Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hanks er ålreit han, men de tre nevnte har både flere og bedre skuespillerprestasjoner og filmvalg enn Hanksern ;)

Madness I tell you. :wee: Hvor mange av Hanks sine filmer har du egentlig sett? Bedre filmvalg? Utifra dine personlige preferanser eller utifra suksess? Vi snakker om en mann som har vunnet to oscar, blitt nominert for tre oscar, spilt i over et halvt dusin filmer som enten har vunnet eller blitt nominert til Oscar for beste film og ble ikke overaskende kåret til 90-tallets største skuespiller.

F.eks de obligatoriske Fight Club og Se7en med Pittern, Dead Man og What's Eating Gilbert Grape med Deppern og Born on the 4th of July og Interview with the Vampire med Cruisern (og Pittern med den sistnevnte, forøvrig). Hanksern kan fronte med Forrest Gump og kanskje Saving Private Ryan, men det er absolutt maksimum (og for å ikke nevne Money Pit) ^^

Forrest Gump er ikke Hanks sin beste film. Saving Private Ryan er ingenting i forhold til Big, Road to Perdition (et par scener i den er bare så mesterlig utført, jeg får frysninger av å tenke på det) og ikke minst Philadelphia. Har ikke en gang nevnt 80-talls filmene hans som jeg anser som flotte komedier, men det får heller være.

Jeg anbefaler alle å se intervjuene med Hanks i Inside Actors Studio. Han er vel den eneste som har fått komme der to ganger, om jeg ikke tar helt feil. Han og DeNiro er i en klasse for seg selv når det gjelder å tolke de mer stillferdige rollene. Men begge har komiske talent også. Jeg har mine tvil om at Pitt og Cruise vil kunne komme opp på nivå med Nicholson, Hanks og co med årene, men det blir rene spekulasjoner. Har mer tro på en kar som Bale. I likhet med Hanks så gjør han forberedelsene sine på utmerket måte og om 10-20 år vil Bale for alvor nærme seg legendestatus.

Ikke et ondt ord om folk som Pitt (som jeg digger), men de skuespillerne har et stykke å gå før de når opp til de største. De trenger mer tid. Og det skal enormt mye til for at de skal klare å prestere som Tom Hanks i løpet av en periode på ti år.

Intervjuet fra 1999 (er et fra 2006 også, bare til å søke frem):

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Og unnskyld meg for å benytte Oscar, kritikerrespons og publikumsmottagelse som måleenhet og ikke formbrukernes neser/tommelfinger eller hva det nå måtte være. Når det kommer til å rangere hvem som har mest suksess så stoler jeg mer på det enn forumbrukere. Det er i hvert fall noe man kan forholde seg til fremfor synsing :)

Lenke til kommentar
Jeg syns den filmen var bemerkelsesverdig uinteressant og kjedelig. Ikke får jeg ønske om at den skjeggete skipbrudne kommer seg tilbake i sivilisasjonen og ikke skjer det noe spesielt minnerikt på øya. Nå sier dette riktignok ingenting om Hanks' skuespillerprestasjon direkte, men det er ikke til å stikke under en barkrakk at når en film følger én mann såpass mye, har skuespillet mye å si. Og i dette tilfellet var det uengasjerende, dessverre.

Det er jo en utrolig vanskelig film å lage, grunnet premissene. Wilson er og forblir min helt i den. Hanks snakker om den filmen her; http://www.youtube.com/watch?v=_MmTlsmlIdk

Gir litt innsikt i den vanskelige prosessen.

Lenke til kommentar
Og dette er en film assa? ikke en serie eller noe sånt`?

det er EN film ja.

"This film is basically an experiment designed to reprogram biological clocks for insomniacs so they can sleep again. L.D. Groban reads his own poem during the span of about four days, which is interspliced with stock footage of heavy-metal videos and x-rated footage."

kanskje ikke beste fredags (over-3-dagers) underholdningen nei. :p

Lenke til kommentar
Jeg har mine tvil om at Pitt og Cruise vil kunne komme opp på nivå med Nicholson, Hanks og co med årene, men det blir rene spekulasjoner. Har mer tro på en kar som Bale. I likhet med Hanks så gjør han forberedelsene sine på utmerket måte og om 10-20 år vil Bale for alvor nærme seg legendestatus.

Enig her. Bale har nesten et dusin gode filmer i armet, og han har akkurat rundet 30. Blandt disse finner vi blant annet; The Prestige, Equilibrium, Batman Begins, American Physco, 3:10 To Yuma. Alle disse titlene er store titler, som ikke mange andre skuespillere kan stille opp med, i en alder av 33 år.

Og med dette er jeg nokså sikker på at Bale kommer til å oppnå legendestatus, i likhet med Hanks, Gibson o.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...