Movieheart Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg vil nå heller si at Letters from Iwo Jima viser at japanerne ikke bare var fæle hensynsløse personer som løp rundt og tok selvmord. Den viser at de var vanlige mennesker de også. Lenke til kommentar
Alfaromeo Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg vil nå heller si at Letters from Iwo Jima viser at japanerne ikke bare var fæle hensynsløse personer som løp rundt og tok selvmord. Den viser at de var vanlige mennesker de også. Ja men de var det ikke mangen av! (historisk sett) Japanerene var vel de de verste i ww2. Alle som lager filmer fra ww2 liker jo og fremstille tyskerene som så fæle. Noe de faktisk ikke alltid var. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Letters from Iwo Jima og Flags of Our Fathers: Hvem skal sees først? Hipp som happ. Begge filmene er fornøyelige og Clint Eastwood vet virkelig hva han driver med. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Ja men de var det ikke mangen av! (historisk sett) Japanerene var vel de de verste i ww2. Alle som lager filmer fra ww2 liker jo og fremstille tyskerene som så fæle. Noe de faktisk ikke alltid var. Eh. De var ikke fæle? Hørt om konsentrasjonsleirene? Det var mange fæle, men si at tyskerne ikke var det er jo vanvidd. Men da blir det Flags of Our Fathers og Letters from Iwo Jima etterpå i kveld. Fikk en 12 liters pose med popcorn, så det blir nok en sunn affære. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Har du filmene på DVD eller i HD-format? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 DVD. HD har jeg ikke begynt å bry meg om enda pga. prisen. Hvordan det? Lenke til kommentar
Alfaromeo Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Ja men de var det ikke mangen av! (historisk sett) Japanerene var vel de de verste i ww2. Alle som lager filmer fra ww2 liker jo og fremstille tyskerene som så fæle. Noe de faktisk ikke alltid var. Eh. De var ikke fæle? Hørt om konsentrasjonsleirene? Det var mange fæle, men si at tyskerne ikke var det er jo vanvidd. Klart konsentrasjonsleirene var vanvidd. Det er jeg enig i. Jeg mente den menig soldat. De var faktisk ikke det viss du leser historie. F.eks så gikk de fleste tyske ubåtene opp etter en senkning og ga de overlevende mat, kart o.l. De alierte var faktis vel så galne som tyskerne om en ser bort fra konsentrasjonsleirene. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 DVD. HD har jeg ikke begynt å bry meg om enda pga. prisen. Hvordan det? Ren nyskjerrighet bare. Tenkte jeg selv skulle kjøpe de. Men nå blir det off-topic. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 vel kommer ann på hva du mente med fæle da. den vanlige tyskeren ville nok ikke ha godtatt dødsleirene, men så lenge krigen gikk bra for tyskland, var nesten alle tyskere glade for krigen og ville gjenskape tyskland som stormakt. tyskesoldater var også ekstremt variable når det kom til krigens regler. når de slåss mot vesten, England, og USA var de som oftest greie å snille(med noen få unntak) på østfronten var det helt andre boller. men det skal sies at usa gjorde det samme. når usa slåss mot tyskerne i europa fulgte de krigens regler nesten alltid, mens når de slåss mot japan, var de ikke så nøye på det, da japan ikke fulgte reglene heller. det er det jeg ikke likker med stalingrad, i den filmen vises tyskerne som hippier som alle er mot hitler og alt det slemme, men faktumet var at frem til da, hadde ikke tyskland møtte noe nederlag enda, og så godt som alle tyskere var pro hitler og ikke i nærheten så mennesklige som de vises i den filmen Lenke til kommentar
NyttVisningsnavn Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Kjapt spørsmål: vil det komme flere Bournefilmer? Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Se "Der Führers Elite", så skal du se at Tyskland var ganske så splittet om dette. Det var jo ikke alle somville bli soldater da heller. (Det er en tysk film, fullstendig fri for amerikansk smørje pørje). Lenke til kommentar
