK1 tidligere i kveld/natt? Tiltross lav score på IMDB må jeg si det var en god film. Trodde først det var den Deadwood-serien eller hva den heter. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) Var det noen fler enn meg som holdt igjen tårene under Edward Scissorhands? Endret 4. januar 2008 av Vintermåne Lenke til kommentar
CCola Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Wow.. Memento var bare fantastisk.. Forstod ikke så mye i begynnelsen, men ble klarere etterhvert som filmen rullet. Men, jeg har ett spørsmål. Tar det i spoiler: Dette blir sikkert bare teit for dere som forstod den. Ble kona drept? Og isåfall hvem? Av han selv? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Det var han som drepte kona, ja. Hun var overbevist om at hun kunne hjelpe ham i å bli kvitt hukommelsestapet og derfor lot hun han sette insulinsprøytene oftere. På denne måten håpet hun at han skulle reagere på dette, men det gjorde han ikke og hun døde av hypoglykemi. Det er en stund siden jeg har sett filmen, men slik husker jeg det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå