Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nettopp sett Fight Club for andre gang, fy flate så bra den filmen er, karakter 11/10. Dette er definitivt en av favoritt filmene mine, anbefales og sees flere ganger også.

:)

Filmen er god, men jeg føler mange ganger at folk "digger" den pga at den er stemplet som "konge" av det alminnelige. Synes ikke det holder å referere til klimakset og dermed mene at filmen står i særklasse. Hva med budskapet filmen bygger på, er ikke dette selve bærebjelken i filmen og gjør den så interessant og enestående som den er? Hvorfor er det ingen som tar opp filmens kritiske syn til vårt slaviske forhold til materialisme når de anmelder filmen? Det er dette som gjør filmen så ypperlig som den faktisk er, ikke Brad pitt, sloss scenene eller dialogene. Disse fungerer bare som pluss, men ikke avgjørende.

Lenke til kommentar

Brad Pitt alene er egentlig mer enn god nok grunn til a elske filmen. Uansett hva filmens budskap er, om man er enig eller om tvisten er den beste i nyere tider (med unntak av Sixth Sense, kanskje^^), sa er karakteren Tyler Durden den mest sjarmerende noensinne filmet. En sa god rolle har ikke blitt spilt siden Cal Trask i 1955. Nar den i tillegg kan siteres left and right, er nydelig sammensatt og veldig morsom pa en mork, kynisk mate ungdommen elsker, sa er det mer enn nok grunn til a like filmen.

At den er kritisk til materialisme er jeg ikke sa henrykt over, personlig liker jeg materialisme. Filmen er likevel fantastisk, og derfor kjopte jeg den pa DVD. To ganger. Take that, anti-materialists.

Lenke til kommentar
Altså... jeg sitter og drikker jeg også så jeg burde være unnskyldt om meningene eller rettskrivinga mi er helt på jordet :p

Uansett; Godt nyttår! :fun:

Shit, sorry Lars, bra liv i langesund idag eller? Så froresten The Prestige i år, veldigb ra film av Nolan, hans beste vil jeg si, elsker CHristian Bale, kanonskuespiller. Tror dog the Dark Knight vil så den.

Lenke til kommentar
Joda her er det godt med liv. Selv så tar jeg det ganske rolig i år, men rapportene jeg har fått er at det er fullt med action.

The Prestige har jeg ikke sett. Er den å anbefale?

Torden oppe idag eller?

The Prestige anbefales, en anderldes thriller, som sagt: Chris Bale er kanon i omtrent alt han gjør og med Nolan går det ikke feil. Kanonduo, nye DeNiro og Scorsese muligens.

Filmen har en veldig bra twist på sltuten, det er alt jeg har å si

Lenke til kommentar
Joda her er det godt med liv. Selv så tar jeg det ganske rolig i år, men rapportene jeg har fått er at det er fullt med action.

Prestige er rett og slett fantastisk. Jeg elsker den filmen, og alle kompisene mine jeg har hatt på besøk elsker den også.

Den du skaffe deg.

Lenke til kommentar

Prestige er rett og slett fantastisk. Jeg elsker den filmen, og alle kompisene mine jeg har hatt på besøk elsker den også.

Den du skaffe deg.

Hvordan er Illsuionist iforhold til Prestige+

Lenke til kommentar

The Kingdom ble 2007s siste film og årets første film blir Shooter, noen ganger er det jo greit å ha noe å gjøre når man er sjuk også :)

The Kingdom annbefales på det varmeste, det er ikke veldig vanskelig å se at Michael Mann er en av produsentene for å si det sånn. Gleder meg ikke noe mindre til Hancock etter å ha sett håndarbeidet til Peter Berg denne gangen...

Edit:

Jeg får vel passe på å si godt nytt år i årets første post også :)

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Flere forskjellige Big Boss soundtracks :

1971 Mandarin versjon (den som er flere min lengre , sag scenen ble sannsynlig kuttet allerede 1972....)

1972 Internasjonal versjon #1 (denne ble droppet , dubbingen hørtes nærmest australsk ut....tipper denne hadde standard arkiv-musikk akkurat som '71 versjonen)

1973 Internasjonal versjon #2 (av Peter Thomas aka Derrick komponist)

1974 Japansk versjon (hybrid av Thomas & Koo's musikk)

1981 Kantonesisk versjon (musikk av Joseph Koo , som tidligere gjorde Fist samt Way....skal visst være Pink Floyd musikk i denne også)

Jeg er virkelig nødt til å få sett noen Bruce Lee filmer, jeg har faktisk ikke sett en eneste en, men nå henger jeg generelt veldig langt etter når det er snakk om martial art filmer da.

Låten som blir brukt er den über-coole Green Onions av Booker T. & The M.G.s.

Sv :

1. Way of the Dragon

2. Big Boss (denne er mest gritty vil jeg nok si , Bruce tar'n helt ut lol)

3. Enter the Dragon (Bolo burde banket Roper hmm :/

4. Fist of Fury

5. Game of Death '72 footage

Anbefaler også "BL : The Legend" , de har til og med guts nok til å hinte dop-bruk & affærer.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...