Alfaromeo Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 vel kommer ann på hva du mente med fæle da. den vanlige tyskeren ville nok ikke ha godtatt dødsleirene, men så lenge krigen gikk bra for tyskland, var nesten alle tyskere glade for krigen og ville gjenskape tyskland som stormakt. tyskesoldater var også ekstremt variable når det kom til krigens regler. når de slåss mot vesten, England, og USA var de som oftest greie å snille(med noen få unntak) på østfronten var det helt andre boller. men det skal sies at usa gjorde det samme. når usa slåss mot tyskerne i europa fulgte de krigens regler nesten alltid, mens når de slåss mot japan, var de ikke så nøye på det, da japan ikke fulgte reglene heller. det er det jeg ikke likker med stalingrad, i den filmen vises tyskerne som hippier som alle er mot hitler og alt det slemme, men faktumet var at frem til da, hadde ikke tyskland møtte noe nederlag enda, og så godt som alle tyskere var pro hitler og ikke i nærheten så mennesklige som de vises i den filmen Den menige soldat var vel ikke nasist, men veldig patriotisk. Hitlers parti hadde vel aldri over 28 prosent oppslutning før han forbøy alle andre parti. Man er jo ikke serlig mye bedre en fienden når man driter i reglene siden den andre gjør det. Jeg synes det i filmer er veldig mye feil fremstilling av hvilke skader de allierte gjorde. Russere var faktisk alierte med oss. Vi sendte hundrevis av båter med utstyr for og hjelpe de. De var jo ekstreme i sin framferd mot sivile. Man kan jo se på teppebombingen de alierte utførte mot tyske byer. Det er jo helt vilt når opp til 1000 bombefly blir sendt mot en by med sivile. Dette ble ofte gjort for å svekke den tyske moralen blant sivile. Dette kommer aldri frem på film. De aller fleste historikere er også enig i at atombomben hadde lite og si for utfallet av krigen mot Japan. Der sliter de jo fortsatt med skadene den dag i dag. Det er jo knapt nok nevndt i noen filmer. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Kjapt spørsmål: vil det komme flere Bournefilmer? Det var i utgangspunktet bare ment å komme en trilogi. Tviler på at det kommer flere. Matt Damon må uansett godkjenne manuset før han blir med på en ny en. Tok tid litt før han godtok den tredje filmen. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Men Damon har jo sagt at han ønsker å spille i flere Bourne filmer så vi skal ikke være så sikre på at det ikke kommer flere. Jeg både håper og tror at det kommer flere. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Kjapt spørsmål: vil det komme flere Bournefilmer? Det kan godt hende. Eric Van Lustbader fortsetter historien om Jason Bourne med bøkene Bourne Legacy og Bourne Betrayal. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Må nesten korrigere deg her... da Hitler forbød opprettelsen og alle daværende politiske partier (utenom NSDAP/DNVP) hadde de ca 43% av stemmene og sammen med DNVP fikk de 51%. Hitler og DNVP (nasjonalistene) hadde da altså en enorm oppslutning, så jeg føler det blir feil å si at den menige soldat (dette går da under folk flest) ikke var nasistisk. Edit: Dette er da et slags svar til Alfaromeo, glemte quote.... Endret 29. desember 2007 av Xtra Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Har det kommet manus til 4'eren? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Og iflg diverse TV-serier, f.eks. den om Nurnberg-saken i etterkant av krigen, visste heller ikke den gjengse tysker noe om gassingen av jøder, selv flere av offiserene nektet for at det hadde skjedd noe så grusomt. Det var ikke sånn at de viste "Greatest hits from the Gaschamber" på TV en gang i mnd. Tror nok alle vanlige folk ville syns det var helt uhyrlig. Det er vel forbudt ved lov å lage filmer, spill eller andre ting med nazisymbolikk i Tyskland. F.eks. i den tyske versjonen av Return to Castle Wolfenstein var alle sånne symboler erstattet med vanlige textures så det kunne selges i Tyskland. Endret 29. desember 2007 av Bytex Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Har det kommet manus til 4'eren? Nei. Det er novellene av Van Lustbader som fortsetter historien om Jason Bourne. Det er vel opp til filmskribentene å skrive en manus til filmene. Edit: Manus til Legacy og Betrayal, that is. Endret 29. desember 2007 av Onyx Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) Og iflg diverse TV-serier, f.eks. den om Nurnberg-saken i etterkant av krigen, visste heller ikke den gjengse tysker noe om gassingen av jøder, selv flere av offiserene nektet for at det hadde skjedd noe så grusomt. Det var ikke sånn at de viste "Greatest hits from the Gaschamber" på TV en gang i mnd. Tror nok alle vanlige folk ville syns det var helt uhyrlig. Nei, men å si at den menige soldat ikke var nasistisk blir uansett feil. Endret 29. desember 2007 av Xtra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå