Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å gud, ja! Shoot 'em up var fantastisk! Jeg satt å lo meg gjennom hele filmen. Storkosa meg. Den utgir seg ikke for å være noe annet enn det den er heller... En Blodharry action-film som velter seg i stereotyper og catchphrases. Totalt urealistisk, men faen så moro! :D

Lenke til kommentar
Jeg så også Rush Hour 3.. som er den desidert MEST CRAPPY filmen jeg har sett, ever! Jeg har store problemer med å komme på en dårligere film, akkurat nå.. og jeg har prøvd! Kan IKKE skjønne at den har fått 6,3 på IMDb..

Så så... den er ikke dårlig, da har du nok ikke sett nok dårlig film ;)

Den falmer i forhold til Rush Hour (I), selv om den heller ikke er virkelig bra, har i hvertfall Rush Hour (I) sjarm.

Ja, jeg vet ikke.. hehe.. Så den med en kompis, og han gikk for å gjøre andre ting etter hvert.. selv små-skippet jeg de siste 15 minuttene; sånn halvt fast-forward til tider.. bare for å la den bli ferdig, og jeg kunne si at jeg har sett hele og sånn sett "krysse den vekk fra lista".. :)

Jeg likte nå Rush Hour, Rush Hour 2 husker jeg ikke så godt faktisk, men husker ingenting galt om den..

Har nå sett den del film, mener jeg.. men nå har jeg faktisk vanskeligheter med å komme på noen dårligere.. jeg har faktisk ikke kommet på noen enda! :p

EDIT: Det ENESTE jeg fant morsomt i filmen, var "juu / mi" -scena! :)

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Haha. Fiffig.

Dotten: Hvordan kan Batman være badguy innerst inne? Hevngjerrig? Ja. Kynisk? Ja, men det kan vel sies om de fleste businessmenn.

Det må du nesten spørre han om ^^

Det var Batman selv som, i tegneserien, gjorde de tankene når han var i kamp mot Supermann. Eneste grunnen Batman anså han hadde en sjangse var at Supermann alltid holder så mye tilbake. Personlig anser jeg ikke Batman som en som er ond innerst inne. Han har det tøft med seg selv, ja, men han unngår å bli til det han bekjemper. I Batman Begins er jo dette essensielt. Han nekter å drepe en morder, noe som skiller han fra dem. Men han var også på nippet til å bli det han bekjempet når han var ute etter å hevne foreldrenes drap. Så Batman, psykologisk sett, er en som alltid kjemper for ikke å gå for langt. Han lever helt på grensen og han vet det. Men i Justice League er han viktig fordi han er menneskelig. Han er skeptisk til superheltene, for han vet at med de kreftene de besitter så skal de lite til før de blir både dommer, jury og bøddel. Så han holder ligaen i ørene. Noe som også er det som gjør at ting går skeis osv. Hans (nødvendige) paranoia mot de andre heltene slår tilbake.

Det er jo samme konsept som førte til "borgerkrig" i Marvel-universet. Snille mot snille da det blir innført registreringsplikt på de som løper rundt og skuler identiteten sin. Iron Man mot Captain America, Spider-Man som går offentlig ut med identiteten sin og ender opp med å bli jaktet på av myndighetene osv. For skal man få inn litt realisme så om det hadde eksistert superhelter så er det jo ikke slik at det er uproblematisk at folk flyr rundt og sloss mot kriminelle og skjuler sin egen identitet.

Skal man lage filmer om tegneserieheltene så er det jo slike ting som er viktig at man drar med over i filmens verden. Blir mer troverdig da. Hadde Supermann virkelig eksistert så ville jo ikke han vært beundret, trolig ville han vært mislikt. Ville blitt kritisert for å være skinnhellig, for å plassere seg selv over loven osv. I en film så må man fokusere endel på det psykologiske, for den indre kampen til Batman og Supermann er jo noe av det mest interessante. Det er jo ikke bare enkelt å gjøre det rette hele tiden, det vet jo alle. Da ender man som oftest opp alene og med svarte-per.

Lenke til kommentar
Har det noen hensikt å skaffe seg extended-versjonen av Payback når man allerede har originalen? Hva er nytt, og hvor mye lengre er den? Er den noe bedre i det hele tatt?

Elsker forøvrig filmen, så ja, bare en liten forbedring vil nok få meg til å vippe over til kjøp-siden.

Den er ikke lengre (faktisk runt 10 min kortere), men ganske annerledes. Mindre (ingen) wisecracking/oneliners, ingen voiceover, mer kynisk (Gibson syntes visstnok karakteren hans var for kynisk, for lite likandes, og fikk derfor fjernet Helgeland før filmen var ferdig spilt inn/klippet).

Personlig mener jeg Helgeland visste bedre hva han gjorde enn Gibson og produsenten.

Lenke til kommentar
Har det noen hensikt å skaffe seg extended-versjonen av Payback når man allerede har originalen? Hva er nytt, og hvor mye lengre er den? Er den noe bedre i det hele tatt?

Elsker forøvrig filmen, så ja, bare en liten forbedring vil nok få meg til å vippe over til kjøp-siden.

Den er ikke lengre (faktisk runt 10 min kortere), men ganske annerledes. Mindre (ingen) wisecracking/oneliners, ingen voiceover, mer kynisk (Gibson syntes visstnok karakteren hans var for kynisk, for lite likandes, og fikk derfor fjernet Helgeland før filmen var ferdig spilt inn/klippet).

Personlig mener jeg Helgeland visste bedre hva han gjorde enn Gibson og produsenten.

enig Helgelands versjon er faktisk ganske mye bedre. såpass at jeg ikke har planer om å se den andre igjen

Lenke til kommentar

I tillegg har den nye versjonen et helt annet fargebilde. I originalversjonen er alt kaldt og blått, i den nye versjonen er fargene mye varmere og naturlig.

Lenke til kommentar
Hvilken utgave av Payback pleier de å sende på TV? (slik at jeg vet hvilken jeg har sett)

Mener at en eller annen kanal (TV3?) viste Helgelands DC her på sensommeren/i høst (i hvert fall oppfattet jeg det som den da jeg switchet forbi), før det vil det nok ha vært den opprinnelige kinoversjonen (DC'en ble sluppet i år).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...